یاد

دکتر رئیسی توجه خاصی
 به رسانه ملی داشت
پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما: شهادت موهبتی است که ایزد منان جز به خاصان خود عرضه نمی‌دارد.
بی‌شک فقدان آن سید بزرگوار که همواره توجه خاصی به رسانه ملی داشت و دیدار آن شهید عزیز از سازمان صداوسیما در ۱۶ مرداد سال گذشته، خاطرات ماندگاری را در ذهن اهالی رسانه به یادگار گذاشت، گواه این توجه خاص بود. از خداوند بزرگ می‌خواهیم به ما هم چون آن عزیز شهید، توفیق شهادت در راه خدمت به خود و مردم بدهد، شهادت موهبتی است که ایزد منان جز به خاصان خود عرضه نمی‌دارد و خوشا به حال سید محرومان و یارانش که مشمول این موهبت الهی شدند.

در نظام مقدس جمهوری اسلامی بن‌بست وجود ندارد
یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:  شهادت رئیس‌جمهور مکتبی و سیدالشهدای خدمت انقلاب اسلامی، دکتر رئیسی و همراهان گرانقدر ایشان، جلوه‌ای دیگر از وعده حق‌تعالی در پذیرش عمل خالصانه و مؤمنانه بود. معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تسلیت این ضایعه تأثربرانگیز به ساحت حضرت ولیعصر(عج)، ملت بزرگ ایران و رهبری معظم انقلاب، بر استمرار روش و منش آن عزیزان در خدمتگزاری به مردم تأکید می‌کند.

اندیشمندی که از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌کرد
محمود شالویی رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی:
هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق
ثبت است بر جریده عالم دوام ما
شهادت رئیس‌جمهور مردمی، خادم‌الرضا(ع) مرحوم دکتر سید ابراهیم رئیسی که ریاست هیأت اُمنای انجمن آثار و مفاخر فرهنگی را هم برعهده داشت و در راستای توجه به مفاخر فرهنگی و ارج‌گذاری به مقام شامخ دانشمندان و اندیشمندان این مرز و بوم با کمال فروتنی از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌کرد و همواره به تکریم اهل دانش و اندیشه همت می‌گماشت و همچنین جمعی از مسئولان خدوم کشور از جمله نماینده محبوب ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی، وزیر امور خارجه، استاندار آذربایجان شرقی و هیأت همراه که در مسیر خدمت عاشقانه به میهن اسلامی جان خویش را در طبق اخلاص نهادند، موجب تألم عمیق و تأثر شدید ملت شریف ایران گردید. به یقین مجاهدت خالصانه و جد و جهد صادقانه این شهدای والامقام در راه اعتلا و سرافرازی ایران اسلامی، نزد باریتعالی محفوظ و مأجور است و ملت بزرگ ایران نیز یاد و خاطره خدمتگزاری و بزرگمردی آنان را زنده نگاه خواهد داشت.

پاداش چنین خدمتی شهادت است
محمد خراسانی‌زاده، مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی: سانحه شهادت رئیس جمهور و همراهان‌شان در سفر به آذربایجان شرقی را به تمام هموطنان کشورم تسلیت عرض می‌کنم.
در وهله نخست، باید تقدیر کنیم از خستگی‌ناپذیری وصف‌ناپذیری که دکتر رئیسی داشتند. البته قطعاً بسیاری از همکاران و همراهان‌شان هم این ویژگی را دارند که سبب اتفاقات خوبی در این بازه زمانی کوتاه شده است. در حقیقت، پاداش اجر چنین خدمتی چیزی جز شهادت نمی‌توانست باشد. اگرچه این شهادت برای ما تلخ و سخت خواهد بود چون ما عزیزی را از دست دادیم که شاید یافتن مشابه‌اش کار بسیار سخت و باور‌ناپذیری است. چراکه ایشان صادقانه و مخلصانه از خود و نگاه مادی یا منافعی که می‌توانست برای خود لحاظ کند عبور کرد و اینچنین جانانه به مردم ایران خدمت کرد.  بنابراین حتماً هدیه الهی و ارزشمندی در انتظار ایشان خواهد بود و قطعاً جایگاه خیلی خوبی در سرای دیگر خواهد داشت. امیدوارم ایشان برای ما هم دعای عاقبت به خیری کند و چنین عاقبت خوشی را برای بنده هم طلب کنند.

شهادت پاداش مجاهدان راستین است
علیرضا مختارپور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی‌: شهادت پاداش مجاهدان راستین و خدمتگزاران حقیقی دین و آیین و سرزمین است. شهادت دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور خادم ملت و همراهان ایشان را به عموم مردم مؤمن ایران و مسلمانان جهان تسلیت می‌گویم. نگرانی و دعاهای از عمق جان برآمده در ساعت‌های سختی که بر ملت ایران گذشت، نشان‌دهنده شناخت و قدرشناسی و قدردانی آحاد ملت شریف از خدمتگزار حقیقی آنها بود.

مشی او مشق ایمان بود
قاسم زائری رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات: رئیس‌جمهور مردمی، خادم‌الرضا، شهید دکتر سید ابراهیم رئیسی، به لقاءالله پیوست. با شهادت او راه روشن خدمتگزاران صادق و حاکمان مردم‌دار، این گمشده‌های تاریخی مظلومان و مستضعفان، درخششی تازه یافت؛ مکتب امام خمینی(س) جلوه‌گر شد و آرمان‌های عدالتخواهی و انقلابی‌گری دوباره بر خاطره‌ها نقش بست. ظهور و بلوغ او در سپهر سیاست، چیزی از مردم‌داری و محروم‌نوازی «سید محرومان» نکاست؛ عین فروتنی و مثل تقوا بود. در سیاست، راه و رسم صحابه انقلاب اسلامی را زنده کرد و با عروج شگفت‌انگیزش بار دیگر قلوب مردم را تسخیر کرد. از میان مردم و برای مردم و متکی به مردم بود. آمدنش بارقه‌های امید را در دل‌های مشتاقان خدمت زنده کرد و رفتنش، جان‌های مغموم و در خود فرورفته را احیا و به‌هم متصل کرد. مشی او مشق ایمان بود.

جستجو
آرشیو تاریخی