صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و هفت - ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و هفت - ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۶

ما خود را پاسخگو می‌دانیم

 غزل رضایی/ ثبت‌نام دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی از امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت آغاز شد. در همین راستا ظهر روز گذشته نشست خبری حمید طریفی حسینی معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش و همچنین مجتبی هاشمی مدیرکل ارزیابی و عملکرد که امسال مسئولیت ستاد پروژه مهر را نیز برعهده دارد، برگزار شد. طریفی حسینی در ابتدای این نشست خبری به جلسه دیدار معلمان با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در دیدار با مقام معظم رهبری انتظاراتی از سوی ایشان و همچنین موضوعاتی از سوی معلمان مطرح شد که نیاز به برنامه‌ریزی دارد. رهبری چند سرفصل را از معلمان انتظار داشتند که اولین آن «نگاشت مدرسه‌ای در سند تحول» بود.
وی اشاره کرد: سرفصل بعدی موضوع توانمند‌سازی معلمان بود و امسال سال نهضت توانمند‌سازی معلمان است به همین خاطر امسال برای اولین‌بار نظام دوره‌ای را اجرا می‌کنیم که در دوره اول ابتدایی رقم خواهد خورد. تابستان امسال به صورت ویژه برنامه توانمند‌سازی معلمان را اجرا می‌کنیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش در خصوص اهمیت ابعاد تربیتی از نگاه رهبری در مدارس گفت: یک موضوع دیگر فعالیت پرورشی و تربیتی است که برنامه‌ریزی در دوره ابتدایی متناسب با سنین دانش‌آموزان در حال انجام است. لازم به ذکر است که در حوزه تربیت بدنی از نظر تأمین زیرساخت و فضا با همکاری‌هایی که انجام شده یک هزار فضای درون مدرسه‌ای با اولویت مدارس دخترانه و دوره اول راه‌اندازی و تجهیز می‌کنیم.وی افزود: در دوره ابتدایی موضوع استعدادپروری، ‌خلاقیت‌پروری و مهارت‌آموزی یکی دیگر از برنامه‌های ویژه ماست که با کمک کانون پرورش فکری دنبال می‌کنیم.
وی گفت: لازم به ذکر است شرط ثبت‌نام کلاس اولی‌ها در مدرسه و یا به شکل الکترونیک، منوط به سنجش نوآموزان در بدو ورود است. ثبت‌نام الکترونیک به معنی ثبت‌نام کامل نیست بلکه کار ثبت‌نام در مرحله اول توسط والدین انجام می‌شود و سپس توسط مدیر مدرسه باید تأیید شود. ثبت‌نام کلاس اولی‌ها برای متولدین 2/07/96 لغایت 01/07/97 انجام خواهد شد.در ادامه این نشست خبری، هاشمی مدیرکل ارزیابی و عملکرد آموزش و پرورش گفت: تلاش‌مان این است که با تأکید بر منویات مقام معظم رهبری، برنامه پنج ماهه‌ای را در قالب پروژه مهر ایجاد و تعاملات را دوسویه‌ پیگیری کنیم.
وی تأکید کرد: پایه اول، هفتم و دهم اولین مراجعه برای ثبت‌نام را خواهند داشت ولی دیگر نیازی به ثبت‌نام پایه‌های میانی نیست، زیرا بیش از 10 میلیون دانش‌آموز پایه میانی داریم که ثبت‌نام‌شان در مدارس پس از کسب نمره قبولی انجام می‌شود.
هاشمی درخصوص شعار امسال گفت: «ثبت نام مطلوب، عدالت‌محوری و خانواده‌مداری» شعار امسال ثبت‌نام در مدارس است. در دولت سیزدهم باید همه فرایند‌های ما بر‌اساس عدالت باشد و مردم‌مدار باشیم. ما خودمان را در مقابل مردم پاسخگو می‌دانیم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی