صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و سه - ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و سه - ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۲

از گوشه و کنار ایران

بازداشت پلیس خاطی در جریان دستگیری یک زن
 به دنبال انتشار ویدیویی از رفتار و برخورد غیرقانونی یک مأمور پلیس با یک زن، مرکز اطلاع‌رسانی پلیس از بازداشت این مأمور خبر داد.
چندی پیش ویدیویی در فضای مجازی منتشرشد که در آن رفتار نادرست و به دور از شئونات اخلاقی از سوی یک مأمور پلیس هنگام بازداشت یک زن مشهود بود، درپی انتشار این ویدیو، مرکز اطلاع‌رسانی پلیس  اعلام کرد که « مأمور خاطی، با دستور فرمانده انتظامی استان مربوطه بازداشت شد و برای انجام اقدامات مقتضی در اختیار بازرسی قرار گرفته است. این فرد همچنین از خدمت معلق شد.»در ادامه این اطلاعیه آمده است:‌ « فراجا بارها تأکید کرده که هیچ نوع برخورد و رفتار غیرمتعارف را برنمی‌تابد و با مأموران خاطی برابر مقررات برخورد و برای بررسی صلاحیت ادامه خدمت آنان اقدام می‌کند.»پلیس همچنین تأکید کرده که «از شهروندان به‌ویژه افراد متهم نظیر خانمی که دستگیری او در این کلیپ به نمایش در آمده است، انتظار داریم به قانون و حکم بازداشت، تمکین کرده و از هر نوع رفتار نامتعارف بپرهیزند.»

مرگ پاکبان گیلانی در تصادف با خودروی حمل زباله
بی احتیاطی راننده خودروی حمل زباله منجر به مرگ پاکبان شهرداری گیلان شد.
سرهنگ فتح‌الله نصیریان جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان گفت: خبر وقوع یک تصادف شدید در جاده لنگرود- موبندان به پلیس اعلام شد و بلافاصله مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی به محل حادثه اعزام شدند. بررسی‌ها نشان داد خودروی حمل زباله به علت بی‌احتیاطی با حرکت دنده عقب به پاکبان ۲۰ ساله شهرداری که درحال انجام وظیفه بود برخورد کرده است. دراین حادثه جعفر محبوب‌پور پاکبان شهرداری که ۲۰ ساله و مجرد بود به علت شدت جراحات وارده در دم جان باخت. پیکر این جوان زحمتکش، در روستای لیل اتاقور لنگرود به خاک سپرده شد.

انفجار مین هنگام شخم زدن زمین در شوش
انفجار مین در منطقه عملیاتی فکه از توابع شهرستان شوش یک مصدوم به جا گذاشت.
عارف شرهانی سخنگوی اورژانس ۱۱۵ خوزستان گفت: ساعت ۹:۳۰ صبح سه‌شنبه این حادثه به مرکز اورژانس گزارش شد و نیروهای فوریت‌های پزشکی برای انجام اقدامات درمانی اولیه و انتقال مصدوم به محل حادثه اعزام شدند. مصدوم یک مرد ۵۰ ساله و از اهالی بومی منطقه است که هنگام شخم زدن زمین کشاورزی خود دچار حادثه و از ناحیه مچ پا مصدوم شد. وی توسط آمبولانس اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان نظام مافی شوش انتقال یافت.وی ادامه داد: بارش باران و رانش زمین در مناطق مرزی موجب جابه‌جایی مین‌ها می‌شود، از این رو تردد در چنین مناطقی برای مرزنشینان بویژه کشاورزان خطر انفجار مین‌های جابه‌جا شده را در پی خواهد داشت.وی از شهروندان خواست بدون هماهنگی وهمراهی افراد محلی آگاه از تردد در معابر مرزی و محل‌های مین‌گذاری شده دوران دفاع مقدس خودداری کنند.

مصدوم شدن دانشجویان در کرمانشاه با ریزش سقف کلاس
روابط عمومی دانشگاه رازی کرمانشاه از ترخیص ۱۱ دانشجوی مصدوم حادثه ریزش سقف کاذب دانشکده اقتصاد و کارآفرینی این دانشگاه از بیمارستان خبر داد.
حدود ساعت 13 ظهر دوشنبه طوفان و باد شدید و باز بودن پنجره‌های دو کلاس درس دانشکده باعث شد باد با شدت زیاد وارد لایه زیرین سقف کاذب شده و به دنبال آن تایل‌های سقف کاذب از قلاب آزاد شده و بخشی از آن فرو ریخت. در این حادثه 11 دانشجو مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند که تا عصر دوشنبه با تأیید پزشک متخصص، کلیه مصدومان این حادثه پس از انجام معاینات و رادیولوژی از بیمارستان ترخیص شدند و آسیب جدی به هیچ یک از دانشجویان وارد نشده است.

مهار آتش سوزی با تلاش مرزبانان پاسگاه مرزی چفته
آتش سوزی در حوزه پاسگاه مرزی «چفته» که ناشی از رعد و برق بود با تلاش مرزبانان مهار و از انتشار آن و خسارت به اراضی جنگلی و پاسگاه‌های مرزی جلوگیری شد.
سرهنگ «صادق حیدری» سرپرست هنگ مرزی ثلاث باباجانی در تشریح این خبر، گفت: در لحظات نخست وقوع آتش‌سوزی بر اثر رعد و برق بلافاصله مرزبانان غیور گروهان مرزی «ازگله» به همراه کارکنان پاسگاه مرزی «چفته» قبل از گسترده شدن و رسیدن آتش به مزارع مرزنشینان و پاسگاه مرزی چفته موفق به مهار آتش شدند.سرپرست هنگ مرزی ثلاث باباجانی اظهار کرد: بحمدالله با هوشیاری و شجاعت مرزبانان آتش در همان لحظات اولیه مهار و از ایجاد هرگونه خسارت به مرزنشینان جلوگیری شد.

رهایی کودک کهنوجی قبل از انتقال به افغانستان
 کودک هشت ساله کهنوجی که ربوده شده و آدم‌ربایان قصد انتقال او به کشور افغانستان را داشتند با کمک پلیس و سران طوایف آزاد شد. امید رضایی دادستان عمومی و انقلاب کهنوج در تشریح جزئیات این خبر افزود: با اطلاع از یک مورد آدم‌ربایی که روز نهم اردیبهشت امسال در شهرستان کهنوج رخ داده بود، رسیدگی به موضوع در دستور کار دادستانی و سیستم‌های اطلاعاتی و امنیتی و پلیس این شهرستان قرار گرفت. هویت آدم‌ربایان در تحقیقات اولیه مشخص و پس از انجام یکسری اقدامات فنی و اطلاعاتی با کمک سران طوایف مشخص شد این کودک به یکی از روستاهای مرزی کشور منتقل شده تا به کشور افغانستان فرستاده شود.وی ادامه داد: اعضای این تیم آدم ربایی که تبعه غیرمجاز هستند در تماس با خانواده این کودک تقاضای دریافت مبلغی پول داشتند که در نهایت کودک ربوده شده با استفاده از ظرفیت مصلحین و سران طوایف با سلامت کامل جسمی از چنگال آدم ربایان رهایی یافت. در این رابطه چند متهم تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند و دستورات قضایی لازم به منظور دستگیری سایر متهمان صادر شده است.

صاعقه مرد زنجانی را خشک کرد
برخورد صاعقه به یک مرد مسن در صائین قلعه زنجان موجب جان باختن وی شد.
داریوش تقیلو رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: عصر دوشنبه در روستای الگزیز صائین قلعه یک مرد ۷۵ ساله دچار صاعقه‌زدگی شده و سپس به درون کانال سقوط کرد و جان باخت.وی افزود: در مواقعی که احتمال رعد و برق وجود دارد در صورت امکان از منزل خارج نشده و یا به تنهایی خارج نشوند. دشت‌ها و کوهپایه‌ها هنگام وقوع صاعقه بسیار خطرناک هستند لذا در این زمان‌ها در ارتفاعات و مناطق باز قرار نگیرید. اگر هیچ سرپناهی برای مراقبت از خود ندارید به «کوتاه‌ترین» درختی که در اطراف‌تان است پناه ببرید.

جستجو
آرشیو تاریخی