حوادث جهان

مرگ 4 امریکایی در طوفان
وقوع طوفان و گردباد در ایالت اکلاهمای امریکا چهار کشته و خسارات قابل توجهی برجا گذاشته است.
 به گزارش بی‌بی سی، طوفان و گردباد در این ایالت به ساختمان‌ها آسیب وارد کرده و ده‌ها هزار نفر از ساکنان بدون برق ماندند.
 تاکنون مرگ چهار نفر از جمله یک کودک در حوادث مرتبط با طوفان و گردباد تأیید شده است.
مقامات محلی می‌گویند پس از واژگونی خودروها و وارد شدن خسارات به سقف منازل بر‌اثر طوفان و گردباد، عملیات پاکسازی در مناطق حادثه‌دیده در جریان است.
 همچنین در ۱۲ شهرستان وضعیت فوق‌العاده اعلام شده است. کاخ سفید نیز از حمایت کامل دولت فدرال برای ساکنان مناطق طوفان‌زده خبر داده است.

 تیراندازی در فلوریدا با 10 زخمی
 حادثه تیراندازی در ایالت فلوریدای امریکا دستکم ۱۰ زخمی برجا گذاشت.
 به گزارش آسوشیتدپرس، این حادثه روز یکشنبه رخ داد و پلیس می‌گوید ضارب یک نوجوان بوده است.
 مقامات پلیس ایالتی اظهار کردند فرد مظنون این حادثه توسط نیروهای پلیس دستگیر شده است.
 گفته می‌شود جراحات هیچ یک از مصدومان این حادثه شدید نیست و همگی آنها در یک بیمارستان تحت درمان قرار گرفته‌اند.
 این تیراندازی دسته جمعی بار دیگر بر بحران رواج خشونت با اسلحه در امریکا تأکید کرد و آخرین نمونه از چالشِ مقامات مجری قانون در سراسر این کشور برای مهار خشونت است زیرا نوجوانان به راحتی به سلاح گرم دسترسی پیدا می‌کنند.
 مظنون این حادثه یک نوجوان ۱۶ ساله بود که دستگیر و به یک بازداشتگاه نوجوانان منتقل شد.

ورود مار به بیمارستان ممنوع
 
پزشکان متخصص بیمارستانی در استرالیا عاجزانه از قربانیان مارگزیدگی خواستند مارهای مهاجم را با خود به بیمارستان نیاورند.
 به گزارش خبرگزاری یوپی آی، دکتر آدام مایکل، مدیر بخش اورژانس بیمارستان بوندابرگ در کوئینزلند گفت، «اوائل این ماه، فردی که مار او را نیش زده بود، خود را برای درمان به بیمارستان رساند. اما او مار مهاجم را هم که یک مار بزرگ قهوه‌ای شرقی بسیار زهرآگین بود بدون اینکه در محفظه‌ای مطمئن قرار دهد با خود به بیمارستان آورده بود. کارکنان بخش اورژانس بیمارستان بوندابرگ با مشاهده این مار که به‌شدت سمی است بسیار وحشت کردند و درمان مرد گزیده‌شده با تأخیر شروع شد. درحالی‌که شروع سریع فرایند درمان قربانی نیش مارها بسیار حیاتی است.»
 این چندمین بار است که قربانیان مارگزیدگی هنگام مراجعه به بیمارستان، مار را هم با خود می‌آورند. اگر مار در بخش اورژانس بیمارستان رها شود، ممکن است موجب فاجعه‌ای بزرگ شود.
 درواقع مدیر این بیمارستان می‌گوید، «کارکنان این بیمارستان برای مقابله با مار یا تشخیص نوع مار آموزش ندیده‌اند و فقط با آزمایش خون می‌توانند نوع سم مار را تشخیص و پادزهر آن را به بیمار داده و او را درمان کنند.»

42 کشته در شکستن سد کنیا
 پلیس محلی کنیا اعلام کرد بر اثر شکستنِ سدی در یکی از شهرهای شمال «نایروبی»، پایتختِ این کشور که در پی بارش‌های شدید رخ داد، دست‌کم 42 نفر کشته شده‌اند و چندین نفر دیگر همچنان ناپدید هستند.
 به گزارش شینهوا، این حادثه صبح دوشنبه در پی بارندگی و سیلاب رخ داد و منجر به شکستن این سد شده و تاکنون 42 جسد نیز پیدا شده‌اند. عملیات امداد و نجات همچنان در جریان است.
 یکی از مقامات محلی در این باره گفت: اجساد دیگری نیز در میان گل و لای هستند. همچنین سیل بسیاری از خودروها را با خود برده است.

جستجو
آرشیو تاریخی