از گوشه و کنار ایران

نجات زن جوان از شکاف دیوار بعد از 4 روز
زن جوان که بین شکاف دو دیوار گرفتار شده بود پس از 4 روز با کمک آتش‌نشانی نجات یافت.
 بعد از ظهر یکشنبه یکی از شهروندان بمی متوجه صدای زنی شد که از پشت دیوار خانه‌ای به گوش می‌رسید وقتی پیگیر ماجرا شد دریافت زنی بین دو دیوار گرفتار شده و درخواست کمک دارد. وی بلافاصله با آتش‌نشانی تماس گرفت و تیم امدادرسانی آتش‌نشانی بلافاصله بعد از اطلاع از موضوع به محل رفتند.
محسن حدادیان مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بم در این باره گفت: به دلیل اینکه امکان دسترسی برای نجات این خانم وجود نداشت طی هماهنگی با یکی از همسایه‌ها شکافی در دیوار خانه همسایه ایجاد کردیم و این زن را از بین شکاف نجات دادیم. فرد گرفتار، یک خانم در حدود ۳۵ تا ۴۰ ساله بود که به گفته خودش چهار شبانه‌روز بین ۲ دیوار گیر کرده بود.
حدادیان افزود: احتمال می‌رود این زن به منظور جمع‌آوری ضایعات وارد درز ۲ دیوار شده و گرفتار شده باشد. حال عمومی این خانم مساعد نبود و بعد از رهاسازی به اورژانس بم تحویل داده شد.

 کلاهبرداری 200 میلیارد تومانی 2 خواهر
 دو خواهر که با جلب اعتماد ثروتمندان با ارائه چک‌های بلامحل 2 هزار میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند در مازندران دستگیر شدند.
سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی مازندران گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت باند حرفه‌ای کلاهبرداری در برخی شهرستان‌های غرب مازندران، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت و مشخص شد متهمان اصلی این پرونده دو خواهر حدوداً ۴۰ تا ۵۰ سال هستند که به همراه مردی حدوداً ۳۷ ساله که مباشر و محافظ شخصی آنها و همدست‌شان بود پس از جلب اعتماد افراد متمول و سرمایه‌گذار در بخش‌های صنعتی و تولیدی با صدور چک‌های بلامحل اقدام به خرید و فروش زمین و محصولات تولیدی و صنعتی آنان می‌کردند. فعالیت مجرمانه آنان اغلب در استان‌های تهران، البرز و مازندران به ثبت رسیده و بیش از ۲ هزار میلیارد ریال از این طریق کلاهبرداری کردند. با شناسایی مخفیگاه متهمان در شهرستان نوشهر و با هماهنگی قضایی هر سه متهم این پرونده در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شدند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.
 
سارق هنگام سرقت به دام افتاد
سارق سیم و کابل‌های برق در شهرستان شاهرود دستگیر شد.
سردار ‌جلیل موقوفه‌ای فرمانده انتظامی استان سمنان با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم و کابل برق در بخش انتظامی بسطام شاهرود که نارضایتی شهروندان را در پی داشت، گشت‌زنی مستمر و هدفمند توسط مأموران انتظامی قوت گرفت و این سارق حین دزدی دستگیر و به ۲۰ فقره سرقت در شهرستان شاهرود اعتراف کرد. سارق ۴۵ ساله، سابقه‌دار و غیربومی است که انگیزه خود را از انجام سرقت، تهیه مواد مخدر برای مصرف خود عنوان کرد.
فرمانده انتظامی استان در پایان از شهروندان خواست در صورت مواجهه با قطع برق بویژه در ساعات پایانی شب یا مشاهده افراد مشکوک و ناشناس، موضوع را در اسرع وقت از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
 
توقیف سمند با 27 میلیون تومان خلافی
 یک دستگاه خودرو سمند با ۲۷۰ میلیون ریال خلافی در ایلام توقیف شد.
«ابوالفضل کهزادی» رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: مأموران پلیس راه ایلام-کرمانشاه حین گشت در سطح این محور، یک دستگاه خودرو سمند را به علت تخلف حادثه‌ساز متوقف کردند. این خودرو بدون توجه به جریمه‌های پلیس و تکرار آن در حال تردد بود که با پایش ترافیکی پلیس راه، شناسایی و بلافاصله بنابر تبصره ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات مربوط به خودروهای دارای خلافی، با ۲۷۰ میلیون ریال خلافی توقیف شد.

دستگیری سارقان در جاده آتشگاه
 اعضای باند پنج نفره سارقان سابقه‌دار با ۱۳۵ فقره سرقت در مناطق مختلف شهرستان کرج دستگیر شدند.
سردار «حمید هداوند» فرمانده انتظامی البرز گفت: کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی استان البرز با انجام اقدامات اطلاعاتی از فعالیت یک باند حرفه‌ای سرقت در جاده آتشگاه کرج مطلع شدند و با تشکیل یک تیم عملیاتی با همکاری عوامل کلانتری ۱۹ باغستان کرج شناسایی و دستگیری اعضای این باند را در دستور کار خود قرار دادند. با بررسی‌های فنی و پلیسی هویت 5 سارق شناسایی شد که در عملیات‌ جداگانه با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شدند. متهمان در تحقیقات تکمیلی به ارتکاب ۵۰ فقره سرقت اماکن خصوصی، ۱۵ فقره سرقت منزل، ۲۰ فقره سرقت مشاعات ساختمانی، ۴۰ فقره سرقت کابل و ۱۰ فقره سرقت از اماکن دولتی اعتراف کردند که علت و انگیزه ارتکاب این سرقت‌ها تأمین هزینه مواد مخدر آنها بوده است. ۲ مالخر نیز دستگیر و به همراه سارقان برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

 مرگ عابر پیاده در تصادف با راننده بدون گواهینامه
دختر نوجوان که بدون گواهینامه پشت فرمان پراید نشسته بود عابرپیاده را کشت.
سرهنگ امیر طالبی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی گیلان گفت: با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره تصادف شدید منجر به فوت در بلوار امام خمینی(ره) رشت، بلافاصله مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند. با حضور مأموران پلیس و تیم‌های امدادی در محل حادثه مشخص شد راننده سواری پراید دختری ۱۷ ساله و فاقد گواهینامه بوده که به علت بی‌توجهی به جلو با خانمی حدود ۷۵ ساله که عابرپیاده بود، برخورد کرده است. پس از انتقال مجروح به بیمارستان، وی به علت شدت جراحات وارده جان باخت. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان بیان کرد: کارشناسان پلیس علت تصادف را بی‌احتیاطی و بی‌توجهی به جلو و نقض ماده ۱۸۰ آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی از سوی راننده سواری سایپا ۱۱۱ تشخیص دادند.
وی در پایان از خانواده‌ها خواست از در اختیار قرار دادن وسایل نقلیه به فرزندان خود که گواهینامه رانندگی ندارند، خودداری کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی