صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و یک - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و یک - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۲

اخبار

رئیس‌جمهور در دیدار معلمان تأکید کرد
معلم قوی، مدرسه قوی، ایران قوی
آموزش و پرورش مسأله اول کشور است

دکتر سیدابراهیم رئیسی صبح دیروز در آستانه روز معلم، در دیدار جمع زیادی از فرهنگیان و در آیین تجلیل از معلمان نمونه کشوری، صمیمانه از تلاش همه مربیان و معلمان قدردانی کرد و روز معلم را به همه معلمان و دست‌اندرکاران آموزش و پرورش تبریک گفت. رئیس‌جمهور نهاد تعلیم و تربیت را موضوعی بسیار با اهمیت توصیف کرد و با بیان اینکه کارکرد این نهاد ناظر به رفع همه آسیب‌هایی است که امروز جامعه را رنج می‌دهد، افزود: آموزش و پرورش نه مسأله‌ای با اولویت، بلکه مسأله اول کشور است.
 
نقش مهم معلمان در رفع گره‌‌های ذهنی دانش‌آموزان
رئیس‌جمهور در ادامه، رواج قانون‌مداری، انضباط اجتماعی و اقتصادی، فرهنگ فقرزدایی، تبعیض‌ستیزی و صدق‌ و راستی را در گرو تعلیم و تربیت در مدارس دانست و گفت:‌ تعلیم و تربیت تنها راه صیانت جامعه از سلطه‌گری و تهاجم فرهنگی است. وی تأکید کرد: محدودیت‌سازی و ممنوعیت‌سازی به هیچ وجه امکان‌پذیر نیست و تنها راه استفاده از این ابزار در مسیر تعلیم و تربیت و ارتقای فرهنگ و علم و دانش در کشور است.
 
بنای دولت بر تقویت مراکز تربیت معلم
دکتر رئیسی با بیان اینکه لازمه شکل‌گیری ایران قوی، مدرسه قوی است و لازمه شکل‌گیری مدرسه قوی وجود معلمان قوی است، بر ضرورت تقویت معلمان اشاره کرد و گفت: بنابر تأکیدات رهبری فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی، دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی مراکز تربیت نیروهای کارآمد در امر آموزش و پرورش است لذا بنای دولت نیز تقویت این دو دانشگاه در همه زمینه‌ها بویژه جذب اساتید برجسته است، البته در توسعه این دانشگاه‌ها نیز قطعاً حساب‌شده عمل خواهیم کرد.

ضرورت حضور مشاور پرورشی در مدرسه
رئیس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه مدرسه باید آسیب‌شناسی و آسیب‌زدایی را نیز بر عهده داشته باشد بر ضرورت تأمین نیروی انسانی مشاور در مدارس تأکید کرد و افزود: تلاش دولت بر این است که هیچ مدرسه‌ای خالی از مشاور و مربی پرورشی نباشد و حتماً این برنامه اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

اهمیت هنرستان‌ها
دکتر رئیسی همچنین با تأکید بر اهمیت مسأله مهارت‌افزایی در کنار علم‌افزایی در مدارس ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته از سوی وزیر آموزش و پرورش در جهت تقویت هنرستان‌ها گفت: اینکه تلاش شده تا هنرستان‌ها به مرکز مهارت‌افزایی تبدیل شوند اقدام بسیار خوب و مثبتی است و بنای دولت نیز مساعدت در زمینه تقویت هنرستان‌هاست.

تأکید بر ارتقای منزلت معلمان
رئیس‌جمهور همچنین به موضوع رتبه‌بندی معلمان نیز اشاره کرد و گفت: در ارتباط با موضوع رتبه‌بندی معلمان متأسفانه صرفاً مسائل معیشتی فرهنگیان برجسته شد درحالی‌که در این موضوع بیشتر ارتقای شأن و منزلت معلمان مورد تأکید و توجه بوده است.

تقدیر رئیس‌جمهور از معلمان و کارکنان برگزیده
در ابتدای این مراسم و با حضور رئیس‌جمهور از 15 نفر از معلمان برگزیده مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم و نیز 5 نفر از برگزیدگان کادر مدیریتی و کیفیت‌بخشی آموزشی با اهدای لوح تقدیر شد.
نورمحمد سلطانی، سلمان رستمی، مرضیه باباخان‌زاده، نرگس سادات‌سجادی و آرمان حسنی از معلمان مقطع ابتدایی، جعفر عالی‌پور، عبدالرضا شیرکوند، بهرام فرهادی‌مقدم، فاطمه مطاعی، سیده‌ژیلا انجم‌روز از معلمان مقطع متوسطه اول، فروغ نادری، زهرا شرفی، علی‌یار پادروند، مرتضی بصیری و فاطمه زارع از معلمان مقطع متوسطه دوم و مهدی بشیرنژاد دهقان مدیر، محمد نظری معاون، زهره غلامی مربی امور تربیتی، فائزه ادیب‌نیا مشاور و مرجان ارازیان مراقب سلامت نمونه، 20 نفری بودند که از سوی دکتر رئیسی مورد تقدیر قرار گرفتند.

سخنگوی دستگاه قضا مطرح کرد
سفر رئیس‌جمهور، زمینه‌ساز تبادل زندانی با پاکستان
اصغر جهانگیر سخنگوی دستگاه قضا روز گذشته طی سخنانی در حاشیه جلسه شورای عالی قوه قضائیه گفت: با توجه به سفر اخیر رئیس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیأت دولت به کشور پاکستان، وزیر دادگستری در جلسه اخیر شورای عالی قوه قضائیه به طرح نکات و مطالبی پیرامون تبادل اتباع زندانی دو کشور ایران و پاکستان پرداخت که کلیت این موضوع با موافقت حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای و شورای عالی قوه قضائیه همراه بود و بنا شد که سازکار‌های لازم جهت انجام این امر دنبال شود.

جستجو
آرشیو تاریخی