صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و یک - ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و یک - ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۹

خبر

اجرایی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از خرداد
رئیس سازمان برنامه و بودجه با تأکید بر اینکه جداول بودجه تا آخر اردیبهشت ماه از سوی مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد شد، گفت: براساس زمانبندی طراحی شده در قانون، احکام همسان‌سازی از خرداد ماه اجرا و البته معوقات دو ماه نخست سال نیز پرداخت خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، «داوود منظور» در جریان برنامه پاسخگویی سازمان برنامه و بودجه به درخواست‌های مردمی، برای سومین بار در مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری حاضر شد و پاسخگوی پیام‌ها، نظرات، ایده‌ها و شکایات مخاطبان شد.
تخصیص سرانه بهداشت با احتساب اتباع خارجی
رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به دغدغه شهروندی نسبت به کمبود تخت‌های بیمارستانی و سرانه بهداشتی در شهر مقدس مشهد، تصریح کرد: در دولت سیزدهم همواره تلاش کردیم که بویژه در موضوع سلامت، افزایش اعتبارات را با شیب تندتری نسبت به سایر بخش‌ها در بودجه ۱۴۰۳ در نظر داشته باشیم؛ البته در ۱۴۰۲ و ۱۴۰۱ نیز رشد بودجه بهداشت و درمان ممتاز بود. منظور تأکید کرد: در محاسبه سرانه‌های بهداشت و درمان نه فقط جمعیت سرشماری شده بلکه جمعیت سیال، مسافران و حتی اتباع خارجی نیز لحاظ می‌شوند.
تأمین سالانه ۴۰ همت برای رتبه‌بندی معلمان
منظور با تأکید بر اینکه سیاست دولت سیزدهم در جلب رضایت حداکثری معلمان است، گفت: قانون رتبه‌بندی معلمان در دولت سیزدهم اجرا شد؛ اجرای این قانون برای دولت هزینه‌ سنگینی را در بر داشت به طوری که در همین دو سال گذشته، سالانه ۴۰ همت برای رتبه‌بندی معلمان از سوی دولت هزینه شده است. منظور گفت: دولت در لایحه بودجه سال گذشته این پیش‌بینی را داشت که منابع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین شود. وی افزود: منابع افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اختصاص خواهد یافت. بنا داریم که در گام اول ۴۰ درصد همسان‌سازی را انجام دهیم. منظور با تأکید بر اینکه جداول بودجه تا آخر اردیبهشت ماه از سوی مجلس شورای اسلامی اعلام خواهد شد، گفت: براساس زمانبندی طراحی شده در قانون، احکام همسان‌سازی از خرداد ماه اجرا و البته معقوقات دو ماه نخست سال نیز پرداخت خواهد شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی