صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و چهار - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و چهار - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۵

خبر در خبر

ایرنا

  علی سلاجقه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت: در کنار برنامه‌های زودگذر و کوتاه مدت، برنامه بلندمدت و اصلی ما تفکیک زباله از مبدأ است. امیدواریم با این روند شاهد کاهش فرایند زباله‌سوزی در کشور باشیم.

 

میراث آریا

  محسن هویزه فرماندار شوش گفت: ایجاد پردیس گردشگری به عنوان طرح بلند مدت و احداث بازارچه دائمی صنایع‌دستی به عنوان طرح میان‌مدت در این شهرستان به عنوان اولویت در دستور کار قرار گرفته است.

 

ایسنا

 سیدمهدی نوربخش، دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری گفت: تمام مراحل و اقدامات برای کاهش آلایندگی نیروگاه برق حرارتی شازند اراک در قالب ایجاد کنسرسیومی از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و از طریق یک کارگزار تخصصی با مدیریت ستاد و کمیته فنی ذیل آن راهبری خواهد شد تا نهایتاً به یک الگو و مدل قابل تسری به دیگر نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ کشور برسیم.

 

میراث آریا

   حسن محمدی‌ادیب، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از برگزاری اولین جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی خبرداد و گفت: از مهم‌ترین اهداف برگزاری جشنواره‌ها، معرفی ظرفیت‌های گردشگری بومی هرمنطقه است و با توجه به طبیعت بکر این منطقه از شهرستان گرمی، برگزاری جشنواره غذاهای سنتی در روستای مهره می‌تواند گام مهمی در معرفی گردشگری منطقه باشد.

 

تسنیم

  حسین یزدانمهر، رئیس اداره میراث فرهنگی نطنز از آمادگی استقبال از گردشگران همزمان با شروع گلاب‌گیری خبر داد و گفت: شهرستان نطنز دارای 34 تأسیسات اقامتی و پذیرایی با پروانه بهره‌برداری و ظرفیت 2 هزار و 260 تخت فعال و وجود جاذبه‌های تاریخی، گردشگری و مذهبی منحصر به فرد است.

 

میراث آریا

  امیر کرم‌زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از رکوردشکنی بازدید گردشگران از آثار تاریخی کاشان خبر داد و گفت: مجموعه جهانی باغ‌ فین رتبه اول بازدیدهای گردشگران از جاذبه‌های استان اصفهان را به خود اختصاص داده است.

 

تسنیم

  مهدی اله‌پور، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: محیطبانان شهرستان فریمان، در حین گشت و پایش منطقه تحت مدیریت سازمان، لاشه یک قلاده پلنگ را در ارتفاعات منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان کشف کردند. علت مرگ پلنگ هنوز مشخص نیست و در بررسی‌های اولیه، نشانه‌ای از تیراندازی روی لاشه پلنگ دیده نشده است.

 

میراث آریا

   سید مصطفی موسوی، فرماندار دورود گفت: از جمله هدفگذاری‌ها در راستای توسعه گردشگری روستایی در دورود توسعه واحدهای بوم‌گردی است، بنابراین، باید با اقداماتی نظیر رونق گردشگری کشاورزی، کشت گیاهان دارویی، ایجاد نمایشگاه نوع زندگی روستایی، معرفی غذا و خوراک روستا و دیگر برنامه‌ها برای جذب گردشگر به روستا برنامه‌ریزی کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی