صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و پنج - ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و پنج - ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۳

حوادث جهان

قتل مرد مسلح به دست پلیس فرانسه
وزیر کشور فرانسه اعلام کرد که پلیس یک مرد را که می‌خواست کنیسه‌ای را در شهر روآن در شمال غرب آن کشور به آتش بکشد، به ضرب گلوله کشته است.پلیس فرانسه روز جمعه ساعت 06:45 به وقت محلی با شلیک مرگبار به یک مظنون مسلح که گفته می‌شود قصد به آتش‌کشیدن یک کنیسه در شهر «روآن» را داشت وی را به قتل رساند.جرالد دورمانیان، وزیر کشور فرانسه در بیانیه‌ای ضمن تأیید این حادثه از نیروهای پلیس تمجید کرد. او گفت: «در روآن، مأموران پلیس یک فرد مسلح را که خواستار به آتش کشیدن کنیسه شهر بود خنثی کردند.»«نیکولا مایر روسیگنول»، شهردار این شهر که در شمال فرانسه و در فاصله 84 مایلی از پاریس قرار دارد گفت بجز مظنون به کسی آسیب نرسیده است.

16 کشته در واژگونی اتوبوس در پرو
مقامات پرو روز پنجشنبه اعلام کردند که حداقل ۱۶ نفر پس از واژگونی اتوبوس در منطقه کوهستانی آیاکوچو در پرو کشته شدند.به گزارش خبرگزاری فرانسه، اتوبوس حامل بیش از ۴۰ مسافر بود، جایی که وقوع چنین فاجعه‌ای غیر معمول نیست.یک مقام مسئول دراین باره گفت که ۱۳ جسد پیدا شده و سه نفر دیگر که زیر اتوبوس بودند به سختی بیرون کشیده شدند.وزارت بهداشت در بیانیه‌ای گفت: این تصادف زمانی اتفاق افتاد که اتوبوس از لیما به سوی شهر آیاکوچو از بزرگراه لیبرتادورس در حال حرکت بود.

کشف کوکائین در کنگره امریکا
پلیس کنگره ایالات متحده اعلام کرد در حال بررسی حادثه‌ای است که مربوط به کشف یک کیسه کوچک حاوی کوکائین در کف راهروی داخلی مقر این سازمان است. در بیانیه روز چهارشنبه پلیس کنگره امریکا آمده است: «پلیس کنگره در حال بررسی کشف یک کیسه زیپ‌دار تقریباً یک اینچی با مقدار کمی ماده پودری سفیدرنگ است که در آزمایشگاه مشخص شد، حاوی کوکائین است.» پلیس کنگره امریکا به‌زودی این بسته را برای بررسی هرگونه اثری از دی‌ان‌ای انسانی آزمایش خواهد کرد. در این اطلاعیه توضیح داده شده است که راهرویی که کوکائین در آن کشف شد، در طبقه دوم ساختمان ستاد است که در آن اثاثیه و لوازم نگهداری می‌شود. طبق بیانیه، آنجا محل تردد پیمانکاران و کارکنان است و همچنین به دفاتری نظیر ارزیابی زندانیان، صحنه جرم و فرایند اطلاعاتی و گزارش نزدیک است.

خسارات طوفان شدید در هیوستون
مقامات «هیوستون»، بزرگ‌ترین شهر ایالت تگزاس در امریکا اعلام کردند در پی طوفان‌های شدیدِ پنج‌شنبه در این شهر دست‌کم چهار نفر کشته شدند و قطع سراسری برق نیز گزارش شده است.به گزارش شینهوا، طوفان خسارات هنگفتی در سراسر مناطق برجا گذاشته است. درختان در بسیاری از محله‌ها در سراسر هیوستون و حومه آن ریشه‌کن شدند و بسیاری از خطوط برق آسیب دیده است.
همچنین به دلیل طوفان و قطعی برق، مدارس هیوستون روز جمعه تعطیل شدند و برگزاری کلاس‌ها به روزهای آینده و در صورت بهبود شرایط جوی موکول شد.شبکه خبری سی‌ان‌ان نیز گزارش کرده است برای ایالت های تگزاس، لوئیزیانا و نیواورلئان در روز جمعه وزش بادهای شدید به همراه بارندگی و سیل پیش‌بینی شده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی