صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و شش - ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و شش - ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۲

از گوشه و کنار ایران

تشکیل پرونده قضایی
 برای بررسی علت مرگ  معدنکار کرمانی
رئیس حوزه قضایی شهرستان کوهبنان کرمان از تشکیل پرونده قضایی برای بررسی علت مرگ یک کارگر در یکی از معادن این شهرستان خبر داد.
 علی محبوب‌پور در این رابطه گفت: پس از کسب گزارشی مبنی بر وقوع یک حادثه و فوت یکی از کارگران معدن زغال‌سنگ در کوهبنان، رسیدگی به این موضوع در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفت و صورتجلسه با حضور شاهدان و همکاران فرد متوفی تنظیم شد. تحقیقات مقدماتی درباره علت مرگ این فرد در حال انجام است و نظر قطعی پس از اعلام نظر پزشکی قانونی و بازرسان مربوطه و اداره کار اعلام خواهد شد.
 رئیس حوزه قضایی کوهبنان بر ضرورت رعایت نکات ایمنی در معادن تأکید کرد و گفت: در صورت اثبات تخلف، قصور و کوتاهی ‌از جانب کارفرمایان و مسئولان مربوطه، با افراد خاطی برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
 این کارگر معدن که عبدالله اسماعیلی نام داشت با ۲ فرزند، ساکن روستای جور کوهبنان بود که ساعت ٩ صبح روز جمعه ١۴ اردیبهشت بر اثر حادثه‌ای دستش در نوار نقاله معدن گیر کرده و بر اثر حرکت نوار نقاله از بدنش جدا شد و جان باخت.
 
دستگیری دو حفار مسلح در مکان تاریخی
دو مرد مسلح که در یک مکان تاریخی درصدد حفاری غیرمجاز بودند، شناسایی و دستگیر شدند.
سرهنگ مهدی داور، فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز گفت: این افراد در محدوده یک مکان تاریخی در گرمدره کرج قصد حفاری داشتند که توسط مأموران حفاظت میراث فرهنگی البرز شناسایی شدند و به دام افتادند. از این افراد تعدادی ادوات حفاری، یک قبضه سلاح گرم به همراه ۲ عدد خشاب و مقادیر قابل توجهی فشنگ کشف و ضبط شد.
 
کلاهبرداری 3 میلیارد تومانی فروشنده موز و پرتقال
رئیس پلیس فتا البرز از دستگیری اعضای باندی خبر داد که به روش اسکیمر از ۱۴۱ نفر حدود ۳۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند.
سرهنگ «رسول جلیلیان» گفت: با شکایت چند نفر از شهروندان به پلیس فتا استان، بررسی موضوع به صورت جدی در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت. پس از بررسی‌های مقدماتی و محرز شدن برداشت اسکیمری از حساب شاکیان پرونده، مأموران با انجام اقدامات پلیسی متوجه شدند که همه مالباختگان از یک دستفروش دوره‌گرد در مناطق مهرشهر و عظیمیه موز و پرتقال خریداری کرده بودند. در ادامه با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی هویت چهار نفر از عاملان این کلاهبرداری‌ها شناسایی و همه آنها در چند عملیات غافلگیرانه در شهرهای کرج و تهران دستگیر شدند.
جلیلیان گفت: متهمان در تحقیقات تکمیلی تاکنون به کپی‌برداری از کارت‌های بانکی ۱۴۱ نفر از شهروندان اعتراف کرده‌اند که تاکنون ۲۵ نفر از مالباختگان شناسایی شده‌اند و ارزش کلاهبرداری صورت گرفته توسط این باند حدود ۳۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

سوزاندن جسد همسر در ماهدشت کرج
 مرد جنایتکار که به دلیل اختلاف با همسرش او را به قتل رسانده و جسدش را در بیابان‌های اطراف ماهدشت به آتش کشیده بود، شناسایی و دستگیر شد.
 سرهنگ «حکمت الله شجاعی» رئیس پلیس آگاهی البرز، گفت: در پی کشف یک جسد نیمه‌سوخته در بیابان‌های اطراف منطقه ماهدشت توسط عوامل انتظامی، بررسی موضوع به پلیس آگاهی استان البرز محول شد. پس از بررسی‌های فنی پلیسی، هویت مقتول شناسایی و برابر تحقیقات مشخص شد که وی با همسرش اختلاف شدید داشته است. بنابراین متهم به پلیس آگاهی احضار شد و ضمن اعتراف به قتل عنوان کرد که به دلیل اختلاف با همسرش او را ابتدا خفه کرده و سپس جسدش را به آتش کشیده است. در این خصوص پرونده تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضایی ارسال شد.
 
کشف 22 کیلو شیشه از بار موتورسیکلت
 مأموران انتظامی پاسگاه سرنی میناب از راکب یک موتورسیکلت ۲۲ کیلوگرم ماده مخدر شیشه کشف کردند.
سردار علی‌اکبر جاویدان فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: مأموران پاسگاه انتظامی سرنی میناب در ادامه طرح مبارزه با قاچاق مواد مخدر، حین گشت در محور هشتبندی به میناب به یک دستگاه موتورسیکلت حامل بار، مشکوک شده و به راننده دستور توقف دادند اما راکب موتورسیکلت قصد فرار از دست مأموران را داشت که در عملیات ضربتی پلیس، موتورسیکلت توقیف و راننده نیز دستگیر شد. مأموران در بازرسی از بار موتورسیکلت ۲۲ کیلوگرم مواد مخدر از نوع شیشه کشف و ضبط کردند.

کشف جسد دو برادر در رودخانه نیاتک هیرمند
 پیکر دو برادر ۱۳ و ۱۹ ساله که در رودخانه نیاتک هیرمند غرق شده بودند، کشف و از آب خارج شد.
 سیدمحمد مهدی سجادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان‌وبلوچستان گفت: عصر یکشنبه؛ اعضای یک خانواده چهار نفره برای شنا به رودخانه نیاتک هیرمند رفته بودند که نوجوان ۱۳ ساله دچار غرق‌شدگی شد و برادر ۱۹ ساله‌اش به کمک برادرش رفت. در این حادثه هر ۲ برادر غرق شدند و پدر خانواده نیز که خودش را به آب زده بود توسط یکی از اهالی محل نجات پیدا کرد.
 مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان‌وبلوچستان گفت: پیکر یکی از این افراد یکشنبه شب و پیکر دیگری صبح دوشنبه پیدا شد. با توجه به آشنا نبودن مردم از وضعیت رودخانه‌ها از خانواده‌ها تقاضا می‌شود از تردد در محدوده رودخانه‌های محلی پرهیز کنند.

سرقت 800 میلیون تومانی کارگر اخراجی طلاسازی
 
کارگر اخراجی کارگاه طلا‌سازی که ۸ میلیارد ریال طلا سرقت کرده بود دستگیر شد. سرهنگ محمدقاسم طرهانی فرمانده انتظامی شهرستان ری گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت از کارگاه ساخت طلا در محدوده باقرشهر به ارزش 8 میلیارد ریال پیگیری موضوع در دستور کار عوامل عملیات کلانتری باقرشهر قرار گرفت. مأموران کلانتری در نخستین گام با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین کشف جرم و استفاده از بانک اطلاعاتی مجرمان، هویت سارق را شناسایی کردند و مشخص شد مدتی قبل سارق در کارگاه مذکور مشغول به کار بوده و چندی بعد از آنجا اخراج شده است.
  بدین ترتیب مخفیگاه سارق در محدوده یکی از روستاهای باقرشهر شناسایی شد و پس از انجام هماهنگی‌های قضایی روز یکشنبه وی را در یک عملیات ضربتی دستگیر و اموال مسروقه را کشف و به مقر پلیس منتقل کردند.
 سرهنگ طرهانی در پایان با اشاره به اعتراف متهم به بزه ارتکابی خاطرنشان کرد: پس از انجام تحقیقات اولیه متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی و بررسی دیگر ابعاد پرونده به پلیس آگاهی شهرستان منتقل شد.

جستجو
آرشیو تاریخی