صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و یک - ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و یک - ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۴

معترضان امریکایی پل منهتن را تسخیر کردند

خشم مهار نشدنی

 امیر فرشباف/ روز گذشته در فاصله کمتر از سه روز مانده به فرارسیدن روز نکبت، حامیان فلسطین در نیویورک دست به تظاهرات زدند و با راهپیمایی روی پل منهتن، شعارهای ضدصهیونیستی سردادند.
به گزارش فاکس نیوز، تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که تظاهرکنندگان که ابتدا در نزدیکی مرکز بارکلیز بروکلین تجمع کرده بودند، از موانع پلیس عبور کردند تا به پل منهتن برسند. طبق این گزارش، گروه‌های معترض حامی فلسطین خواستار آتش‌بس و پایان دادن به کشتار هزاران نفر در غزه  شدند. برخی منابع از بازداشت بیش از صد نفر از تظاهرکنندگان روی پل منهتن خبر دادند.
روزنامه نیویورک پست امریکا نیز در گزارشی نوشت: طبق تصاویر منتشر شده در فضای مجازی، معترضان با گرفتن دست‌های یکدیگر، به آرامی در مسیر منتهی به پل راهپیمایی کردند و شعار می‌دادند: «ما جنگ لعنتی شما را نمی‌خواهیم.» با این حال، نیروهای پلیس که در یک سوی پل جمع شده بودند، در نهایت پس از رودررو شدن با گروه معترضان، تجمع آنها را متفرق و ده‌ها تن را بازداشت کردند. گفته می‌شود خبرنگارانی که از تظاهرات گزارش تهیه می‌کردند نیز در میان دستگیر‌شدگان هستند. همچنین تصاویر حاکی از برخورد پلیس با عکاسان و خبرنگاران و ضبط تجهیزات آنها بود.
رسانه‌های صهیونیستی در واکنش به این حرکت حامیان فلسطین در امریکا، با لحنی عصبی و با برچسب‌هایی مانند «افراطی» حرکت آنها را اقدامی قانون شکنانه خواندند. روزنامه «تایمز اسرائیل» در گزارشی نوشت: معترضان، ازجمله افراد ضدصهیونیست و یهودیان ارتدوکس افراطی، با اهتزاز پرچم‌های فلسطین و قراردادن چفیه روی سر در محله بروکلین نیویورک راهپیمایی کردند.
طبق این گزارش، برخی از معترضان تابلوهای ضد اسرائیلی مانند «نکبت پایان ناپذیر» و «انتفاضه تسلیم ناپذیر» را حمل می‌کردند.
روز گذشته همزمان با این حرکت اعتراضی، سایر مناطق جهان نیز شاهد تظاهرات ضدصهیونیستی در حمایت از مردم فلسطین بود. در ایرلند، هزاران نفر از اقشار و اصناف مختلف مردم با در دست داشتن تصاویر شهدا، پرچم‌های بزرگ و کوچک فلسطین و پلاکاردهایی با شعارهای «فلسطین آزاد»، «کشتار را متوقف کنید» و «همین حالا اقدام کنید» به خیابان‌ها آمدند.
در ملبورن استرالیا نیز معترضان خواستار پایان نسل کشی در غزه شدند. برخی از تظاهر‌کنندگان در این شهر، تابلوهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: «صهیونیسم یعنی نژادپرستی، یعنی فاشیسم.»
دانشگاه‌ها نیز شاهد تداوم حرکت‌های اعتراضی به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه بودند. دانشجویان دانشگاه ویرجینیا در امریکا هنگام سخنرانی فرماندار در مراسم فارغ‌التحصیلی، به نشانه اعتراض این مراسم را ترک کردند.
همچنین در کانادا در دانشگاه آلبرتا، تجمع مسالمت‌آمیز دانشجویان با یورش نیروهای پلیس به خشونت کشیده شد. در هفته‌های گذشته، دانشگاه‌ها در اکثر کشورهای غربی مانند شهرهای مختلف سراسر جهان تبدیل به میدان اعتراض علیه نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه شده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی