صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه - ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه - ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۵

خبر در خبر

ایرنا

 محمد طالبی متین، مدیرکل دفتر زیست‌بوم‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست به مناسبت روز ملی خلیج فارس درباره وضعیت محیط زیستی خلیج فارس و آبسنگ‌های مرجانی آن گفت: به دلیل تغییرات اقلیمی چهارمین سفیدشدگی جهانی آبسنگ‌های مرجانی در خلیج فارس درحال وقوع است. در سال‌های اخیر، آلودگی زیست محیطی و ورود پسماندها و پساب‌های صنعتی و نفتی باعث آسیب به زیست بوم‌های دریایی شده است.

 

ایلنا

 امیر کرم‌زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در حاشیه بازدید از آثار تاریخی کاشان گفت: با بازدیدی که از مجموعه‌های جهانی و تاریخی همچون باغ فین کاشان، محله باستانی سیلک و خانه‌های تاریخی بروجردی و عامری‌ها داشتم، می‌توان عنوان کرد که کاشان از جذابیت‌های ویژه‌ای برای توسعه پایدار بر محور گردشگری برخوردار است. از تمامی محورهای تاریخی که احتمال می‌دهیم در معرض سیل باشد با کمک همکاران اداره کاشان بویژه یگان حفاظت میراث فرهنگی بازدید کردیم و خوشبختانه آسیب جدی به بناهای تاریخی وارد نشده است.

 

ایرنا

 اشکان جعفرکریمی، مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: ۸ روستای کشور در استان‌های اصفهان، لرستان، خراسان جنوبی، سمنان، کردستان، کرمان، مازندران و یزد برای انتخاب بهترین دهکده‌های گردشگری در رقابت سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) حضور دارند.

 

ایسنا

 ابوطالب شفقت، استاندار لرستان با اشاره به اینکه مسائل ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک باید تا مردادماه نهایی شود، گفت: امیدواریم با ایجاد شرایط لازم و ثبت جهانی، این اثر ارزشمند مورد بازدید مردم از سراسر جهان قرار گیرد. ثبت جهانی این اثر یکی از مصوبات سفر دور اول رئیس‌جمهور به لرستان است. تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته و آزادسازی اطراف قلعه به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

 

ایسنا

 مقام‌های موزه «لوور» اعلام کردند که ممکن است نقاشی «مونالیزا» شاهکار مشهور «داوینچی» در یک اتاق اختصاصی و به صورت مجزا به نمایش گذاشته شود.

جستجو
آرشیو تاریخی