از گوشه و کنار ایران

خودسوزی پس از قتل زوج میانسال
پسر جوان که زن و شوهری را با چاقو و چوب به قتل رسانده بود خودسوزی کرد و جان باخت.
سرهنگ «علیرضا اوریادی کشکولی» جانشین فرمانده انتظامی قیروکارزین (استان فارس) گفت: در پی وقوع دو فقره قتل در یکی از روستاهای شهرستان قیروکارزین، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت مأموران انتظامی در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که زن و شوهری 45 و 50 ساله بوسیله سلاح سرد و چوب به قتل رسیده‌اند و جوانی 19 ساله نیز دچار آتش‌سوزی شده که توسط عوامل امدادی به بیمارستان منتقل شد اما به دلیل شدت آتش‌سوزی در بیمارستان فوت کرد. مأموران تحقیقات خود را در این زمینه به صورت ویژه آغاز کردند و در بررسی‌های فنی و استفاده از روش‌های نوین مشخص شد که پسر جوان به‌دلیل اختلافات مالی با این زوج آنها را به قتل رسانده و برای فرار از اتهام، اقدام به صحنه‌سازی و خودسوزی کرده که در این حادثه خودش نیز به علت بالا بودن شدت خودسوزی در بیمارستان فوت کرد.
این مقام انتظامی از شهروندان خواست در برابر اتفاقات روزمره خویشتن‌داری، صبر و حوصله پیشه کرده و موارد اختلافی را از مسیر قانونی پیگیری کنند تا شاهد اینچنین حوادث دلخراشی نباشیم.

7 واگن قطار باری از ریل خارج شد
خروج هفت واگن قطار باری حامل گندم از ریل در مسیر سپیددشت به چم‌سنگر ‌ مسیر خط آهن تهران به جنوب در منطقه لرستان را مسدود کرد.
رحمت رحمت‌نژاد مدیرکل راه‌آهن لرستان گفت: شامگاه شنبه در مسیر ریلی سپیددشت به چم‌سنگر هفت واگن قطار باری حامل گندم از ریل خارج و سبب مسدود شدن مسیر راه‌آهن سراسری تهران - جنوب در محدوده لرستان شد.
مهدی پازوکی مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان نیز گفت: پس از این حادثه که علت آن هنوز مشخص نیست و کمیسیون سوانح در حال بررسی آن است، سه دستگاه قطار مسافربری در مسیر ریلی لرستان به‌دلیل انسداد مسیر از ادامه حرکت بازماندند که با تلاش‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، راه‌آهن و بخش خصوصی نسبت به تأمین وسیله نقلیه برای انتقال مسافران به مقصد، هماهنگی‌های لازم انجام شد و مسافران پس از ارائه خدمات پذیرایی و اسکان توسط راه‌آهن به مقاصد خود از طریق اتوبوس و مینی‌بوس‌ منتقل شدند و تلاش برای بازگشایی مسیرآغاز شد.

سقوط مرگبار از ارتفاعات تنگ مهریان
مرد جوان هنگام کوهپیمایی در تنگ مهریان یاسوج بر اثر سقوط از کوه جان باخت.
کاظم فلاحی‌دوست،  مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: این مرد ۲۶ ساله سه روز پیش به تنهایی به ارتفاعات تنگ مهریان در نزدیکی شهر یاسوج صعود کرده بود که بر اثر لغزش پا به پایین سقوط کرد و جان خود را از دست داد. خانواده وی پس از سه روز جست‌و جوی بی‌سرانجام عصر شنبه گزارش ناپدید شدن فرزندشان را به امدادگران هلال احمر استان اطلاع‌رسانی کردند که ۶ امدادگر در قالب ۲ تیم به همراه ۲قلاده سگ جست و جوگر به محل حادثه اعزام شدند و پس از سه ساعت جسد وی را کشف کردند.
وی با اشاره به خطرات سفر به کوهستان از شهروندان خواست به هیچ عنوان تنهایی اقدام به کوهپیمایی نکنند.

یک کشته در تصادف دو تریلر
تصـــــــــــــــادف ۲ دستگاه تریلر در محور پلدختر - اندیمشک منجر به مرگ یک نفر شد.
محسن آدینه وند رئیس اورژانس پیش بیمارستانی لرستان گفت: پس از گزارش این تصادف بلافاصله ۲ آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند که مشخص شد یک نفر جان باخته و مصدوم حادثه نیز به بیمارستان امام خمینی(ره) پلدختر انتقال یافت. علت این حادثه از سوی کارشناسان پلیس در دست بررسی است.

مرگ راننده در برخورد با تیر برق
برخورد خودرو با تیر برق در یاسوج پسر ۱۹ساله را به کام مرگ کشاند.
 محمدامین نیکویی‌نژاد سرپرست اورژانس و فوریت‌های پیش بیمارستانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این حادثه بامداد یکشنبه به مرکز ارتباطات اورژانس۱۱۵ اعلام شد و بلافاصله کارشناسان فوریت‌های پزشکی پایگاه اورژانس شماره ۳ شهری یاسوج به محل حادثه اعزام شدند. در این حادثه راننده خودروی جک که پسری ۱۹ ساله و تنها سرنشین خودرو بود به علت شدت حادثه در صحنه جان باخته بود.
نیکویی‌نژاد بیان کرد: خواب آلودگی، سرعت و سبقت غیرمجاز، بی‌توجهی به فاصله طولی، ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه و همچنین بی‌توجهی به هشدارها در جاده‌های مختلف بویژه گردنه‌ها عامل اصلی این تصادفات به‌شمار می‌رود.

دستگیری اوباش غیربومی در تالش
سه تن از اراذل و اوباش غیربومی که اقدام به مزاحمت، قمه‌کشی و تخریب خودروی یک خانواده در منطقه کرگانرود کرده‌ بودند، دستگیر شدند.
 سرهنگ محمد رستمی فرمانده انتظامی شهرستان تالش با بیان اینکه فردی به فرماندهی انتظامی کرگانرود مراجعه و اعلام کرد که به همراه خانواده حین تردد در یکی از محورهای این بخش، سه جوان با یک دستگاه سواری پژو پارس ضمن ایجاد مزاحمت برای آنان، اقدام به قمه‌کشی، توهین، ایجاد رعب و وحشت و تخریب خودروی آنان کرده‌ و متواری شدند.
 پس از انجام تحقیقات و اقدامات صورت گرفته، متهمان غیربومی این پرونده که اهل یکی از استان‌های همجوار هستند، شناسایی شدند و حین تردد با خودروی خودشان در منطقه کرگانرود دستگیر و یک تیغه سلاح سرد از آنان کشف شد. متهمان 18 و 19 ساله هستند و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.

کشف 10 کیلو تریاک از یک باند خانوادگی
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر غرب استان تهران از انهدام یک باند خانوادگی توزیع مواد مخدر در شهرستان شهریار خبر داد.
سرهنگ حسین زلفخانی اظهار کرد: در پی رصد اطلاعاتی مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر مبنی بر جابه‌جایی مواد مخدر در شهرستان شهریار، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدرغرب استان تهران با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی محورهای مواصلاتی به یک خودروی پژو ۲۰۶ مشکوک شده و با هماهنگی قضایی دستور توقف آن را صادر کردند. در بازرسی از خودروی این قاچاقچیان، ۱۰ کیلوگرم تریاک کشف و متهمانی که در پوشش خانوادگی مواد مخدر جابه‌جا می‌کردند، پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شدند.

جستجو
آرشیو تاریخی