صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و پنج - ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و پنج - ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۸

انجام معاملات مسکن فقط با پول رایج کشور

داوود بیگی‌نژاد، نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه تمامی قراردادهای مسکن بر اساس چهارچوب‌های تعیین شده و فرمتی که وجود دارد تأیید و تعیین شده است، گفت: تمامی قراردادهای مسکن بر اساس فرمتی است که تهیه شده و در آن، واحد پول ریال است که مشاوران املاک موظف هستند بر همین اساس اقدام به انعقاد قرارداد کنند.
وی با بیان اینکه استفاده از ارز و دلار در قراردادهای مسکن قابل رهگیری نیست و اگر در زمان قرارداد مشکلی ایجاد شود مقام قضایی امکان پیگیری برای دادوستد انجام شده را ندارد، گفت: با توجه به چهارچوب و قراردادهایی که وجود دارد، تمامی قراردادها بر اساس ریال است و مشاوران املاک حق ندارند در معاملات خود از طلا، ارز و بیت‌کوین یا... استفاده کنند.
بیگی‌نژاد بیان کرد: هیچ مشاور املاکی حق ندارد خارج از فرمتی که در اختیار آنهاست و همچنین باید براساس وجه رایج مملکت اقدام به انعقاد قرارداد کند.
براساس این گزارش، پیش از این یکی از اعضای هیأت رئیسه اتحادیه مشاوران املاک اعلام کرده بود برخی از مبادلات در بازار مسکن از طریق دلار و بیت‌کوین انجام می‌شود که به نظر من علت آن، نبود واسطه برای مدیریت قراردادهاست.
جستجو
آرشیو تاریخی