صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و پنج - ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و پنج - ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۷

جهش 100 درصدی سقف ضمانتنامه‌های صنایع کوچک

بنا بر پیشنهاد هیأت مدیره و تصویب مجمع عمومی، سقف ضمانتنامه‌های اعتباری از پنج به ۱۰ میلیارد تومان و سقف انواع ضمانتنامه‌های غیراعتباری (پیمانکاری-قراردادی) از ۱۰ به ۲۰ میلیارد تومان افزایش یافت.
محمدحسین مقیسه، مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک با بیان این مطلب گفت: در راستای اثربخشی خدمات صندوق برای تولیدکنندگان و افزایش جهش تولید، سقف ضمانتنامه‌های اعتباری و غیراعتباری صندوق به دو برابر افزایش یافت.
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک تصریح‌ کرد: ضمانتنامه اعتباری، برای پوشش ریسک عدم بازپرداخت تسهیلات اعطایی به ‌نفع بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری و همچنین تضمین تأمین مالی از طریق سکوهای تأمین مالی جمعی و سکوهای تأمین مالی زنجیره تأمین، با تخفیف حداکثر ۵۰ درصدی در کارمزد صادر می‌شود. همچنین درصد پوشش این نوع ضمانتنامه ۱۰۰ درصد اصل و سود تسهیلات سرمایه در گردش، ایجادی و توسعه‌ای را شامل خواهد شد.
مقیسه ادامه ‌داد: صندوق با صدور انواع ضمانتنامه غیراعتباری به ‌نفع کارفرما، تسهیلگر اجرای قراردادهای واحدهای تولیدی مشمول تعریف صنایع کوچک است.
وی خاطرنشان‌ کرد: ضمانتنامه‌های شرکت در مناقصه، پیش‌پرداخت و حسن انجام کار را می‌توان مهم‌ترین ضمانتنامه‌های پیمانکاری دانست که در صندوق بدون دریافت ودیعه نقدی و با تخفیف حداکثر ۵۰ درصدی در کارمزد، به درخواست واحدهای تولید کوچک و به نفع کارفرمایان صادر می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی