صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و شصت - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و شصت - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۷

تصمیم عجیب کادرفنی تیم ملی کشتی فرنگی درباره گرایی‌ها

جنگ ایرانی در بوداپست

محسن وظیفه
خبرنگار


 رقابت‌های بین‌المللی کشتی رنکینگ مجارستان از ۱۷ تا ۲۱ خرداد در بوداپست برگزار می‌شود. تورنمنتی که برای کشتی ایران اهمیت زیادی دارد. از یک سو اعزام حسن یزدانی در کشتی آزاد موضوع مهمی شده و از طرف دیگر اعزام تیم ملی کشتی فرنگی و برگزاری دو انتخابی در اوزان 60 و 67 کیلوگرم شرایط را برای این تیم حیاتی کرده است. با تصمیم عجیب کادرفنی و فدراسیون کشتی وزن 67 کیلوگرم به عنوان مهم‌ترین وزن تیم ملی در این رقابت‌ها است. محمدرضا‌گرایی قهرمان جهان و المپیک برای رسیدن به دوبنده تیم ملی در پاریس، باید با سعید اسماعیلی دیگر کشتی‌گیر این وزن سرشاخ شود. سعید اسماعیلی سال گذشته همزمان با رقابت‌های جهانی به اتهام دوپینگ محروم شد و حالا کادرفنی او را خارج از چرخه در شرایط انتخاب قرار داده و باید با محمدرضا‌ گرایی مسابقه بدهد. در وزن ۶۰ کیلوگرم مهدی محسن‌نژاد و امیررضا ده‌بزرگی برای تعیین ملی‌پوش المپیکی در این وزن به میدان می‌روند.
محمدعلی‌گرایی نفر سوم جهان هم با بازگشت به میادین، قرار است در این مسابقات به میدان برود. محمدعلی ‌گرایی خواهان برگزاری انتخابی در وزن 77 کیلوگرم است اما فدراسیون و کادرفنی اعتقاد دارند محمدعلی در سال‌های اخیر خوب کشتی نگرفته و علاوه بر این به دلیل محرومیت اتحادیه جهانی چرخه انتخابی را از دست داد.
حالا بماند که فدراسیون و کادرفنی در وزن 67 کیلوگرم دقیقاً برعکس عمل کردند. ظاهراً کادرفنی نام محمدعلی را در وزن 82 کیلوگرم قرار داده و باید دید در این وزن چه اتفاقی می‌افتد. در وزن ۵۵ کیلوگرم پویا دادمرز، در وزن۶۰ کیلوگرم مهدی محسن‌نژاد و امیررضا ده‌بزرگی، در ۶۳ کیلوگرم میثم دلخانی، در وزن ۶۷ کیلوگرم محمدرضا‌ گرایی و سعید اسماعیلی، در وزن ۷۲ کیلوگرم دانیال سهرابی، در وزن ۸۲ کیلوگرم محمدعلی‌گرایی و اشکان سعادتی‌فر، در وزن ۸۷ کیلوگرم محمدحسین محمودی و در وزن ۹۷ کیلوگرم شایان حبیب‌زارع و محمدهادی ساروی و در وزن ۱۳۰ کیلوگرم فردین هدایتی در ترکیب تیم ملی به میدان می‌روند.

جستجو
آرشیو تاریخی