مرور

در مراسم رونمایی از کتاب
«منظومه فکری رهبر معظم انقلاب
در موضوع آموزش و پرورش» عنوان شد
آموزش و پرورش قابل واگذاری
به‌غیر نیست
وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه مقام معظم رهبری به شدت به حاکمیتی بودن آموزش‌وپرورش تأکید دارند، گفت: آموزش‌وپرورش قابل واگذاری به غیر نیست. این وظیفه حاکمیت و اصلی‌ترین وظیفه حاکمیت است که نباید آن را واگذار کنیم.
به گزارش ایرنا از وزارت آموزش‌وپرورش، رضامراد صحرایی در مراسم رونمایی از کتاب «منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش‌وپرورش» افزود: جان کلام در بیان مقام معظم رهبری از دیدگاه بنده به عنوان یک مسئول سه حرف است؛ نخست آموزش و پرورش که این شاکله اعتقادی رهبر معظم انقلاب برای اعتلای نظام مقدس اسلامی است و این مطالبه جدی ماست و هر روز و هر شب باید آن را دنبال بکنیم. دوم در بیان مقام معظم رهبری بازگشت به مدرسه است. در فرمایشات رهبری، شما می‌بینید که مدرسه را مهم می‌دانند و معتقدند همه باید به مدرسه کمک کنند.
صحرایی گفت: نکته سوم که بسیار پررنگ در ادبیات معظم‌له است؛ آرمان‌های انقلاب و امام است که برگرفته از سنت حضرت رسول (ص) و ائمه اطهار علیهم السلام است که از کودکی باید در وجود افراد نهادینه شود.

واریز  ۳۱ هزار میلیارد ریال به حساب فرهنگیان بازنشسته در سال 1402
مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان از واریز ۳۱ هزار و ۳۹۱ میلیارد ریال به حساب فرهنگیان بازنشسته عضو صندوق در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: این میزان واریزی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ حدود ۳۵ درصد افزایش داشت. به گزارش صندوق ذخیره فرهنگیان، محسن احمدی اظهار داشت: صندوق به تعهدات خود در قبال اعضا عمل کرده و طبق وعده و برنامه، سهم‌الشرکه بازنشستگان در سریع‌ترین زمان ممکن و کمتر از یک ماه پس از دریافت اطلاعات بازنشستگی به حساب آنها واریز شده است.
مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان از واریز ۳۵۸ میلیارد و ۵۱۵ میلیون ریال به حساب بازنشستگان اسفند ماه ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: این مبلغ به عنوان جدیدترین پرداخت صندوق به حساب ۱۶۸۵ نفر از فرهنگیان بازنشسته واریز شد.

۲۷ طرح شهری در منطقه ۲ پایتخت برگزار شد
برنامه‌ریزی برای ساخت‌آرامستان‌های جدید در شرق و غرب تهران
مراسم افتتاح و بهره‌برداری از ۲۷ طرح مدیریت شهری با اعتباری بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در منطقه ۲ شهرداری تهران در قالب پویش شنبه‌های امید و افتخار با حضور مسئولان مدیریت شهری برگزار شد.
به گزارش ایرنا، شهردار منطقه ۲ تهران روز گذشته در مراسم افتتاحیه ۲۷ طرح مدیریت شهری گفت: پس از سال‌ها شاهد افتتاح طرح‌هایی هستیم که برای رفاه شهروندان و از مطالبات جدی آنان است. ساخت سالن ورزشی پونک، ساخت مجموعه ورزشی پردیسان، عملیات روکش آسفالت در معابر، ساخت حسینیه بوستان پرواز و ساخت خانه مادر و کودک از مهم‌ترین آنها است.
مهدی صالحی افزود: افزایش ۲۴ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل در منطقه و ساماندهی ترافیکی میدان صنعت از دیگر طرح‌های قابل افتتاح در حوزه حمل و نقل و ترافیک است.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران در این مراسم از برنامه‌ریزی برای ساخت آرامستان‌های جدید در شرق و غرب تهران خبر داد و گفت: دو نقطه در تهران مورد بررسی قرار گرفته که از نظر شهرداری تهران شرایط خوبی دارد. یک نقطه در شرق تهران و نقطه دیگر در غرب تهران است.

جزئیاتی از افزایش کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت
با مصوبه شورای اسلامی شهر تهران و تأیید فرمانداری افزایش کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی از روز گذشته اجرایی شد و برچسب قیمت‌های جدید در ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی شهرتهران در حال نصب است.
به گزارش ایرنا، با تصمیم اعضای شورای اسلامی شهر تهران و تأیید فرمانداری نرخ بلیت تک‌سفره ناوگان مترو از سه هزار و ۳۰۰ تومان به ۴ هزار و ۳۰۰ تومان افزایش یافت و همچنین درخصوص نرخ بلیت مترو به شهرهای پرند و هشتگرد نیز شاهد افزایش ۳۰ درصدی هستیم.
قیمت بلیت اتوبوس تندرو و عادی ۲۲ درصد افزایش داشته است اما به ازای هر کیلومتر پیمایش برای اتوبوس‌های تندرو ۲۰ درصد افزایش و برای اتوبوس‌های عادی ۴۰ درصد افزایش اعمال می‌شود.
نرخ تاکسی‌ها حداکثر ۴۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.