خبر

پارادوومیدانی قهرمانی جهان
پاکباز، اولین مدال‌آور ایران
در دومین روز از رقابت‌های پارادوومیدانی قهرمانی جهان در شهر کوبه ژاپن، صبح دیروز رقابت پرتاب وزنه کلاس F12 برگزار شد؛ جایی که سامان پاکباز ملی‌پوش کشورمان با حریفانی از لتونی، ازبکستان، اسپانیا، صربستان، رومانی و مولداوی رقابت کرد. پاکباز که سابقه کسب یک نقره در پارالمپیک 2016 ریو، کسب عنوان نایب قهرمانی در بازی‌های پاراآسیایی 2018 جاکارتا و همچنین 2 طلا و 2 برنز در رقابت‌های جهانی 2015 و 2017 را در کارنامه دارد، بهترین عملکرد را در پرتاب دوم داشت و رکورد
14.56 متر را به ثبت رساند و موفق به کسب مدال برنز شد و به مقام سوم دست یافت. ایران با این برنز، وارد جدول مدالی مسابقات شد و فعلاً در رده بیستم ایستاد.
 

طلای حبیبی‌نژاد در قزاقستان
علی حبیبی‌نژاد ملی پوش وزن 63 کیلوگرم در تورنمنت قزاقستان طلا را از دهان شیر بیرون کشید. در حالی که بوکسورها برای آمادگی حضور در انتخابی المپیک راهی تورنمنت قزاقستان شدند، حبیبی‌نژاد تنها فینالیست این رقابت‌ها بود که با شکست مهدینوف ازبکستانی طلای این رقابت‌ها را به گردن انداخت. قبل از این میثم قشلاقی و علی فتحی موفق به کسب مدال برنز شده و دانیال شه‌بخش، کسری طهماسبی و روزبه صفری با شکست مقابل رقبای خود از دور مسابقات کنار رفته بودند.


رونمایی از 14 مسافر چلنج‌کاپ
ترکیب نهایی تیم ملی والیبال بانوان ایران برای حضور در سومین دوره مسابقات چلنج کاپ آسیا مشخص شد. سومین دوره مسابقات والیبال چلنج کاپ آسیا 2تا 9 خردادماه در شهر مانیل فیلیپین برگزار می‌شود. پدیده بلوری‌زاده سرمربی تیم ملی در پایان اردوهای تیم ملی 14 بازیکن به نام‌های آیتک سلامت (کاپیتان)، درسا فلاح کردخیلی، هدیه طالعی فرخنده، محدثه مشتاقی خوزانی، شقایق حسن‌خانی، ریحانه کریمی، زهرا کریمی، نگار هاشمی، ریحانه فاضلی، فاطمه خلیلی، الهه پورصالح، دیانا رشیدی مهرآبادی، سپینود دست برجن و مبینا غفاریان انبرانی را برای حضور در این رویداد انتخاب کرد. تیم ملی والیبال زنان امشب تهران را به مقصد دوحه و سپس مانیل فیلیپین ترک می‌کند.


ستاره بسکتبال در نانسی فرانسه
محمد امینی ملی‌پوش جوان بسکتبال ایران، با قراردادی سه ساله به تیم نانسی در لیگ فرانسه پیوست. با اعلام وبسایت رسمی باشگاه نانسی فرانسه، ستاره ۱۹ ساله تیم ملی بسکتبال ایران  از فصل آینده در سطح اول بسکتبال فرانسه بازی خواهد کرد. امینی فصل قبل را با تیم آماتورهای موناکو پشت سر گذاشت اما توانست با عملکرد خوب خود مورد توجه کادرفنی تیم اصلی موناکو قرار گرفته و در چند بازی، تیم موناکو را در مسابقات یورولیگ همراهی کند. به این ترتیب ستاره جوان تیم ملی ایران به واسطه درخشش خود، این شانس را دارد در لیگ
 LNB PRO A فرانسه، دست به توپ شود.

جستجو
آرشیو تاریخی