خرده خبر

لشگرکشی مازنی‌ها به خاطر یزدانی
بعد از تصمیم فدراسیون کشتی و کادرفنی تیم ملی کشتی برای حضور حسن یزدانی در تورنمنت مجارستان، مسئولان سیاسی و ورزشی مازندران برای مذاکره با علیرضا دبیر  رئیس فدراسیون کشتی به تهران آمدند. ظاهراً حضور در تورنمنت مجارستان چندان باب میل یزدانی نیست. به همین دلیل یوسف نوری استاندار مازندران با حضور در فدراسیون کشتی هم با علیرضا دبیر و کشتی‌گیران حاضر در اردوی تیم ملی دیدار کرد و هم درباره تصمیم کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد درباره حسن یزدانی مذاکره کردند. البته تأکید هر دو طرف حفظ سلامتی یزدانی و همچنین منافع تیم ملی بود.


اولین مدال بوکس جوانان قطعی شد
 مهدی سلطانی بوکسور وزن ۵۴ کیلوگرم تیم جوانان، اولین مدال تیم ملی در رقابت‌های قهرمانی آسیا را قطعی کرد. سلطانی که ابتدا استراحت داشت، برابر دلگون‌سایخان از مغولستان قرار گرفت و در حالی‌که راند اول را باخته بود، در دو راند بعدی با عملکردی جانانه، به پیروزی رسید تا با صعود به نیمه‌نهایی، اولین مدال ایران را قطعی کند. او باید  در نیمه‌نهایی با آمانتور ژومایف از قرقیزستان به روی رینگ برود.


سکه پاداش مدال‌آوران جوان آسیا
سرپرست فدراسیون دوومیدانی با سکه بهارآزادی از مدال‌آوران رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا تقدیر می‌کند. حسین مطیعی، به ترتیب با 3 و 2 سکه از نازنین فاطمه‌عیدیان و مهدی هفت‌چشمه دو مدال‌آور طلا و نقره‌ای ماده 400متر با مانع و پرتاب چکش در رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیای دوبی تجلیل می‌کند.
 

تمرین جدی 18 اردونشین والیبال
«موتا پائز» سرمربی تیم‌ملی والیبال با غربال اردونشین‌ها، تمرین را با حضور ۱۸ بازیکن جدی‌تر کرد. تیم‌ملی والیبال ایران برای لیگ ملت‌های 2024 و آخرین فرصت تصاحب سهمیه المپیک آماده می‌شود و سرمربی تیم‌ملی بعداز 24 روز تمرین، از جمع 30 اردونشین، 18 نفر را در اردو نگه داشت. علی رمضانی، محمدطاهر وادی، مهدی رضایی، امیرحسین صداقت، محمدرضا حضرت‌پور، آرمان صالحی، پوریا حسین خانزاده، مبین نصری، شهروز همایونفرمنش، امیرحسین ساداتی، میثم صالحی، علی شفیعی، مهدی جلوه، محمد ولی‌زاده، علیرضا فراهانی مصلح‌آبادی، متین احمدی، مرتضی شریفی، امیررضا سرلک. این بازیکنان طبق برنامه سرمربی خیلی جدی‌تر از قبل تمرین می‌کنند. امین اسماعیل‌نژاد، پشت خط‌زن لژیونرشنبه 15 اردیبهشت‌ماه به جمع اردونشین‌ها افزوده می‌شود و بقیه لژیونرها هم کم‌کم به جمع اردونشین‌ها اضافه می‌شوند.
 

تکرارانتخابات کمیسیون دوومیدانی
انتخابات کمیسیون ورزشکاران دوومیدانی، با تأیید وزارت ورزش، صبح فردا تکرار می‌شود. این انتخابات چهارشنبه هفته پیش بدون رعایت آیین‌نامه انتخابات کمیسیون ورزشکاران برگزار شد که صدای حسین رسولی، قهرمان پرتاب دیسک بازی‌های آسیایی را درآورد. با اعتراض کتبی رسولی، محمد شروین‌اسبقیان معاون امور ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزیر ورزش، بر تکرار آن تأکید کرد. به گفته پژمان معتمدی، سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی قرار است انتخابات دوباره فردا صبح برگزار شود. البته این‌بار فرزانه فصیحی و کیوان قنبرزاده که خارج از ایران هستند، حق رأی ندارند.


دبل رکوردشکنی عبدلی در شنای آلمان
 سامیار عبدلی سریع‌ترین شناگر ایران در جریان مسابقات شنای قهرمانی آلمان 2 بار رکوردشکنی کرد. عبدلی که در مرحله مقدماتی ماده 50 متر آزاد مسابقات شنای قهرمانی آلمان رکورد خود را بهبود بخشیده بود، در فینال این مسابقات هم با ثبت زمان 00:22:56 برای دومین بار در یک روز رکورد خود را شکست تا همچنان به‌عنوان سریع‌ترین شناگر ایران پیشتاز باشد.
 

تکواندوکاران در رشت اردو می‌زنند
 ملی‌پوشان تکواندو قبل از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا، در رشت اردو خواهند زد. اعضای تیم ملی تکواندو مردان که پیوسته برای حضور پرقدرت در این رویداد در اردو حضور داشتند، برای برپایی یک اردوی ۷ روزه به دعوت هیأت تکواندو استان گیلان راهی شهرستان رشت خواهند شد.  مهدی حاجی موسایی، ابوالفضل زندی، متین رضایی، امیر سینا بختیاری، مهران برخورداری، میرهاشم حسینی، سعید فتحی، علی خوش روش، محمد حسین یزدانی و آرین سلیمی ملی‌پوشان حاضر در اردو خواهند بود که بعد از آن 25 الی 30 اردیبهشت باید در رقابت‌های قهرمانی آسیا ویتنام به روی شیاپ جانگ بروند.

جستجو
آرشیو تاریخی