صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و دو - ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و دو - ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۳

حوادث جهان

بازداشت یک مادر و پسر به اتهام شلیک به مردم
منابع خبری امریکا به نقل از پلیس ایالتی اعلام کردند در جریان تلاش برای بازداشت یک مظنون در شهر «شارلوت» در «کارولینای شمالی»، چهار مأمور پلیس کشته و چهار مأمور دیگر زخمی شده‌اند.
به گزارش بی‌بی سی، در پی این درگیری که سه ساعت طول کشید، جسد یک مظنون مهاجم در حیاط جلویی یک خانه پیدا شده است. مقام‌ها گفتند که دو فرد ضارب در حمله به مأموران دست داشتند. مأمورانی که زخمی شدند بخشی از نیروی سازمان «خدمات مارشال‌های ایالات متحده» بودند. «جانی جنینگز»، رئیس پلیس شارلوت-مکلنبرگ در یک کنفرانس خبری گفت آنها به سوی یک مهاجم در حیاط خانه تیراندازی کردند اما بعد، تیرهای بیشتری از داخل خانه به سوی آنها شلیک شد.
ماجرا زمانی پایان یافت که پلیس با خودروهای زرهی و شکستن موانع راه خود را به داخل این خانه در محله «شانون پارک» باز کرد. دو نفر دیگر از جمله یک زن و یک پسر ١٧ ساله که با یک مظنون در خانه بودند، تحت بازجویی هستند. تصور می‌شود حداقل یکی از آنها به سوی مأموران شلیک کرده است. اداره پلیس شارلوت-مکلنبرگ در پستی در شبکه «ایکس» از مردم خواست از ناحیه فاصله بگیرند. در این پست آمده است: چندین قربانی به بیمارستان‌های اطراف منتقل شده‌اند.به گفته شبکه محلی «دبلیو اس او سی-تی وی»، یک مارشال در میان کشته‌هاست.
 
حمله مرد قمه به دست در لندن
مردی در شمال شرق لندن با قمه به تعدادی از افراد حمله کرده و چند نفر در این حادثه زخمی شده‌اند. به گزارش اسکای نیوز، فرد مهاجم چند افسر پلیس را نیز مورد حمله قرار داده است.
به گفته مقامات پلیس، مردی که گفته می‌شود چاقویی بزرگ شبیه به قمه حمل می‌کرده، با یک وسیله نقلیه به خانه‌ای برخورد و سپس تعدادی از مردم را زخمی کرد. این مرد ۳۶ ساله پیش از اینکه دستگیر شود به سمت مردم و دو افسر پلیس حمله کرده است. تاکنون شمار دقیق مصدومان این حادثه گزارش نشده است. اکیپ‌های آتش‌نشانی و امدادی و همچنین تعدادی آمبولانس نیز به محل حادثه اعزام شدند. مقامات پلیس اظهار کردند به نظر نمی‌رسد این حادثه تروریستی باشد.
 
تگرگ و سیل در مدینه
شهر مدینه در عربستان شاهد بارش شدید باران و تگرگ بوده که منجر به جاری شدن سیلاب شده است. به گزارش «سماء تی‌وی»، سیلاب همچنین منجر به آبگرفتگی خودروها و جاده‌ها شده است. مقامات محلی با صدور هشداری به مردم توصیه کردند از دره‌ها و مناطق پرخطر دوری کنند. پیش از این، مرکز ملی هواشناسی عربستان (NCM) با پیش‌بینی بارش باران شدید همراه با رعد و برق، سطح هشدار را در منطقه مدینه به قرمز افزایش داده بود. این رویداد آب و هوایی غیرمنتظره بر اهمیت آمادگی و هوشیاری بویژه در مناطق مستعد تغییرات ناگهانی و شدید آب و هوایی تأکید می‌کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی