صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و پنج - ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و پنج - ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

هراس آفرینی
برخی رسانه های زنجیره ای!
 خبر اول اینکه،رسانه‌های منتقد دولت در اقدامی هماهنگ و شاید برنامه‌ریزی شده، القای ترس در جامعه و تاریک نشان دادن آینده را در دستورکار خود قرار داده‌اند. این برنامه با محوریت مسائل اقتصادی دنبال می‌شود و طی آن، این رسانه‌ها در مصاحبه با کارشناسان جعلی و بعضی اقتصاد خوانده‌ها، سعی دارند تصویر ترسناکی از آینده ایران ترسیم کنند. به عنوان مثال سایت «انتخاب» در مصاحبه با فردی که اساساً در رشته اقتصاد تحصیل نکرده، اما او را اقتصاددان معرفی کرده است، مدعی شد که تحریم‌ها باعث کاهش استانداردهای زندگی شده و وضعیتی شبیه کوبا را برای ایران رقم خواهد زد. روز گذشته «خبرآنلاین» هم در گفت‌و‌گو با یک اقتصاددان، از احتمال شکسته شدن رکورد تورمی سال 74 سخن گفته و ادعا کرد که چشم‌انداز روشن از کاهش تورم برای سال‌های ۱۴۰۳ و بعد فعلاً مشاهده نمی‌شود. این اظهارات و القای ترس، یأس و ناامیدی درحالی است که پس از عملیات «وعده صادق» نیز تلاش‌های مشابهی برای تحت تأثیرقراردادن بازارها و نیز تضعیف تیم اقتصادی کابینه مشاهده شد، آن هم در شرایطی که بازار تحت کنترل بوده و عملیات نظامی علیه رژیم صهیونیستی نیز سبب ارتقای جهانی جایگاه سیاسی و دفاعی ایران شده بود. اکنون به نظر می‌رسد سناریوی مورد اشاره، یعنی القای ترس و ناامیدی نسبت به آینده همچنان در دستورکار برخی محافل قرار دارد؛ محافلی که یا نمی‌توانند یا نمی‌خواهند تاب‌آوری و شکست تحریم‌ها را به عینه دیده و به جامعه یا حتی دشمنان سیگنال‌های مبتنی بر ضعف را ارسال کنند. کسی منکر وجود ضعف و کاستی در حوزه اقتصادی نیست، اما درحالی که التهاب‌ها و سوءمدیریت‌های دولت قبل، جای خود را به کار انقلابی برای مدیریت اقتصاد داده است، چنین تحرکاتی که مغایر امنیت ملی است محل سؤال است.

حامیان خشونت قانونمدار شدند
 خبر دیگر اینکه، شبکه‌ای که در جریان اغتشاشات 1401، جلودار تروج خشونت، تروریسم و تجزیه‌طلبی علیه ایران بود، حالا از سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز دانشجویان دانشگاه‌های امریکا نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی ابراز رضایت می‌کند. مجری شبکه تروریستی اینترنشنال که پایگاه رسانه‌ای تجزیه‌طلبان و تروریست‌های ضدایرانی است، در آنتن زنده این شبکه با تخریب دانشجویان حامی فلسطین، از پلیس امریکا و اروپا بابت سرکوب و ضرب و شتم مخالفان اسرائیل تشکر کرد. او با به کار بردن یک ضرب المثل انگلیسی می‌گوید که دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی از حد خود عبور کرده‌اند و برخورد جدی لازم بوده و اصلاً «حقوق بشر» موضوعیتی ندارد و دانشجویان دانشگاه‌های امریکا به‌خاطر قانون شکنی نیازمند برخورد بوده‌اند. او در توضیح می‌گوید که این دانشجویان بیش از یک هفته فضای آموزشی دانشگاه‌ها را مختل و به‌خاطر مخالفت با رژیم صهیونیستی، یهودستیزی کرده و به حمایت از تروریسم پرداخته‌اند!
مجری اینترنشنال به صراحت از بازداشت و پرونده‌سازی برای دانشجویان معترض حمایت کرده و ابراز امیدواری می‌کند که دانشجویان به اشتباهات خود پی برده باشند.  او همچنین از پلیس امریکا بابت جمع‌آوری پرچم‌های فلسطین از سطح دانشگاه‌ها و تکریم پرچم امریکا نیز ابراز خشنودی می‌کند. همه اینها در شرایطی است که در جریان اغتشاشات زن، زندگی، آزادی، شبکه اینترنشنال مردم ایران بویژه دانشجویان را دعوت به آشوب و اهانت به پرچم کشورمان می‌کرد و از دیگر سو پلیس و نیروهای امنیتی ایران را به دلیل مقابله با پروژه براندازی خشونت آمیز، مورد تخریب قرار می‌داد.

اذغان به تأثیرپذیری دانشگاهیان امریکا از ایران
 دست آخر اینکه، عباس میلانی از چهره‌های شاخص اپوزیسیون ایرانی، در گفت‌وگو با یک شبکه فارسی زبان، اتفافاتی را که در دانشگاه‌های امریکا می‌افتد متأثر از جمهوری اسلامی ایران دانست. وی در این رابطه تأکید کرد که قدرت رسانه‌ای آیت‌الله خامنه‌ای را می‌توان در دانشگاه‌های امریکا و اروپا مشاهده کرد؛ آنچه در دانشگاه‌های امریکا اتفاق می‌افتد، نتیجه فعالیت‌های گسترده تشکیلاتی ایران و نهاد «جامعة‌المصطفی» است. گفتنی است که در طول دو هفته گذشته، دانشگاه‌های امریکا صحنه اعتراض دانشجویان نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شده است؛ اعتراض‌هایی که با سرکوب دانشجویان و بازداشت قریب به 2 هزار نفر از آنها همراه بوده است.

جستجو
آرشیو تاریخی