صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و دو - ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و دو - ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۲

از گوشه و کنار ایران

بخشش مرد زندانی به حرمت امام رضا(ع)
یک محکوم به قصاص در زندان قزوین به حرمت امام رضا(ع) و دهه کرامت پای چوبه دار بخشیده شد.
صبح دوشنبه با حضور کاروان خادمان حرم مطهر رضوی در زندان مرکزی قزوین، اولیای دم یک پرونده به حرمت حضرت امام رضا(ع) از حق قصاص خود چشم‌پوشی کردند و زندانی ۵۶ ساله محکوم به قصاص پس از چهار سال با گذشت اولیای دم از دار مجازات نجات پیدا کرد.
گفتنی است، این سومین پرونده قصاص استان در سال‌جاری بود که به حرمت امام رضا(ع) مختومه شد.

جاساز شیشه در کامیون به خاطر دشمنی با راننده
 مردان آشنا که با جاسازی شیشه داخل یک کامیون قصد داشتند برای راننده آن پرونده‌سازی کنند با تیزبینی پلیس دستگیر شدند.
در پی وصول گزارشی مبنی بر حمل مقداری مواد مخدر در کامیونی با مشخصات معلوم، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت. مأموران پس از شناسایی محل توقف کامیون و بازرسی از آن، 23 گرم مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه که جاسازی شده بود را کشف و ضبط و راننده را نیز دستگیر کردند.
از آنجا که راننده کامیون مدعی بود اطلاعی از وجود شیشه در خودرواش نداشته بنابراین افسران پلیس با اقدامات فنی، ضمن تحقیقات تکمیلی و بررسی دقیق ماجرا مطلع شدند 2 نفر از نزدیکان راننده کامیون، مواد مخدر را جاسازی کرده و قصد داشته‌‌اند برای وی پرونده‌سازی کنند که در یک عملیات، متهمین اصلی دستگیر شدند.
سرهنگ محمد رضایی جانشین انتظامی شهرستان فسا در تشریح این خبر گفت: متهمان در بازجویی‌ها علت این کار را اختلاف شخصی با راننده کامیون عنوان کردند، بدین ترتیب راننده آزاد و از خودرواش رفع توقیف شد و متهمین با پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

جزئیات تازه در پرونده قتل شهردار منطقه 5 شیراز
معاون دادستان و سرپرست دادسرای ویژه امور جنایی و جرایم امنیتی شیراز از پیگیری ویژه در پرونده قتل شهردار منطقه 5 شیراز خبر داد.
افشین محمدی دره شوری، گفت: ساعت ۱۴:۳۵ روز یکشنبه فرماندهی انتظامی استان فارس از کشف جسد مردی در منزل مسکونی‌اش با خبر شد؛ بلافاصله بازپرس ویژه قتل عمدی و اکیپ بررسی صحنه وقوع جرم و تیم کارآگاهان آگاهی به محل اعزام شدند. نخستین بررسی‌ها نشان داد مقتول بر اثر اصابت ضربات جسم تیز به قتل رسیده است. بررسی‌های اولیه دلالت بر آن دارد که در منزل شخصی مرحوم درگیری واقع شده است. تحقیقات قضایی توسط بازپرس ویژه در این باره شروع و دستور بررسی‌های فنی صادر شده و امیدواریم بزودی زوایای پنهان مسأله روشن شود و متهم یا متهمین نیز دستگیر شوند. سرنخ‌ها و فرضیه‌های مختلف مطرح است و همچنین افرادی در فهرست بازپرس قرار گرفته‌اند و مسأله در حال پیگیری ویژه است.

غرق شدن پسر 8 ساله دشتیاری در هوتک
هوتک دوباره جان کودک دیگری را در دشتیاری گرفت. روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت یک کودک بلوچ به‌نام «هارون بلوچ» ٨ ساله، پس از سقوط به داخل یک هوتک در روستای گلستان از توابع شهرستان دشتیاری جان خود را از دست داد. این چندمین بار است که هوتک‌ها در سیستان و بلوچستان جان کودکان را می‌گیرد و همچنان خانواده‌ها شاهد قربانی شدن فرزندان‌شان هستند. این در حالی است که هوتک‌ها در برخی روستاهای این منطقه تنها منبع تأمین آب هستند.

احیای زن میانسال با کمک امدادگران اورژانس
زن میانسال که دچار ایست قلبی تنفسی شده بود با کمک کارشناسان اورژانس به زندگی برگشت.
بهروز ایران‌نژاد رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: در پی تماس تلفنی مبنی بر کاهش سطح هوشیاری خانم ۵۳ ساله، پس از حضور کارشناسان پایگاه اورژانس ۱۱۵ خدیجه اروجلو اراک بر بالین این بیمار مشخص شد وی دچار ایست قلبی تنفسی شده و فاقد علائم حیاتی است، که بلافاصله اقدامات احیای پیشرفته برای نجات جان بیمار آغاز و پس از ۲۵ دقیقه عملیات احیای قلبی-ریوی ضربان قلب این مادر اراکی بازگشت و تحویل بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) شد.
وی از مردم درخواست کرد در موارد مورد نیاز و هنگام تماس با اورژانس ۱۱۵ ضمن حفظ آرامش، تا رسیدن آمبولانس بر بالین بیمار به توصیه‌های تلفنی کارشناسان مرکز ارتباطات اورژانس به دقت توجه و آنها را اجرا کنند، چرا که بی‌شک در نجات جان عزیزان خود نقش مهمی را ایفا خواهند کرد.

توقیف لندکروز قاچاقی 5 میلیارد تومانی
مأموران پلیس استان هرمزگان یک دستگاه خودرو تویوتا لندکروز قاچاق به ارزش ۵۰ میلیارد ریال را در جاسک توقیف کردند.
سردارعلی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: مأموران انتظامی پاسگاه کهنه جاسک روز یکشنبه حین گشت در حوزه استحفاظی و محور اصلی ورودی روستای «وصول» به یک دستگاه خودرو تویوتا لندکروز مشکوک شده و دستور توقف دادند. راننده خودرو با مشاهده مأموران بدون توجه به دستور پلیس به سمت بیابان‌های وسیع منطقه متواری شد که پس از تعقیب و گریز، راننده با رها کردن خودرو متواری شد. با بررسی و استعلام پلیسی مشخص شد خودرو به صورت غیرقانونی وارد کشور شده و کارشناسان اقتصادی ارزش خودرو را ۵۰ میلیارد ریال عنوان کردند. دراین رابطه یک متهم (راننده خودرو) دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شد.

حمله به آمبولانس اورژانس و تخریب آن در ماهشهر
رئیس شبکه بهداشت بندرماهشهر از حمله سه مرد به آمبولانس فوریت‌های پزشکی در محل مأموریت خبر داد.
مسلم خواجوی تصریح کرد: درتماسی با مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان و درخواست اعزام آمبولانس به صحنه تصادف در بندرامام خمینی(ره) بلافاصله یک کد آمبولانس به محل مورد نظر اعزام شد. پس از رسیدن آمبولانس به محل مورد نظر، ۳ نفر با هویت معلوم به آمبولانس حمله‌ور شده وخسارات سنگین و شدیدی به خودرو وارد کردند. این موضوع سبب شد تا آمبولانس از چرخه امدادرسانی به شهروندان خارج شود.
وی با اشاره به اینکه در این حمله به تکنیسین‌های اورژانس آسیبی نرسید افزود: با خارج شدن هر آمبولانس ضربه بزرگی به چرخه خدمت‌رسانی به مردم وارد خواهد شد و اعمال خشونت علیه پرسنل پیش بیمارستانی اورژانس، سبب تأخیر در خدمت‌رسانی به مردم می‌شود و از مقام قضایی درخواست داریم با خاطیان برخورد قضایی لازم صورت گیرد.

جستجو
آرشیو تاریخی