صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و یک - ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و یک - ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۸

روی خط نمایشگاه

انتشار مجموعه روایت
«فارسی نبلدم»
 مجموعه روایت «فارسی نبلدم» با موضوع زندگی و تحصیل دانشجویان بین‌الملل در ایران همزمان با سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب از سوی سازمان امور دانشجویان به قلم فردین آریش و توسط انتشارات کتابستان معرفت منتشر شد. در این کتاب، توصیف وضعیت معاصر ایران، از زبان دانشجویانی از کشورهای گوناگون؛ ترکیه، هند، استرالیا، تونس، روسیه، فلسطین، سوریه، ژاپن، گینه، چین، عراق، سنگال و مراکش بیان شده است. تجربه دانشجویان بین‌الملل از تحصیل و زندگی در دانشگاه‌ها و شهرهای مختلف ایران، علاوه بر فرصتی که به آنها برای شناخت بی‌واسطه و بدون روتوش ایران و ایرانی می‌دهد، تصویری از نحوه بود و نمود ما ایرانی‌ها و نوع تعامل‌مان با دیگری را نیز برجسته می‌سازد. وقتی خداداد عزیزی توپ را وارد دروازه استرالیا کرد، میدان فلسطین، فارسی خوب نبلدم، من بچه بندرعباس هستم، از چین تا باراجین، ایرانی‌تر، مگر سوریه هم شیراز دارد، بهترین سخنگو، النا در سرزمین عجایب، مسافری از هند، نه مراکشی نه؛ هم مراکشی هم ایرانی، علی ژاپنی و سفر عمر عناوین روایت‌های کتاب هستند.

 

هدیه ۴۰۰ هزار تومانی خرید کتاب برای بیمه‌شدگان جدید طرح بیمه دانشجویان
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد در نمایشگاه سال‌جاری کتاب تهران، هر فرد که در ایام برگزاری نمایشگاه (۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ماه)، برای نخستین بار نسبت به عقد قرارداد در یکی از طرح‌های بیمه دانشجویان یا بیمه زنان خانه‌دار و دختران اقدام کند؛ مشروط به پرداخت حق بیمه خود تا پایان خرداد ۱۴۰۳؛ مشمول هدیه ویژه این سازمان در قالب بن خرید ۴۰۰ هزار تومانی کتاب ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد شد که از طریق سامانه فروش مجازی نمایشگاه قابل استفاده است.
بن اعتباری یک میلیون تومانی خرید کتاب برای اهالی رسانه
خبرنگاران، سردبیران، مدیران مسئول و همچنین خبرنگاران غیرشاغل دارای پرونده خبرنگاری در سامانه جامع رسانه‌ها، از یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت‌نام یارانه اعتباری خرید کتاب (book.icfi.ir) نسبت به تهیه بن خرید کتاب به مبلغ یک میلیون تومان اقدام کنند.

 

آموزش نقاشی و طراحی ایرانی
کتاب آموزش طراحی و نقاشی ایرانی به قلم رضا بدرالسماء توسط انتشارات زرین و سیمین روانه بازار نشر شد. این کتاب ۲۰۰ صفحه‌ای شامل سه بخش تصویرسازی، گل و مرغ و نقوش اسلیمی گل‌های ختایی می‌باشد که در ابتدای هر بخش آموزش و سپس طرح‌های آماده برای بهره‌برداری دانشجویان و هنرمندان رشته‌های مختلف هنرهای سنتی ایران قرار دارد. استاد رضا بدرالسماء با هدف ثبت داشته‌ها و تجربیات بیش از نیم قرن خود در هنر نگارگری این مجموعه را طراحی و تألیف کرده است. رضا بدرالسماء برای طراحی این مجموعه بیش از ۱۵ سال وقت صرف کرده و امیدوار است که دو جلد دیگر این مجموعه نیز در آینده نزدیک به چاپ برسد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی