صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و یک - ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و یک - ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

اجرای احکام قطعی قضایی برای زیباکلام
 خبر اول اینکه، به دنبال قطعی شدن برخی احکام پرونده‌های قضایی صادق زیبا کلام، استاد بازنشسته دانشگاه تهران، وی روز گذشته برای اجرای این احکام وارد زندان اوین شد.
به گزارش میزان، زیباکلام در سال‌های اخیر اقدام به طرح مطالب خلاف واقع در رسانه‌ها و فضای مجازی کرده بود که در پی آن چندین پرونده‌ قضایی برای وی تشکیل شد. در یکی از این پرونده‌ها، زیباکلام بابت ارتکاب فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۱۸ ماه حبس و ۲ سال محرومیت فعالیت در احزاب، گروه‌های سیاسی و فضای مجازی محکوم شد. پرونده دوم که حکم یک سال حبس آن نیز قطعی شده است، مربوط به فعالیت تبلیغی علیه نظام در زمینه انتشار مطالب غیرمستند و غیرواقعی است. یکی دیگر از پرونده‌های قضایی زیباکلام مربوط به نشر مطالب خلاف واقع است که به ۶ ماه حبس محکوم شد که در دیوان عالی کشور مورد ابرام قرار گرفته است. هر سه محکومیت صادق زیباکلام قطعی و لازم‌الاجراست که این احکام روز گذشته اجرا شد. گفتنی است روز گذشته برخی ادعا کردند زیبا کلام در راه نمایشگاه کتاب تهران بازداشت شده است.
قوه قضائیه ضمن تکذیب این ادعا اعلام کرد که صادق زیباکلام به دادسرا احضار و احکام‌ قطعی پرونده‌هایش اجرا شد.
 
محکوم امنیتی محبوب صهیونیست ها شد
 دست آخر اینکه، کشیدن تصویر توماج صالحی محکوم امنیتی ایرانی در یکی از خیابان‌های اصلی شهر اورشلیم(بیت‌‌المقدس) در سرزمین‌های اشغالی در حالی صورت گرفته که این رژیم در جنگ غزه حدود 14هزار کودک بیگناه را به خاک و خون کشید. نقاشی این تصویر که با تأیید مقامات شهری و دولتی این رژیم صورت گرفته است، از سوی سلطنت‌طلبان حامی اسرائیل صورت گرفته است.
این نقاشی درعین حال نشان‌دهنده تلاش رژیم صهیونیستی برای گرفتن یک ژست حقوق بشری در قبال محکومان امنیتی در ایران نیز هست. اما این ژست درحالی گرفته می‌شود که امروز حتی نژادپرست‌ترین محافل غربی نیز جرأت ندارند به صورت علنی، از رژیمی دفاع کنند که در عرض 7 ماه، 14 هزار کودک را قتل عام کرده و 40 هزار زن و مرد را به شهادت رسانده است.
این ژست‌ها و حمایت رژیم صهیونیستی از توماج صالحی را می‌توان از همانندی جریان‌های آشوب‌طلب و ضدانقلاب با رژیم صهیونیستی دانست. به عنوان فقط یک نمونه، در دوره اغتشاشات، تلویزیون اینترنشنال به عنوان یکی از لیدرهای آشوب و اغتشاش، مستقیماً از سوی محافل امنیتی این رژیم هدایت اقتصادی و اطلاعاتی می‌شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی