از گوشه و کنار ایران

آزادی 3 زندانی با کمک دانش‌آموزان یک مدرسه
دانش‌آموزان یک مجتمع آموزشی به مناسبت روز معلم، با اهدای ۳۱ میلیون تومان در پرداخت بدهی سه زندانی سهیم شدند.
 عباس کشانی، مدیر ستاد مردمی‌دیه استان تهران گفت: در آستانه فرا رسیدن ایام بزرگداشت مقام معلم، در اقدامی‌انسان‌دوستانه دانش‌آموزان و دبیران مجتمع آموزشی «معلم» ۳۱ میلیون تومان به حساب ستاد دیه استان تهران واریز کردند و در پرداخت بدهی سه زندانی نیازمند جرایم غیرعمد سهیم شدند. بدون شک کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، از کار‌های مهم دینی است و کمک به این افراد که به دلیل تصادف، بدهی یا حوادث غیرعمد در زندان به‌سر می‌برند از باقیات‌الصالحات محسوب می‌شود.
 
دستگیری عاملان درگیری در بیمارستان
دو مرد شرور که با سلاح سرد در یکی از بیمارستان‌های اصفهان درگیری ایجاد کرده بودند از سوی پلیس دستگیر شدند.
چند روز قبل فیلمی‌در فضای مجازی با محتوای درگیری چند نفر با سلاح سرد در یک بیمارستان منتشر شد که باعث واکنش‌های زیادی بین کاربران شد.
سردار محمدرضا‌هاشمی‌فر جانشین فرمانده انتظامی‌اصفهان در این باره گفت: در پی اعلام درگیری منجر به ضرب و شتم در  یکی از بیمارستان‌های‌ اصفهان، مأموران انتظامی‌به محل اعزام شدند. وقوع نزاع و درگیری با سلاح سرد بین تعدادی از اراذل و اوباش در بیمارستان آیت‌الله کاشانی اصفهان موجب ایجاد تنش و سلب آسایش بیماران و کادر درمانی در این مرکز درمانی و برهم زدن امنیت و آسایش شهروندان شد. بلافاصله تیمی‌از مأموران پلیس در سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی‌استان اقدامات تخصصی خود را برای شناسایی متهمان آغاز کردند و در نهایت هویت ۲ عامل اصلی درگیری شناسایی شد و اقدام برای دستگیری متهمان متواری در دستور کار قرار گرفت و سرانجام هر ۲ متهم دستگیر شدند و از آنان تعدادی سلاح سرد نیز بدست آمد.
 
سارقان کشمش در بوئین‌زهرا دستگیر شدند
 اعضای باند 4 نفره سارقان به عنف و عاملان سرقت از یک واحد تولید و فرآوری کشمش در شهرستان بوئین‌زهرا دستگیر شدند.
 سرهنگ داوود عبدالمالکی جانشین فرمانده انتظامی‌استان قزوین در این خصوص گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت از یک واحد تولیدی فعال در زمینه فرآوری کشمش در شهر شال، بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی شهرستان بوئین‌زهرا قرار گرفت. نگهبان شرکت در اظهارات خود به ورود سارقان و ضرب و جرح توسط آنها اشاره کرد و گفت که سارقان پس از ضرب و جرح وی حدود 1500 کیلو کشمش، تجهیزات و لوازم شرکت را به سرقت برده بودند.
مأموران در بررسی‌های تخصصی از محل وقوع سرقت، سرنخ‌هایی از دست داشتن 2 نفر از سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار بدست آورده و با هماهنگی قضایی فعالیت‌های آنها را تحت نظر گرفتند و هر 2 متهم در حالی که قصد فروش 500 کیلو از کشمش‌های سرقتی را داشتند در اقدامی‌غافلگیرانه توسط مأموران دستگیر شده و به مقر انتظامی‌منتقل شدند.
 
خارج کردن تومور از کلیه دختر 2 ساله
 عمل جراحی خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله در بیمارستان کودکان بندرعباس با موفقیت انجام شد.
دکتر امیر حسابی رئیس بیمارستان فوق‌تخصصی کودکان بندرعباس گفت: ظهر شنبه هشتم اردیبهشت‌ماه، طی یک عمل جراحی، تومور ۱۴ سانتیمتری از کلیه کودک ۲٫۵ ساله در بیمارستان کودکان بندرعباس خارج شد. این عمل از بزرگ‌ترین عمل‌های جراحی کودکان است که پیش از این هم در بیمارستان کودکان بندرعباس انجام شده و تمامی‌موارد موفقیت‌آمیز بوده است.
 دکتر سعیده مجیدی فوق‌تخصص جراحی اطفال بیمارستان فوق‌تخصصی کودکان بندرعباس نیز که انجام این عمل جراحی را برعهده داشت، گفت: دختر بچه ۲٫۵ ساله، ۲هفته پیش متوجه برآمدگی در شکم شده بود که بررسی‌ها نشان داد، توموری حدود ۱۴ سانتیمتری در کلیه چپ این کودک وجود دارد.

انهدام شرکت هرمی‌کیونت در کرج
 رئیس پلیس آگاهی البرز از انهدام باند هرمی‌موسوم به شرکت کیونت در شهرستان کرج خبر داد.
 سرهنگ کارآگاه «حکمت‌اله شجاعی» گفت: با تکرار کلاهبرداری‌های متعدد از ساکنان غیربومی‌استان البرز تحت عنوان عضویت در شرکت هرمی‌موسوم به «کیونت»، رسیدگی به پرونده در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت. تحقیقات اولیه کارآگاهان نشان می‌داد، افرادی با ایجاد یک هرم تحت عنوان شرکت کیونت به بهانه کاریابی در شرکت‌های معتبر دولتی، جوانان را اغفال و جذب کرده‌اند. کارآگاهان با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی‌هویت ۱۲ نفر را شناسایی و با روش‌های علمی‌و بررسی‌های تخصصی مخفیگاه‌ متهمان را در منطقه حیدرآباد کرج شناسایی کردند و پس از هماهنگی‌با مرجع قضایی موفق به دستگیری آنها شدند. متهمان به کلاهبرداری 2 میلیارد ریالی از متقاضیان کار اعتراف کردند.

حمل بار با تاکسی کار دست راننده داد
 راننده تاکسی که روی سقف خودرواش بار زیادی حمل می‌کرد از سوی سازمان تاکسیرانی احضار و به هیأت انضباطی معرفی شد.به نقل از روابط عمومی‌سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، بهنام پاکزاد، سرپرست روابط عمومی‌سازمان تاکسیرانی شهر تهران اظهار کرد: طی چند روز گذشته ویدئویی در فضای مجازی در حال انتشار است که در آن یک دستگاه تاکسی اقدام به حمل بار به مقدار زیاد روی سقف خودرواش کرده است. این در حالی‌ است که شخصی هم روی سقف این خودرو ایستاده و از بار مراقبت می‌کند. بلافاصله پس از اطلاع از موضوع مشخص شد این ماجرا در تونل امیرکبیر اتفاق افتاده، از این رو راننده متخلف شناسایی شد و ضمن پذیرفتن اشتباه، از این اقدام اظهار ندامت و پشیمانی کرد.وی با بیان اینکه طبق قانون حمل بار توسط تاکسی‌ها ممنوع است، خاطرنشان کرد: راننده متخلف برای رسیدگی به این پرونده به هیأت انضباطی معرفی شد.

جستجو
آرشیو تاریخی