صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و چهار - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و چهار - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۱

حوادث جهان

3 کشته در حمله به خودروی حمل زندانیان در فرانسه
سه افسر پلیس روز سه‌شنبه بر اثر حمله یک باند به خودروی حمل زندانیان در شمال فرانسه برای آزادی یک قاچاقچی مواد مخدر به ضرب گلوله کشته و سه نفر بشدت زخمی‌شدند. این حادثه  در یک باجه عوارض بزرگراهی در نزدیکی شهر نرماندی رخ داد و منجر به فرار فرد زندانی و اعضای باند شد که ابتدا با دو خودروی آئودی A۵ و BMW سری ۵ فرار کردند.یک منبع پلیس محلی گفت: «این کمین در باجه عوارضی اینکارویل در جاده A۱۵۴ اتفاق افتاد. گمان می‌رود از کلاشنیکف استفاده شده است.» سه افسر زندان کشته و سه تن دیگر بشدت زخمی‌شده‌اند. فرد زندانی که متهم به پرونده‌های مرتبط با قاچاق مواد مخدر است، با باندی متشکل از حدود چهار مرد فرار کرد.
 
 آتش در بازار ادویه استانبول
رسانه‌های محلی ترکیه از وقوع حادثه آتش‌سوزی در بازار معروف ادویه در «استانبول» خبر دادند. این حریق  صبح دیروز از یک رستوران آغاز شد و به سرعت گسترش یافت و آتش‌نشانان بلافاصله پس از دریافت خبر آتش‌سوزی به محل اعزام شدند.
به گزارش اسپوتنیک براساس گزارش‌های اولیه به نقل از شبکه تلویزیونی «ان تی وی»، آتش از دودکش یک رستوران در بازار شروع شد و سپس به پشت‌بام سرایت کرد.تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد آتش‌نشانان در تلاش برای اطفای حریق هستند و دود غلیظی پشت‌بام رستوران را فراگرفته است.به نقل از مسئولان محلی گزارش داد که حریق ساعاتی بعد مهار شد و تلفاتی نداشته است. به گزارش شینهوا، بازار ادویه که به‌عنوان بازار مصر نیز شناخته می‌شود، یکی از نمادین‌ترین مجتمع‌های خرید سرپوشیده در استانبول و از جاذبه‌های گردشگری این شهر است.

مرگ 8 مسافر در اتوبوس فلوریدا
 مقامات محلی فلوریدا اعلام کردند؛ بر اثر تصادف یک اتوبوس حامل بیش از ۵۰ کارگر مهاجر حداقل ۸ نفر کشته و ۸ نفر دیگر در بیمارستان بستری شده‌اند. اداره ایمنی بزرگراه و وسایل نقلیه موتوری فلوریدا اعلام کرد که این تصادف حوالی ساعت ۶:۳۵ صبح (به وقت محلی) در بخش ماریون رخ داده است.به گفته پلیس بزرگراه فلوریدا، این تصادف شامل یک اتوبوس مدرسه قدیمی‌و یک کامیون فورد رنجر بود و در جاده ایالتی ۴۰ رخ داد. این دو خودرو در مسیر مخالف یکدیگر در حال حرکت بودند و با یکدیگر برخورد کردند. پس از آن اتوبوس از جاده خارج شد و قبل از واژگونی به یک درخت برخورد کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی