صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و هفت - ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و هفت - ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

معاون بنیاد مسکن خبر داد
پرداخت وام ۳۵۰ میلیونی به هر واحد تخریب شده در امامزاده ابراهیم
رشت- معاون بنیاد مسکن اعلام کرد که به ازای هر واحد آسیب دیده ناشی از حریق روستای امامزاده ابراهیم(ع) شهرستان شفت ۳۵۰ میلیون تومان وام مسکن روستایی پرداخت می‌شود. «مجید جودی» در حاشیه بازدید از روستای حادثه دیده امامزاده ابراهیم(ع) اظهار کرد: متأسفانه آتش سوزی در این روستا سابقه قدیمی داشته است . این روستا ویژگی خاصی دارد و زندگی و معیشت و اقتصاد اهالی آن در هم آمیخته و واحدهای مسکونی صرفاً محل سکونت نیستند و حکم معیشت دارند. معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: تا زمان اخذ مصوبه‌های لازم از هیأت دولت، بازسازی را آغاز خواهیم کرد و خوشبختانه کار نقشه‌برداری واحدها توسط بنیاد مسکن استان انجام شده و  آواربرداری را آغاز می کنیم . وی با بیان اینکه قطعاً با همکاری و مشارکت مردم تا هفت ماه آینده عملیات بازسازی را به ثمر می‌رسانیم، اضافه کرد: کار سختی نیست و با همت مردم و مسئولان قابل دستیابی است. همچنین در کنار تسهیلات، منتظر تصویب کمک‌های بلاعوض هستیم؛ البته برای تسریع در کار از وام مسکن روستایی کمک گرفتیم و بزودی تسهیلات تکمیلی را اخذ خواهیم کرد.

وزیر صمت اعلام کرد
ممنوعیت توسعه صنایع آلاینده
در اراک

اراک - وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی با تأکید بر لزوم توجه به محیط زیست در توسعه صنعتی، گفت: صنایع ما باید بر اساس مسئولیت اجتماعی خود در حوزه محیط زیست و بویژه در زمینه آب برای بازچرخانی پساب کمک کنند.
وی با بیان اینکه رفع مشکل آلودگی هوای اراک نیازمند مساعدت صنایع است، گفت: برای شهر اراک باید دو کار بزرگ را با محوریت صنایع دنبال کنیم که اولی تلاش برای از بین بردن منابع آلودگی است و دومی اینکه توسعه صنایع آلاینده نداشته باشیم.وزیر صمت، اراک را یکی از شهر‌های استراتژیک کشور دانست و افزود: مردم اراک در دوران دفاع مقدس هم ثابت کردند پشتیبان کشور هستند لذا برنامه ما این است که از طریق صنایع برای حل مسائل، به مدیریت ارشد استان کمک کنیم.

جستجو
آرشیو تاریخی