اخبار

کاریابی‌های برتر براساس عملکرد در سامانه جست‌و‌جوی شغل معرفی می‌شوند

مدیرکل دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی و هدایت نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سامانه جست‌و‌جوی شغل را بستر مناسبی برای رقابت سالم میان دفاتر کاریابی به‌عنوان یکی از بازیگران زیست بوم اشتغال مطرح کرد و گفت: دفاترکاریابی براساس عملکرد آنها در این سامانه مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌گیرند.
امید ملک، افزود: به منظور ایجاد محیطی سالم درراستای بهینه‌سازی عملکرد دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی غیردولتی داخلی و بهره‌وری مطلوب از سرمایه، نیروی انسانی و امکانات موجود و تحقق اهداف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، توانمندی‌های سیستمی و مدیریتی دفاترکاریابی براساس عملکرد آنان در سامانه جست‌و‌جوی شغل مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفت. پیش‌بینی می‌شود با تشویق دفاتر کاریابی برتر زمینه رقابت سالم برای فعالیت آنان فراهم گشته و با بهبود سطح کیفی خدمات کاریابی، میزان اثربخشی آنان در تعدیل و تنظیم بازار کار افزایش یابد.
به گفته وی، دفاتر کاریابی با ارائه آمار و اطلاعات شفاف و قابل اعتماد در سریع‌ترین زمان ممکن از طریق ابزارهای کاربرپسند مانند سامانه جست‌و‌جوی شغل می‌توانند در نظام تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی مؤثر واقع شوند و نیاز کاربران مختلف مانند کارجویان و کارفرمایان را برطرف کنند.

 

تأیید طرح اصلاح قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان

سخنگوی شورای نگهبان از تأیید «طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» خبر داد.
هادی طحان‌نظیف سخنگوی شورای نگهبان در حساب کاربری خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت:
«طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» در جلسه شورای نگهبان مطرح شد و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

 

پیش‌ثبت‌نام ۲۲۵ هزار نفر در بیمه رایگان مادران غیرشاغل روستایی

«سجاد طاهری» معاون بیمه‌ای و هماهنگی امور استان‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، از پیش‌ثبت‌نام بیش از ۲۲۵ هزار نفر در سطح کارگزاری‌های صندوق خبر داد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، طاهری با تقدیر از عملکرد مدیریت‌های استانی صندوق و کارگزاری‌های سراسر کشور گفت: این تعداد از مادران پس از بررسی و تأیید توسط سازمان ثبت احوال کشور و احراز شرایط اولیه ثبت‌نام آنها نهایی می‌شود.
اطلاع‌رسانی و ثبت‌نام نهایی این افراد از طریق ارسال پیامک به آنها صورت می‌گیرد.

جستجو
آرشیو تاریخی