صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و دو - ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و دو - ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۰

اخبار

مشارکت مردم  در انرژی‌های تجدیدپذیر
وزیر نیرو با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر با حضور حداکثری مردم پیگیری خواهد شد، گفت: برای تحقق شعار امسال، اجرای ۷ برنامه پیش‌بینی شده است تا شاهد حضور حداکثری مردم در صنعت برق باشیم. علی‌اکبر محرابیان در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص تحقق شعار امسال در صنعت برق اظهار داشت: برای تحقق «جهش تولید با مشارکت مردم» ۷ برنامه در سال ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده است. وی ادامه داد: مهم‌ترین عنصر حضور حداکثری مردم در صنعت برق سرمایه‌گذاری در نیروگاه‌های تجدیدپذیر است. وزیر نیرو خاطرنشان کرد: بر این اساس سرمایه‌گذاری در سطوح مختلف از خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی گرفته تا سرمایه‌گذاری‌های کلان در نیروگاه‌های ۱۵۰۰ مگاواتی دنبال می‌شود که این سرمایه‌گذاری‌ها یعنی حضور حداکثری مردم در صنعت برق است.

توافق ایران و عراق برای انتقال مسافران از طریق اروند رود
وزارت حمل و نقل عراق از توافق اولیه با جمهوری اسلامی ایران برای انتقال مسافران از طریق اروندرود خبر داد. وزارت حمل و نقل این کشور با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «احمد جاسم الاسدی» مدیر کل شرکت حمل و نقل دریایی عراق به منظور فعال‌سازی حمل و نقل مسافران بین دو کشور از طریق اروند رود در نشست مشترکی با نمایندگان بنادر جمهوری اسلامی ایران شرکت کرد. وزارت حمل و نقل عراق در این اطلاعیه با اشاره به اینکه شرکت حمل و نقل دریایی عراق از اسکله آماده برای حمل و نقل راحت مسافران برخوردار است، افزود: قایق‌های دو کشور ایران و عراق برای جابه‌جایی مسافران، پیشرفته، ایمن و مجهز به وسایل امداد و نجات هستند.

۱۰۰ هزار هکتار زمین برای مسکن ملی
وزیر راه و شهرسازی گفت: تا امروز ۲ میلیون و ۵۴۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن در مراحل مختلف ساخت قرار گرفته که در این رقم، آمار صنعت شهرها محاسبه نشده است. به گفته وزیر راه و شهرسازی، تأمین اراضی طرح نهضت ملی مسکن مجموعاً تا تابستان به بیش از ۱۰۰ هزار هکتار زمین می‌رسد، این در حالی است که در کل طرح بزرگ مسکن مهر صرفاً ۸ هزار هکتار زمین تأمین شد. بذرپاش در حوزه تکمیل مسکن مهر نیز گفت: در ابتدای دولت بیش از ۲۴۰ هزار واحد از طرح مسکن مهر بر زمین مانده بود که امروز بیش از نیمی از این واحدها به بهره‌برداری رسیده است.

پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات
ازدواج و فرزند‌آوری
مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی اعلام کرد: از ابتدای سال‌جاری تا ۱۰ اردیبهشت ماه جمعاً ۵.۶۳۸ همت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری به متقاضیان پرداخت شده است. به گزارش بانک مرکزی، مهدی صحابی گفت: از ابتدای سال‌جاری تا تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مبلغ ۴.۰۸۴ همت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به متقاضیان پرداخت شده است که این مبالغ نشان‌دهنده رشد تسهیلات ازدواج به میزان ۲۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. به گفته این مقام مسئول، بانک مرکزی از ابتدای سال‌جاری تا تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، مبلغ ۱.۵۵۴ همت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری به متقاضیان پرداخت شده است که نشان دهنده ۲۳ درصد رشد بابت تسهیلات فرزندآوری نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

جستجو
آرشیو تاریخی