صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه - ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه - ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۶

فوتبال ایران

سرمربی سپاهان فصل بعد را می‌بیند؟
شکاف میان مورایس و هواداران
شرایط برای ژوزه مورایس در اصفهان خیلی مساعد نیست. نتایج بسیار ضعیفی که او در هفته‌های گذشته به دست آورد و ثبت رکورد هشت شکست از او برخلاف انتظار هواداران این تیم چهره‌ای ساخته که خیلی برای ادامه کار با او مطمئن نیستند. سپاهان جام حذفی را از دست داده و در لیگ برتر هم شانس زیادی برای قهرمانی ندارد. این اصلاً  آن چیزی نبود که طرفداران این تیم پرمهره و پرامکانات توقع داشتند. سپاهان در ابتدای فصل طوری بسته شد که کمتر کسی فکرش را می‌کرد آنها در هفته‌های پایانی فصل چنین شرایطی را تجربه کنند. طلایی‌پوشان اصفهانی هیچ چیزی برای قهرمانی کم نداشتند و ندارند. اما کادر فنی و دررأس آنها مورایس باید پاسخگوی این نتایج باشند.
حالا کار به جایی رسیده که آنها برای شکست دادن تیم لیگ یکی استقلال ملاثانی هم به مشکل می‌خورند و هوادارانش باید تا دقایق پایانی بازی انتظار بکشند. سپاهان در همه سال‌های اخیر یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در هر دو جام بوده و حالا با این وضعیت بسیار بعید به نظر می‌رسد که مورایس شانس زیادی برای ادامه همکاری داشته باشد. مگر اینکه در ادامه راه سرخابی‌های تهران‌امتیاز‌های باارزشی را از دست دهند و آنها جبران مافات کنند، در غیر این‌صورت باید منتظر سرمربی جدیدی برای نیمکت این‌تیم در فصل آینده باشیم.


پشت پرده توقف مذاکرات با سرمربی ایتالیایی
درخواست استراماچونی از تراکتور
«در چند روز آتی سرمربی خوب خارجی انتخاب خواهیم کرد. هر کدام از شما توان فنی بالایی دارید و یک نفر باید شما را هماهنگ کند تا در زمین موفق شویم. از آقای خمس به‌دلیل زحمات فراوانی که متحمل شد، تقدیر و تشکر می‌کنم. ایشان در بدترین زمان ممکن با نظر خودش جدا شد. آقای خمس دوست بنده بوده و تا ابد هم چنین خواهد بود و شاید روزی دوباره برگردد.» این بخشی از صحبت‌های مالک باشگاه تراکتور بعد از جدایی پاکوخمس بود. همین مسأله باعث شد تا نام‌های زیادی به‌عنوان گزینه‌های نیمکت‌ پرشورها مطرح شود که یکی از آنها استراماچونی مربی سابق استقلال بود. همه اینها در حالی اتفاق افتاد که حمید مطهری درنهایت هدایت این تیم را برعهده گرفت. اما اینکه او چقدر برای ادامه همکاری در فصل آینده شانس داشته باشد به نتایجش بستگی دارد. اما قصه استراماچونی چه بود؟ ظاهراً سرمربی سابق استقلال در مذاکرات خود با باشگاه تراکتور خواستار۳ میلیون یورو از این باشگاه شد؛ ضمن آن‌که شرط کرد هر زمان که پیشنهاد قابل توجهی از باشگاه‌های کشورش دریافت کند بدون پرداخت خسارت از ایران برود که این دو درخواست با مخالفت باشگاه تراکتور مواجه شد. به هرحال مطرح شدن این بحث‌ها در شرایطی که تراکتور در جام‌حذفی شانس قهرمانی دارد کمکی به این تیم نخواهد کرد.


هدفگذاری بزرگ در نشست هیأت مدیره
استقلال به دنبال موفقیت‌های جهانی
اولین جلسه هیأت‌ مدیره استقلال  بعد از خرید ۸۵ درصد سهام آن توسط گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌ فارس برگزار شد. در این جلسه عبدالعلی علی‌عسکری با اشاره به اهمیت رقابت تیم‌های بزرگ در عرصه داخلی، این مهم را موجب تقویت فوتبال ایران در عرصه‌های بین‌المللی دانست و گفت:«در حوزه فوتبال معتقدیم رقابت داخلی برای موفقیت جهانی بسیار مؤثر است، همچنین اعتقاد داریم تیم‌های محبوب ملت باید مورد توجه باشند.عزم گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در حمایت از تیم استقلال جدی است و ما نیز با توکل به خدا و توسل به معصومین و با حمایت هواداران پرشور استقلال ان‌شاءالله به سمت توفیقات ورزشی در عرصه‌های جهانی خواهیم رفت. مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌‌فارس موفقیت تیم‌های ورزشی بخصوص فوتبال را در عرصه‌های جهانی موجب نشان‌ دادن عظمت و اقتدار ایران در عرصه‌های بین‌المللی دانست و ادامه داد:«این موفقیت‌ها به همراه وحدت، همدلی و یکپارچگی در داخل باعث تولید قدرت ملی می‌شود و باید هر کدام از ما به نحوی برای رسیدن به این مهم تلاش کنیم.» در این جلسه عبدالعلی علی‌عسکری، فرشید سمیعی، مهدی حیدرزاده، مهدی افضلی، علی خطیر، احمد شهریاری، حسین پناهیان، مهدی قربانی و مهدی سالم حضور داشتند. در این نشست صحبتی از تغییرات در مدیریت باشگاه استقلال نشد و تصمیم‌گیران باشگاه استقلال تأکید کردند که مدیریت استقلال تا پایان فصل به کارش ادامه دهد اما بعد از پایان فصل آغاز فرایند تغییرات بسیار محتمل است. در همین راستا شنیده می‌‎شود با انتخاب دو عضو جدید هیأت مدیره باشگاه استقلال و تصمیم‌گیری‌های جدید در بخش مدیریت باشگاه استقلال، تحولات در این باشگاه قطعی باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی