صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و شصت - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و شصت - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

فارس ، چهارمحال و بختیار ی و اردبیل روی خط زلزله
ایران زمین - عصر روز گذشته زلزله‌های نسبتاً شدیدی شهرهای گندمان بروجن چهارمحال و بختیاری،  «اَهِل»  لامرد فارس و مناطق وسیعی از استان اردبیل را لرزاند.
به  گفته بخشدار اشکنان در لامرد فارس در زلزله 4.6 ریشتری دیروز بیش از ۳۰۰ خانه دچار آسیب شده و بخش‌هایی از آنها ترک برداشته است.
امین علی مرادی بخشدار اشکنان عصر دیروز با اعلام این خبر افزود: در پی این زمین لرزه، سه خانه در بافت تاریخی اَهِل تخریب شد.  سقف کاذب و ویترین بیشتر مغازه‌های شهر نیز در این زمین لرزه فرو ریخته است.
بخشدار اشکنان اعلام کرد: بر اساس گزارش‌های جمعیت هلال احمر، تا کنون ۲ نفر در این زمین لرزه مصدوم شده‌اند که این مصدومیت‌ها در هنگام فرار رخ داده است. مرادی اظهار کرد: در زمان حاضر بسیاری از مردم به دلیل ترس از پس لرزه‌های احتمالی از بازگشت به خانه‌های خود پرهیز کرده‌اند.
همچنین ساعت 14 و 13  دقیقه دیروز زلزله چهار ریشتری در عمق 6 کیلومتری  گندمان بروجن چهارمحال و بختیاری را لرزاند.   ساعت ۱۶ و ۵۲ دقیقه نیز زلزله شدیدی  مناطق وسیعی از استان اردبیل را لرزاند. به دنبال این زمین لرزه که شدت آن ۴.۸ درجه در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) اعلام شده، مردم هراسان به کوچه و خیابان آمدند. تا لحظه تنظیم این خبر از  خسارات احتمالی این زلزله گزارشی اعلام نشده است. منابع خبری جمهوری آذربایجان، کانون این زلزله را حوالی شهر لنکران و شدت آن را ۴.۸ ریشتر اعلام کردند.

راه‌اندازی «خانه‌سازش»  در زاهدان
زاهدان- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان با اعلام خبر راه‌اندازی خانه سازش محله‌ کارخانه‌ نمک در حاشیه زاهدان اظهارداشت: مهم‌ترین هدف از راه‌اندازی خانه سازش، صلح بین طرفین دعوا و ایجاد سازش میان مردم است.
حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا نجفی با بیان اینکه با راه‌اندازی خانه سازش می‌توان از تشکیل بخش قابل‌توجهی از پرونده‌های قضایی پیشگیری کرد، تصریح کرد: یکی از مزایای خانه‌های سازش تسریع در روند رسیدگی، اطاله دادرسی، صرفه‌جویی در وقت و هزینه و همچنین آشناسازی سازشگران با مطالب حقوقی با توجه به موضوع اختلاف است، در این زمینه از افراد ذی‌صلاح و مورد تأیید آن محل در برقراری صلح و سازش استفاده خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی