صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و هشت - ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و هشت - ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۶

شهادت برازنده‌ات بود

انتشار خبر شهادت نابهنگام دکتر سید ابراهیم رئیسی، نه فقط در بین عامه مردم، بلکه در میان اهالی فرهنگ و هنر نیز موجی از حسرت و اندوه را به دنبال داشته؛ اغلب چهره‌های شاخص این عرصه از او و درباره فقدانش نوشته‌اند؛ آن هم با تعابیری همچون «باور نکردنی است این داغ»، «شهادت برازنده‌ات بود»، «مسئول انقلابی بودن این‌گونه است، ماندن تا پای جان»، «آقا سید هر چی گفتی راست گفتی، مزد خدمت بی‌وقفه خودتو گرفتی، مبارکت باشه» و... در ادامه برخی از این اظهار نظرها که در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها منتشر شده‌اند را می‌خوانید.

سلام ما را به امام رضا برسان
نجم‌الدین شریعتی، مجری: آقاى رئیس جمهور! بعد یک یلدای طولانی در آخرین روز و شب اردیبهشت، محضر امام رضا علیه‌السلام به این نوع رفتن فکر می‌کنم. آغوش باز و پرمهر حضرت برای‌ شما که مفتخر به خادمی‌شان بودید کاملاً محسوس است! به این استقبال پر معنا و عمیق غبطه می‌خورم. به شکوفه‌ها، به باران، برسان سلام ما را.

چقدر مظلوم بودی
حسن روح الامین، نقاش: چقدر مظلوم بودی و هستی نه به اندازه جد غریبت، آقا سید هر چی گفتی راست گفتی، مزد خدمت بی‌وقفه خودتو گرفتی، مبارکت باشه. دیدار شمس جمال مولی الموحدین گوارای وجودت.

نیروی خوبی برای پیشرفت ایران بود
احمد نجفی، بازیگر پیشکسوت سینما: از وقتی خبر سانحه منتشر شد از شدت ناراحتی و نگرانی نخوابیدم. حسی به من می‌گفت این سقوط معمولی نیست. واقعاً حیف شد؛ چون آقای رئیسی انسان بسیار خوب و مهربان و خوشرویی بودند. من در دیداری که با ایشان (رئیس جمهور) داشتم تقاضایی را مطرح کردم. گفتند این موضوع را روی کاغذ بنویسید و به من بدهید تا ترتیب اثر بدهم. این جمله را با مهربانی و خوشرویی گفتند. من متنی نوشتم هیچ وقت فکر نمی‌کردم به این راحتی حرف من را گوش کنند. متأسفانه قبل از اینکه این تقاضا به دستشان برسد از دنیا رفتند. امیدوارم نفر بعدی هم با انرژی بیشتری ادامه بدهد. آقای رئیسی خیلی کارهای خوبی برای کشور انجام داد. ایشان از نابسامانی‌ها آزرده خاطر بود؛ اما همیشه با تواضع و خوشرویی رفتار می‌کرد. معتقدم دکتر رئیسی نیروی خوبی برای توسعه و پیشرفت ایران بود.

در راه میهمانی امام رضا(ع)
مژده لواسانی، مجری تلویزیون: خدایشان بیامرزد... میهمان صاحب این روز حضرت رضا(ع) باشند...

روز ولادت امام رضا رفتی
سیدمسعود شجاعی طباطبایی، طراح و کاریکاتوریست: در روز ولادت امام رضا علیه‌السلام حکم ریاست جمهوری گرفتی و در روز ولادت امام رضا علیه‌السلام حکم شهادت نصیبت شد.

سفرت به سلامت
حامد سلطانی، مجری تلویزیون: آقای رئیس‌جمهور! سفر به سلامت ….

دیدار خادم‌الرضا با امام هشتم(ع)
سیدمحمود رضوی، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون: خادم الرضا هشتمین رئیس جمهوری ایران در روز میلاد امام به امام رضا(ع) رسید.

رئیس‌جمهوری پرتلاش و پرکار
محمود پاک‌نیت، بازیگر سینما و تلویزیون: متأسفانه رئیس‌جمهوری پرتلاش و پرکار را از دست دادیم. امروز به دلایل مختلف دچار یک بی‌ثباتی شده‌ایم که از دست دادن سید بزرگوار ممکن است این بی‌ثباتی را تشدید کند. زمانی که سرپرست خانواده یا مسئول یک کشور از دست برود، تمام خانواده به هم می‌ریزد، رئیس جمهوری نیز حکم پدر خانواده و جامعه را داشتند، چراکه جامعه و کشور بخش بزرگتر خانواده محسوب می‌شود و امروز پدر خانواده را از دست دادیم و زبانم از چنین رخداد تلخی قاصر است. امیدوارم روحشان شاد و جای ایشان در بهشت باشد.
ضایعه‌ای دردناک برای آحاد مردم
کوروش زارعی، کارگردان و بازیگر: من جزو کسانی هستم که هر دوباری که آقای رئیسی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شدند، به ایشان رأی دادم و جزو ستاد هنرمندان ایشان بودم. این اتفاق، ضایعه دردناکی برای همه آحاد مردم بود. حتی آن‌هایی که به ایشان رأی نداده بودند هم ناراحت هستند؛ چرا که تلاش خالصانه و جهادگرایانه ایشان را دیدند و درک کردند.  باید بگویم که بزرگ‌ترین خصلت ایشان مردمی و خاکی بودنشان بود. مقام معظم رهبری همواره به مسئولان توصیه داشتند و دارند که در کنار مردم باشید و از پشت میز بلند شوید و به استان‌ها و شهرستان‌ها بروید تا مشکلات مردم را ببینید.دکتر رئیسی از معدود افرادی بودند که به این توصیه عمل کردند و از روزی که منتخب شدند، خودشان را وقف مردم کرده بودند. همه دولت‌ها ضعف و قوت خود را دارند اما اینکه ایشان در میدان جهاد بود و جهادگرانه تلاش می‌کرد، بر هیچ‌کس پوشیده نیست. مطمئناً همان‌طور که دیروز هم مقام معظم رهبری فرمودند اختلالی در کار کشور ایجاد نمی‌شود و دولتمردان به کار خود ادامه می‌دهند اما تنها تأسف ما این است که آقای رئیسی دیگر بین ما نیست.

تقدیر دست خداوند است
سیدجواد هاشمی، بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده سینما: ای کاش این فاجعه رخ نمی‌داد. تقدیر دست خداوند است. امیدوارم با توجه به چالش‌هایی که پیش خواهد آمد مردم متضرر نشوند و جامعه بتواند با آرامش این فاجعه دردناک را پشت سر بگذارد. مردم ایران از این اتفاقات طی سالیان متمادی، فراوان دیده‌اند. بدون شک باید تلاش کرد مسیر را درست طی کنیم. حتی درست‌تر از گذشته. روح همه‌ شهدای این پرواز و به طور کلی شهدای ایران شاد باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی