صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و پنج - ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و پنج - ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۴

مقام حماس: 70 درصد اسرای صهیونیست کشته شده‌اند

یک مقام ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) پنجشنبه شب خبر داد، بمباران‌های ارتش رژیم صهیونیستی باعث کشته شدن ۷۰ درصد اسرای صهیونیست شده است. این مقام در همین حال تأکید کرد، مقاومت توانایی مقابله طولانی مدت با صهیونیست‌ها را دارد.
به گزارش ایرنا، خلیل الحیه رئیس دفتر روابط اسلامی و عربی حماس به شبکه المنار لبنان گفت: پس از گذشت هشت ماه از حمله به غزه و با وجود جنایت متعدد رژیم اشغالگر و کمک امریکا دشمن در نابودی مقاومت شکست خورده است و مقاومت قادر خواهد بود، برای مدتی طولانی و ماه‌های متوالی به مقابله با اشغالگران صهیونیست و دفاع از ملت خود ادامه دهد.
وی تأکید کرد: ما به دنبال توافقی هستیم که اسرای خود را در مقابل اسرای صهیونیستی آزاد کند. ضمن این‌که هدف ما از مذاکرات، توقف کامل جنگ، عقب‌نشینی کامل نظامیان اسرائیلی از نوار غزه و توافق برای مبادله اسرا بعد از آن است. وی درپایان هشدار داد: گذرگاه رفح به پادگان نظامی اسرائیل تبدیل شده است و ما خواهان خروج تمامی اشغالگران از گذرگاه هستیم و غیراز این خروج مورد قبول ما نخواهد بود.
این سخنان در حالی بیان شده است که روز گذشته گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که نیروهای اشغالگر صهیونیستی در داخل گذرگاه رفح واقع در شرق این شهر را هدف حملات راکتی قرار داده‌اند. گردان‌های سرایاالقدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز اعلام کرد: با حملات راکتی نظامیان صهیونیست و تجهیزات آنها در نزدیکی کوه الکاشف واقع در شرق جبالیا را هدف قرار داده‌ایم.
جستجو
آرشیو تاریخی