سلامت

وزیر بهداشت:
سکوهای اینترنتی
فقط برای تحویل دارو
در  منزل است
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد: سکوهای اینترنتی دارو فقط وظیفه تحویل دارو از داروخانه تا درب منزل بیماران را دارند و مراحل فروش از طریق داروخانه انجام می‌شود.
به گزارش ایرنا، بهرام عین‌اللهی در جمع خبرنگاران افزود: از آنجا که مردم انتظار دارند خدمات را به صورت غیرحضوری دریافت کنند، برای اینکه داروها را در منزل و به‌روز تحویل بگیرند، سکوهای اینترنتی ایجاد شد. در واقع کد رهگیری به سکوهای اینترنتی داده می‌شود تا دارو را در داروخانه دریافت کنند و در اختیار بیمار قرار دهند.
وزیر بهداشت تأکید کرد: البته بیماران در این زمینه مختارند و می‌توانند دارو را به صورت حضوری نیز از داروخانه تحویل بگیرند. عین‌اللهی گفت: این کار به صورت آزمایشی در برخی مناطق انجام می‌شود و در صورت رضایتمندی سراسری خواهد شد.
وزیر بهداشت با بیان اینکه درمان کودکان زیر هفت سال به صورت رایگان در مراکز درمانی دولتی، کار بنیادی است که در هیأت دولت تصویب و برای اجرا ابلاغ شد، گفت: مردم در صورت مشاهده تخلف و عدم پذیرش کودکان به سامانه ۱۹۰ زنگ بزنند.

بازسازی اورژانس‌ها
در اولویت قرار گرفت
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آغاز بازسازی اورژانس‌ها در کشور خبر داد و گفت: بسیاری از مراکز درمانی در ۲ سال اخیر و شروع کار دولت سیزدهم بازسازی و نوسازی شد و امسال نیز اورژانس‌ها در اولویت قرار گرفت.
بهرام عین‌اللهی در همایش تجلیل از خادمان سلامت افزود: بهترین نیروهای حوزه سلامت در ایران وجود دارند درحالی که دشمن در رسانه‌های معاند همواره کارکنان سلامت را تضعیف می‌کند. وی گفت: جزو کشورهایی هستیم که تخصص اورژانس داریم و به اورژانس کشور به عنوان دانشگاه نگاه می کنیم.
وزیر بهداشت با بیان اینکه یکی از مشکلات ما انتقال مصدوم بوده که باید همراه با افزایش تکنولوژی، انتقال سریع انجام شود، تصریح کرد: در اینجا مردم می توانند پای کار بیایند و رسانه‌ها به ما کمک کنند تا مردم با خدمات اورژانس و چگونگی برخورد با مصدوم قبل از رسیدن نیروهای اورژانس آشنا شوند زیرا بسیاری از قطع‌نخاع‌ها در حین انتقال اتفاق می‌افتد.
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در منطقه‌ای قرار داریم که در کشورهای همسایه بیماری مالاریا و فلج اطفال وجود دارد، تأکید کرد: باید پاسگاه‌های مرزی را تقویت کنیم تا این بیماری‌ها به کشور وارد نشود و کنترل شود.


عمره‌ گزاران در صورت لزوم به بیمارستان‌های سعودی ارجاع می‌شوند
معاون عمره مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به اینکه زائران عمره در مدت محدودی در عربستان به سر می‌برند، گفت: زائران در صورت نیاز به خدماتی مانند جراحی به بیمارستان‌های سعودی اعزام می‌شوند.
طاهر درودی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: به‌دلیل مدت کوتاهی که تا حج تمتع در اختیار داریم، قرار است برای خدمات سطح ۲ پزشکی یعنی نیازهای بیمارستانی از بیمارستان‌های سعودی استفاده شود.

جستجو
آرشیو تاریخی