صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و دو - ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و دو - ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۲

اخبار

 تأکید اژه‌ای بر تعیین تکلیف سریع پرونده‌های مطرح قضایی

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای روز گذشته طی سخنانی در نشست شورای‌عالی قوه قضائیه، با تأکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی مرحله‌ای درخصوص پرونده‌های مورد توجه افکارعمومی بر رسیدگی هرچه سریع‌تر این پرونده‌ها تأکید کرد.
اژه‌ای گفت: بعضاً فردی مطلبی را طرح می‌کند که روان مردم را آزرده می‌سازد؛ در اینجا دستگاه قضایی یا نظارتی وقتی از آن فرد توضیح می‌خواهند و او مستندی برای مطلب خود ارائه نمی‌دهد و در مقام اصلاح نیز برنمی‌آید، برای مردم همین مقوله را تبیین کنند و بگویند فلان فرد که فلان ادعا را مطرح کرده بود، هیچ مستندی ارائه نکرد و در مقام اصلاح نیز برنیامد.
 قاضی‌القضات تصریح کرد: گاهی پرونده‌ای قضایی درخصوص موضوعی که اذهان مردم را درگیر کرده است تشکیل می‌شود؛ طبیعتاً وقتی این پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است به طور کلی تا قبل از صدور حکم قطعی، ما در مورد اعلام برخی جزئیات پرونده منع قانونی داریم؛ اما قانون این اجازه را به ما داده که «فرآیند رسیدگی» را برای مردم تبیین کنیم.

 

معاون پارلمانی جدید دولت
معرفی شد

«سیدمحمود حسینی‌پور» با حکم رئیس‌جمهور به عنوان معاون امور مجلس رئیس‌جمهور منصوب شد.
پیش از این سیدمحمد حسینی به عنوان معاون امور مجلس رئیس‌جمهور به فعالیت مشغول بود.
سیدمحمود حسینی‌پور، رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی پیش از این به مدت ۳ سال (از آبان ۱۴۰۰ تا ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۳) به عنوان استاندار مازندران مسئولیت داشت.
به گزارش ایرنا، معاون وزیر اطلاعات و دستیار ویژه وزیر، ریاست مرکز پیگیری‌های ویژه دادستانی کل کشور، ریاست دفتر ویژه سازمان بازرسی و دبیری شورای راهبردی این سازمان، دبیری شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی کل کشور و عضو هیأت تخلفات اداری دیوان محاسبات بخشی از سوابق اجرایی و مسئولیت‌های وی به شمار می‌رود.

جستجو
آرشیو تاریخی