صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه - ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه - ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۴

اخبــار

پنتاگون به اوکراین پاتریوت نمی‌دهد
«لوید آستین» وزیر دفاع امریکا امروز (یکشنبه) طی سخنانی اعلام کرد که کشورش به تعهد خود در ارسال تجهیزات نظامی به اوکراین پایبند است ولی فعلاً سامانه موشکی پاتریوت ارسال نخواهد شد. به گزارش بی‌بی‌سی، وزارت دفاع امریکا ضمن اشاره به وضعیت بسته کمک‌های تصویب شده کنگره برای ارسال به اوکراین، گفت: امریکا سعی خواهد کرد در ارسال این بسته عجله کند ولی با این حال سیستم‌های پاتریوت برای پرتاب موشک ارسال نمی‌شود. به گفته وزیر دفاع امریکا، بسته کمکی امریکا به اوکراین شامل مهمات سامانه‌های دفاع هوایی، سیستم‌های ضد پهپاد و مهمات توپخانه می‌شود.
 
استعفای وزیر خارجه تایلند
رسانه‌های محلی گزارش دادند که «پارنپری باهیدها نوکارا»، وزیر خارجه تایلند به دنبال از دست دادن نقش معاون نخست‌وزیر در ترمیم کابینه، به طور ناگهانی استعفا کرده است. به گزارش تارنمای «تای پی‌بی‌اس»، باهیدها نوکارا بدون ارائه جزئیات بیشتری اعلام کرد که می‌خواهد اصول خود را حفظ کند. استعفای او در حالی صورت می‌گیرد که یکی از رسانه‌های تایلند از تغییرات در کابینه این کشور خبر داده و اعلام کرده که باهیدها نوکارا از معاون نخست‌وزیری کنار گذاشته می‌شود، اما پست وزارت خارجه را حفظ می‌کند.
 
هشدار نجبا درباره مداخله‌جویی امریکا در عراق
جنبش مقاومت اسلامی نجبای عراق از نمایندگانی که به مصوبه جدید در جرم‌انگاری فساد جنسی رأی دادند تشکر کرد و نسبت به سیاست مداخله‌جویانه امریکا در امور داخلی عراق که در تعارض با دین، فرهنگ و منافع ملت است، هشدار داد. به گزارش ایرنا، شورای سیاسی جنبش مقاومت اسلامی نجبا با صدور بیانیه‌ای، موضع مداخله‌جویانه سفارت امریکا در مخالفت با تصویب قانون جرم‌انگاری تن‌فروشی و همجنس‌بازی از سوی پارلمان عراق را محکوم و اعلام کرد: کار به‌جایی رسیده است که سفیر شرور امریکا آشکارا و با وقاحت، دولت ما را به مجازات اقتصادی تهدید می‌کند.
جستجو
آرشیو تاریخی