صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و چهار - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و چهار - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۲

از گوشه و کنار ایران

مرگ گردشگر در جنگل ابر
  سقوط مردی از ارتفاعات جنگل ابر شاهرود، جان وی را گرفت.
حسین درخشان مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان با بیان اینکه غروب جمعه در پی تماس با سامانه امداد و نجات هلال احمر مبنی بر سقوط فردی از ارتفاعات جنگل ابر شاهرود بلافاصله تیمی از امدادگران به محل حادثه اعزام شدند، ابراز داشت: نیروهای امداد و نجات با همکاری اداره محیط زیست پس از سه ساعت تلاش موفق به یافتن این طبیعت‌گرد شدند. این مرد ۴۰ ساله با سقوط از ارتفاع جان خود را از دست داده بود که پیکر این فرد به شاهرود انتقال یافت. وی بی‌توجهی به هشدارهای هواشناسی و رعایت نکردن نکات ایمنی را علت این حادثه اعلام کرد.
 
 13 مصدوم در واژگونی مینی‌بوس
 واژگونی مینی‌بوس در محور سوادکوه 13 مصدوم برجا گذاشت.
زکریا اشک‌پور سخنگوی اورژانس مازندران گفت: ساعت ۱۶:۱۶ جمعه ۱۴ اردیبهشت با اعلام خبر این حادثه به مرکز ارتباطات اورژانس مازندران، بلافاصله آمبولانس‌های پایگاه‌های اورژانس دوآب و ورسک و هلال ارفعده به محل حادثه اعزام شدند. در این حادثه 3 زن و 10 مرد بر اثر واژگونی مینی‌بوس مصدوم شدند.
سخنگوی اورژانس مازندران بیان کرد: مصدومان توسط تیم‌های اعزامی پس از انجام اقدامات درمانی پیش‌بیمارستانی اولیه به بیمارستان شهدای زیرآب منتقل شدند. در این حادثه مصدومی با حال وخیم گزارش نشد.
 
شلیک پلیس، اراذل مسلح را زمینگیر کرد
  شرور معروف که با سلاح سرد در شهرستان ملارد با مأموران پلیس درگیر شده بود از سوی پلیس دستگیر شد.
سرهنگ «نورمحمدی» فرمانده انتظامی شهرستان ملارد گفت: ساعت ۶ و ۵۰ دقیقه عصرجمعه در پی تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و اعلام خبر درگیری و قدرت‌نمایی چند نفر اراذل در پارکی جنب پاساژ گل‌ها در ملارد و اظهار نارضایتی شهروندان از مزاحمت و ایجاد رعب و وحشت از سوی آنها، مأموران انتظامی یگان امداد شهرستان ملارد در محل حضور پیدا کرده و به افراد اراذل درگیر اخطار ترک محل دادند. اما یکی از اراذل حاضر در صحنه درگیری با چاقو به سمت مأموران انتظامی حمله‌ور شد که مأموران انتظامی با هدف دفاع مشروع با صدور اخطار و رعایت قانون بکارگیری سلاح و شلیک، اراذل مهاجم را زمینگیر کردند. فرد مهاجم و برهم زننده امنیت پارک از ناحیه ساق پای چپ مجروح و برای درمان به مرکز درمانی در ملارد منتقل شد.

مرد گرگانی در آتش‌سوزی خانه جان باخت
  آتش‌سوزی یک منزل مسکونی در شهرک شهریار گرگان جان یک نفر را گرفت.
موسی الرضا صفری رئیس آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهر گرگان گفت: این حادثه در کوی شهریار گرگان رخ داد. این آتش‌سوزی که شعله‌های آن از پنجره به بیرون زبانه می‌کشید سبب سوختن تمامی وسایل خانه و دودزدگی کامل شد و مأموران آتش‌نشانی از سرایت آتش به واحدهای دیگر جلوگیری کردند.
وی افزود: همزمان با خاموش کردن آتش، مأموران جسم بی‌جان یک مرد را نیز مشاهده کردند که در اختیار مأموران انتظامی و قضایی قرار گرفت.علت حادثه در دست بررسی است.
 
نجات مرد 90 ساله در ارتفاعات چوار ایلام
 پیرمردی که بعدازظهر جمعه، در ارتفاعات روستای بان سرو شهرستان چوار ایلام بر اثر سقوط از ارتفاع مصدوم شده بود؛ توسط نجاتگران هلال احمر نجات یافت.
  حمزه محمدی مقدم مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: ساعت ۱۶ و ۱۰ دقیقه جمعه، ۱۴ اردیبهشت ماه در پی تماس اورژانس با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان ایلام مبنی بر مصدوم شدن یک پیرمرد ۹۰ ساله در ارتفاعات روستای بان سرو شهرستان چوار بلافاصله تیم امداد و نجات با واکنش سریع مرکز استان به محل حادثه اعزام شدند. نجاتگران اعزامی‌ پس از پیمودن مسافتی سخت و صعب‌العبور و دسترسی به پیرمرد که بر اثر سقوط از ارتفاع از ناحیه دست راست و زانوی چپ دچار شکستگی شده بود، وی را به پایین کوه منتقل کردند و برای اعزام به مراکز درمانی تحویل عوامل اورژانس دادند.

ریزش ساختمان همسایه در گودبرداری غیراصولی
 یک ساختمان دو واحدی در کوی ملت اهواز به‌دلیل گودبرداری غیراصولی در زمین مجاور و آبگرفتگی ناشی از ریزش باران، دچار تخریب شد.
شاپور باقری رئیس جمعیت هلال احمر اهواز از ریزش منزل مسکونی در منطقه کوی ملت اهواز خبر داد و گفت: ساعت ۲۳:۱۰ جمعه یک ساختمان دو واحدی در کوی ملت اهواز به‌دلیل گودبرداری غیراصولی در زمین مجاور و آبگرفتگی ناشی از ریزش باران، دچار تخریب شد. نجاتگران جمعیت هلال احمر اهواز بلافاصله پس از اعلام خبر حادثه از سوی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات، به محل حادثه اعزام شدند. با انجام ارزیابی‌های اولیه و تثبیت صحنه حادثه، خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت.
 
سقوط مرگبار زن گردشگر از آبشار لوه
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان از مرگ ۲ گردشگر غیر بومی بر اثر سقوط از آبشار لوه در شرق گلستان خبر داد.
قاسم غریب آبادی گفت: بعدازظهر جمعه یکی از گردشگران غیر بومی که خانمی ۵۰ ساله از شهرستان سبزوار بود به علت سقوط از آبشار لوه فوت کرد که اعضای جمعیت هلال احمر با استفاده از تجهیزات امدادی پیکر این گردشگر را به مناطق پایین دست و امن منتقل کردند و به عوامل انتظامی تحویل داده شد.
روز 11 اردیبهشت نیز جوانی ۲۹ ساله اهل تهران به سبب سقوط از آبشار لوه جان خود را از دست داد.
سال گذشته و پس از دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گالیکش عملیات فنس‌کشی و ایمنی‌سازی محوطه آبشار اجرایی شد، اما در حال حاضر بخش عمده‌ای از فنس‌های محدوده مذکور به سرقت رفته و همین امر حوادث و اتفاقات حادث شده در این محدوده را به طور چشمگیری افزایش داده است.

جستجو
آرشیو تاریخی