مصاحبه و خبر

واکنش چامیزو بعد از نرسیدن
به المپیک: قلبم گریه می‌کند
کشتی‌گیر کوبایی‌الاصل ایتالیا بعد از آنکه نتوانست در سومین و آخرین مسابقه کسب سهمیه، بلیت پاریس را برای خود قطعی کند نسبت به جریانات رخ داده واکنش نشان داد. فرانک چامیزو که در گزینشی قاره‌ای در اروپا با اشتباه داوران شکست خورد و این اشتباه داوران هم مورد تأیید اتحادیه جهانی قرار گرفت؛ در این فاصله کم، نتوانست خودش را به لحاظ روانی آماده مسابقه کند و بار دیگر برای کسب سهمیه بجنگد. چامیزو بعد از اینکه المپیک را از دست داد، در صفحه شخصی خود نوشت: «سخته آدم دو بار سهمیه المپیک بگیرد، همه شماها را دوست دارم و قلبم گریه می‌کند.»
 
 آبروداری هانیه رستمیان در تیراندازی
هانیه رستمیان در جدیدترین رنکینگ جهانی با هفتمی در 25 متر تپانچه، برای ایران در تیراندازی آبروداری کرد. فدراسیون جهانی تیراندازی با پایان جام جهانی باکو، آخرین رده‌بندی المپیکی و رنکینگ جهانی تیراندازان را اعلام کرد که هانیه رستمیان تیرانداز تپانچه المپیکی که نفر ششم جام جهانی باکو شد، با هفتمی رنکینگ جهانی، بهترین رتبه را بین ملی‌پوشان ایران گرفت.
 
 اولین طلا و نقره تاریخ ترامپولین در آسیا
دو ژیمناست ایران در رده سنی ۱۷ تا ۲۱ سال در مسابقات ترامپولین قهرمانی آسیا صاحب مدال طلا و نقره شدند. در دومین روز این رویداد به میزبانی هنگ‌کنگ، آریا مام عبدالله و سجاد کارگر در فینال رده سنی ۱۷ تا ۲۱ سال موفق شدند تاریخ‌سازی کنند و دو مدال طلا و نقره را برای ژیمناستیک ایران کسب کنند. مام عبدالله صاحب مدال طلا شد و کارگر هم مدال نقره را از آن خود کرد. پادرا باژرنگ در رده سنی ۱۱ و ۱۲ سال، آرتین آردین‌زاده در رده سنی ۱۵ و ۱۶ سال و آریا اخوان در رده سنی ۱۳و ۱۴سال، پنجم شدند.
 
 برنامه آسیایی هندبال جوانان اعلام شد
کنفدراسیون هندبال آسیا برنامه دیدارهای هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جوانان پسر آسیا در اردن را اعلام کرد. این مسابقات روز 24 تیر با دیدار چین‌تایپه مقابل کره‌جنوبی از گروه D آغاز می‌شود و روز چهارم مرداد با برگزاری دیدارهای رده‌بندی و فینال به کار خود پایان می‌دهد. مطابق این برنامه، تیم هندبال جوانان ایران در نخستین بازی خود روز 25 تیر با چین دیدار می‌کند و 26 تیر به مصاف کویت می‌رود. مرحله مقدماتی رقابت‌ها سه روز به طول می‌انجامد و مرحله اصلی رقابت‌ها از 28 تیر آغاز می‌شود که هشت تیم برتر این مرحله در دو گروه، کار خود را پیگیری می‌کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی