صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و چهار - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و چهار - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۸

مدیرعامل ستاره خلیج فارس، فرمانده ارشد پدافند غیرعامل صنایع غرب بندرعباس شد

در گردهمایی فرماندهان ارشد پدافند غیرعامل مناطق ویژه نفتی به میزبانی شرکت نفت ستاره خلیج فارس، حکم فرمانده ارشد پدافند غیرعامل، مدیریت شرایط اضطراری و HSE صنایع غرب بندرعباس توسط غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به علیرضا جعفرپور مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس اعطا شد.
 علیرضا جعفرپور، مدیر عامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس نیز گفت: پالایشگاه ستاره خلیج فارس بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان و بزرگترین پالایشگاه کشور است. در دل این پالایشگاه سه پالایشگاه موازی وجود دارد که هرکدام از آنها دارای ظرفیت ۱۲۰ هزار بشکه هستند که در مجموع به ۳۶۰ هزار بشکه می‌رسد. با اجرای طرح‌ افزایش، ظرفیت تا ۴۵۵ هزار بشکه افزایش پیدا کرده است، همچنین بخش دیگری از این افزایش ظرفیت با انجام اورهال به ۴۸۰ هزار بشکه خواهد رسید.
وی با بیان اینکه حدود ۲۰ درصد ظرفیت پالایشی کل کشور در پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس انجام می‌شود، تصریح کرد: ۶۵ درصد میعانات گازی پارس جنوبی توسط پالایشگاه ستاره خلیج فارس مصرف شده و حدود ۴۵ میلیون لیتر انواع بنزین و اجزای بنزینی در این پالایشگاه تولید می‌شود. ظرفیت تولید ما در سال ۱۴۰۰ معادل ۳۳.۹ میلیون لیتر بنزین و اجزای بنزین بود، ولی با افزایش بی‌رویه مصرف بنزین در کشور، ظرفیت تولید بنزین از ۳۳.۹ به 45 میلیون لیتر بنزین و اجزای بنزینی افزایش پیدا کرد.
وی افزود: یکی ازاقدامات خوب برای تاب‌آوری در حوزه بنزین، افزایش تولید بنزین بود که از طریق ایجاد ظرفیت حدود 100 هزار بشکه در تصفیه انواع فرآورده‌های نفتی انجام شد. در سال‌های گذشته با تبدیل نفتا به بنزین از واردات بنزین تا حدود زیادی جلوگیری شد.
 جعفر‌پور با اشاره به اهداف درنظر گرفته شده در سال 1۴۰۳ بیان کرد: یکی از موارد شاخص استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی است که در این‌باره با دانشگاه تهران برنامه‌‌ریزی شده و در حال طراحی یک نرم‌افزار هستیم.
جستجو
آرشیو تاریخی