از گوشه و کنار ایران

دستگیری عاملان شهادت مأمور پلیس میناب
گروه حوادث/ فرمانده انتظامی استان هرمزگان از دستگیری سه نفر از عاملان اصلی شهادت استواریکم مهدی مزریی‌نوده خبر داد.
 سردار علی‌اکبر جاویدان بیان کرد: ۱۸ اردیبهشت‌ماه استواریکم مهدی مزریی‌نوده و چند نفر از کارکنان انتظامی شهرستان میناب که در حال انجام وظیفه بودند، توسط اشرار مسلح مورد حمله ناجوانمردانه قرار گرفتند که متأسفانه استواریکم مهدی مزریی‌نوده به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
وی ادامه داد: با اشراف و تعامل جامع اطلاعاتی مأموران پلیس آگاهی استان هرمزگان و شهرستان میناب، سه نفر از عاملان اصلی شهادت این شهید والامقام که به استان سیستان و بلوچستان متواری شده بودند، شناسایی و در یک عملیات مقتدرانه در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

مجازات قصاص برای عامل قتل شهید «پرکاس»
 مجتبی قهرمانی، رئیس کل دادگستری هرمزگان از صدور حکم قصاص برای عامل شهادت رئیس اداره مبارزه با مواد مخدر مرزبانی استان هرمزگان خبر داد.
وی گفت: شعبه سوم دادگاه کیفری یک استان هرمزگان مستقر در شهرستان میناب پس از اعلام ختم رسیدگی به صورت حضوری اقدام به صدور رأی کرد و بر اساس حکم صادره به استناد مواد۲۹۰ و ۴۳۶ قانون مجازات اسلامی، دادگاه متهم ردیف اول این پرونده را به علت مباشرت در قتل عمد به مجازات قصاص نفس محکوم کرده است. سه نفر دیگر از عوامل دخیل در این جنایت نیز به اتهام مشارکت در نگهداری سلاح گرم، مقاومت و تمرد مسلحانه و معاونت در قتل عمد هر یک به مجازات ۲۵ سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند. در صورت اعتراض متهم ردیف اول یا وکیل مدافع وی به رأی صادره، پرونده برای تکمیل مراحل قانونی به دیوان عالی کشور ارسال خواهد شد.
 سرهنگ شهید مسعود پرکاس شامگاه دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، در درگیری با باند اشرار مسلح در آب‌های نیلگون خلیج‌فارس بر اثر اصابت گلوله قاچاقچیان موادمخدر به شهادت رسید.

  قتل پسر 16 ساله هنگام سرقت تلفن همراهش
 سارق سابقه‌دار که هنگام سرقت گوشی تلفن همراه پسر نوجوان او را به قتل رسانده بود توسط پلیس آگاهی شهرستان چهارباغ شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ حکمت‌الله شجاعی رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت: به دنبال وقوع یک فقره سرقت از سوی سارقی سابقه‌دار در منطقه گلسار که منجر به مجروح شدن مالباخته شده بود، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت. پس از انتقال پسر 16 ساله به بیمارستان وی به علت شدت جراحت جان باخت و در ادامه مأموران پلیس آگاهی شهرستان چهارباغ با بکارگیری اقدامات فنی و اطلاعاتی موفق به دستگیری اعضای باند 3 نفره سارقان به عنف شده و سردسته باند در تحقیقات تکمیلی به صراحت اعلام کرد که قصد سرقت تلفن همراه پسر 16 ساله را داشته اما وقتی با مقاومت وی مواجه شده با ضربات چاقو او را به قتل رسانده است.
 
مرگ مادر خرمشهری و دو فرزندش در آتش‌سوزی خانه
 آتش‌سوزی در یک خانه واقع در خرمشهر منجر به مرگ مادر و دو فرزندش شد.
افشین دریانبرد، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: ساعت  ۸و ۳۸ صبح پنجشنبه در پی وقوع آتش‌سوزی در یک منزل مسکونی در خیابان سپاه کوی آریا در خرمشهر بلافاصله سه دستگاه آمبولانس از نزدیک‌ترین پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی آبادان به محل حادثه اعزام و مصدومان توسط کارشناسان اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی آبادان به بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) شهرستان خرمشهر منتقل شدند.
دریانبرد گفت: با وجود تلاش تیم پزشکی اورژانس ۱۱۵ و بیمارستانی و احیای پیشرفته، در این حادثه یک زن ۴۵ ساله، یک پسربچه پنج ساله و یک دختر ۱۶ ساله به علت شدت سوختگی و خفگی جان باختند. علت این حادثه توسط کارشناسان در حال بررسی است.

3 کشته در تصادف پراید و پژو
 تصادف پژو پارس و پراید در جاده سنندج 3 کشته برجای گذاشت.
 عیسی گوهری، رئیس پلیس راه استان کردستان گفت: روز پنجشنبه در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تصادف در محور مریوان ـ سنندج تیم گشت پلیس راه این محور برای امدادرسانی و بررسی بیشتر به محل حادثه اعزام شدند. در این حادثه یک دستگاه پژو پارس با یک دستگاه پراید در کیلومتر ۳۶ محور مریوان- سنندج محدوده روستای شیخ شربتی با هم برخورد کردند که در این تصادف راننده و دو سرنشین پراید جان خود را از دست دادند و دو سرنشین دیگر پراید و راننده پژوه پارس نیز مصدوم شدند. علت تامه تصادف سرعت غیرمجاز و تجاوز به چپ راننده پژو پارس تشخیص داده شد.

نجات جان پسر جوان از سوی پلیس
  وظیفه‌شناسی رئیس آگاهی و رئیس پلیس امنیت عمومی شهرستان اسکو در آذربایجان شرقی، جان مرد جوان را که اقدام به خودزنی کرده بود، نجات داد.
 سرهنگ ستار داداشی، فرمانده انتظامی اسکو اظهار کرد: مأموران پلیس‌های تخصصی هنگام گشت در منطقه یک جوان را در حالی که خون آلود به پشت خوابیده بود و از دست چپ ناحیه شاهرگ خون جاری می‌شد مشاهده کردند و بر حسب وظیفه ذاتی و انسانی بلافاصله مأموران از خودرو پیاده شده و با اورژانس فوریت‌های پزشکی ۱۱۵تماس گرفتند که با راهنمایی عوامل اورژانس محل خونریزی را پانسمان و او را با عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل کردند. بنا به گفته پزشک اگر کمی دیرتر مأموران او را پیدا کرده بودند جان خود را از دست داده بود.
 
سارقان طلافروشان کیفی در دام پلیس
 فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد از دستگیری ۴ سارق مسلح و ۴ مالخر طلافروش کیفی در محورهای مواصلاتی استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
 سردار «کیقباد مصطفایی» در بیان جزئیات این خبر افزود: در پی وقوع چند فقره سرقت مسلحانه از طلافروشان کیفی در محور‌های مواصلاتی استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد، موضوع، ضمن هماهنگی با مرجع قضایی به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این استان قرار گرفت. مأموران با انجام اقدامات پلیسی گسترده ۴ نفر از سارقان مسلح به همراه ۴ مالخر را شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی دستگیر کردند. در بازرسی از مخفیگاه متهمان مقادیر زیادی طلا و جواهرات مسروقه، ۲ دستگاه خودرو سواری، یک قبضه اسلحه کلت کمری و مقادیر قابل توجهی مهمات جنگی اسلحه کلاشنیکف کشف و ضبط کردند.
سردار مصطفایی عنوان کرد: متهمان در بازجویی‌های اولیه به ۳ فقره سرقت در محور‌های مواصلاتی استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد اعتراف کردند.

جستجو
آرشیو تاریخی