صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و دو - ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و دو - ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۹

اخبار

دستور وزیر فرهنگ برای ایجاد قرارگاه حفظ قرآن در استان‌های کشور
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حاضران در «گردهمایی رؤسای گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها» پیامی ویدیویی صادر کرد. دربخشی از متن پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است: حوزه معاونت قرآنی را به عنوان حوزه‌ای پیشرو، اصلی و مادر در فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محسوب می‌کنیم و به آن امیدوار هستیم.حوزه قرآن و عترت باید بتواند مطالبات رهبر انقلاب را در این بخش اجابت کند، قرارگاه حفظ قرآن باید در استان‌های مختلف مورد توجه قرار گیرد. این رویکرد باید در استان‌های دیگر فعال شود، ما نیز از آنها حمایت می‌کنیم تا بتوانیم سالانه عدد قابل توجهی را به فضای کار و تلاش حفظ قرآن و توسعه مفاهیم قرآنی اضافه کنیم.

انتشار «رَدِ سخن»به مناسبت بزرگداشت فردوسی
تابلو موزیکال «رَدِ سخن» اثر دیگری از پروژه «تار و تاریخ» با شعری از فردوسی و حافظ و به مناسبت سالروز بزرگداشت حکیم فردوسی با آهنگسازی و نوازندگی تار میدیا فرج‌نژاد منتشر شده است. میدیا فرج‌نژاد طراح و آهنگساز پروژه «تار و تاریخ» درباره اثر «رَدِ سخن» نوشته است: «شاهنامه فردوسی تنها یک منظومه از اشعار حماسی و روایت داستان‌های ایرانی نیست. دستاوردِ شاهکارِ حکیمِ توس بسیار فراتر از خط داستانی و شاعرانگی بود.


بزرگداشت «ایرج راد» در ارسباران
سیزدهمین همایش بزرگ شعر و موسیقی که عصر پنجشنبه -۲۷ اردیبهشت- ساعت ۱۵ در فرهنگسرای ارسباران با حمایت هومیران برگزار می‌شود، به بزرگداشت ایرج راد به مناسبت ۷۹ سالگی این هنرمند پیشکسوت اختصاص دارد.
راد، رئیس هیأت مدیره خانه تئاتر و یکی از بازیگران و کارگردانان شناخته شده تئاتر، سینما و تلویزیون ایران است که بیش از پنج دهه به طور پیوسته در عرصه هنر بازیگری و کارگردانی فعالیت داشته و علاوه بر تدریس در دانشگاه‌ها، فعالیت صنفی منسجم خود را از دهه ۷۰ با حضور در هیأت مؤسس خانه سینما، خانه هنرمندان و خانه تئاتر آغاز کرده است./ایرنا

آغاز جشنواره فیلم اقوام ایرانی با بزرگداشت
خسرو سینایی
مراسم افتتاحیه نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی عصر امروز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه در بنیاد ایرانشناسی برگزار می‌شود. این مراسم شامل بخش‌های مختلفی است که ازجمله آن می‌توان به مراسم نکوداشت زنده‌یاد خسرو سینایی اشاره کرد./ایسنا

جستجو
آرشیو تاریخی