صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و سه - ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و سه - ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۲

از گوشه و کنار ایران

خودروی حمل سوخت قاچاقی پمپ‌بنزین را آتش زد
آتش‌‌گرفتن خودرو پژو ۴۰۵ حامل سوخت قاچاق در یکی از جایگاه‌های عرضه سوخت کرمان منجر به آتش سوزی شد.
جمشیدحسین‌خانی، معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان گفت: ساعت ۱۰:۵ صبح شنبه در تماس با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی اعلام شد، یک دستگاه پژو ۴۰۵ در جایگاه عرضه سوخت برادران انجم شعاع، واقع در میدان خواجو آتش گرفته است.
بلافاصله سه خودرو سنگین و نیمه‌سنگین از سه ایستگاه عملیاتی نزدیک به محل حادثه اعزام و عملیات مهار آغاز شد. آتش این خودرو شعله‌ور، حامل مشک سوخت قاچاق از نوع بنزین بلافاصله خاموش و فقط به یکی از پمپ‌ها خسارت وارد شد. این چهارمین مورد آتش‌سوزی ناشی از قاچاق و دومین مورد آن در پمپ بنزین در یک ماه اخیر است.
 
تومور 3 کیلویی را از شکم دختر 10 ساله خارج کردند
برای نخستین‌بار تومور سه کیلوگرمی از شکم دختر ۱۰ ساله‌ای در مرکز آموزشی‌درمانی ۱۷ شهریور رشت خارج شد.دکتر علی طالبی، فوق‌تخصص جراحی کودکان بیمارستان ۱۷‌شهریور رشت به ایرنا گفت: عمل حراجی پنج ساعت طول کشید اما با موفقیت پایان یافت. این تومور بزرگ شکمی با چسبندگی به ارگان‌های حیاتی طحال، پانکراس، غدد فوق‌کلیوی و بخشی از دیافراگم و تهاجم به معده از بدن این کودک خارج شده‌است. این کودک برای درمان‌های بعدی در این بیمارستان بستری است.
 
مرگ راننده در تصادف با تیربرق
بر اثر برخورد یک دستگاه خودرو سمند با تیر برق در ورودی سردرود، راننده خودرو جان خود را از دست داد.وحید شادی‌نیا سخنگوی اورژانس آذربایجان‌شرقی گفت: این حادثه صبح شنبه در سردرود ۱۸ کیلومتری تبریز - ارومیه رخ داد و راننده سمند در دم جان باخت. علت این حادثه از سوی کارشناسان در حال بررسی است.
 
توقیف تریلی با نیم‌تن شیشه و هروئین در مرز
یک تریلی حامل ۵۶۶ کیلوگرم مواد‌مخدر شیشه و هروئین توسط مرزبانان هنگ تایباد در نقطه صفر مرزی توقیف شد. سردار احمدعلی گودرزی، فرمانده مرزبانی فراجا گفت: مرزبانان هنگ مرزی تایباد مستقر در پست کنترل و مراقبت مرزی دوغارون حین کنترل خودروهای ورودی به یک دستگاه تریلی مشکوک شدند و آن را متوقف کردند. مرزبانان در بازرسی از تریلی، موفق شدند، ۵۱۲ کیلوگرم شیشه و ۵۴ کیلوگرم هروئین را که به طرز بسیار ماهرانه‌ای جاساز شده بود کشف کنند.
 سردار گودرزی با اشاره به دستگیری یک قاچاقچی و توقیف تریلی، اظهار کرد: محموله مکشوفه به همراه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع ذی‌صلاح شدند.
 
مهار آتش در میهمان‌پذیر مشهد
 آتش‌ســــــوزی در آشپزخــــانه یـــک میهمـان‌پذیــــر در محدوده حرم رضوی با تلاش آتش‌نشانان به‌سرعت مهار شد.
 آتشیار وحید باخدا، مدیر روابط‌عمومی سازمان آتش‌نشانی مشهد گفت: این حادثه ساعت ۹ و ۲۶ دقیقه شنبه اعلام و آتش‌نشان‌ها از سه ایستگاه به محل حادثه در خیابان آیت‌الله بهجت مشهد اعزام شدند.
 وی با بیان اینکه دود ناشی از این حریق تمام طبقات را فرا گرفته بود، بیان کرد: کانون آتش‌سوزی آشپزخانه واقع در طبقه دوم این میهمان‌پذیر بود که با حضور آتش‌نشان‌ها حریق مهار شد. سه نفر نیز در این حادثه محبوس شده بودند که توسط آتش‌نشان‌ها به محل امن منتقل شدند و علت وقوع این آتش‌سوزی در دست بررسی است.
 
کشف جسد یک گردشگر در جنگل ساری
 جسد یک گردشگر که در جنگل روستای «واردمحله» شهرستان ساری گم شده بود، شامگاه جمعه پیدا شد.غلامعلی فخاری، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مازندران با اعلام این خبر گفت: جسد یک گردشگر 47 ساله که خبر ناپدید‌شدنش در جنگل‌های ساری دو روز قبل به مرکز ۱۱۲ کنترل و هماهنگی عملیات هلال‌احمر اعلام شده بود شامگاه جمعه توسط تیم جست‌وجوی هلال‌احمر مازندران پس از ۳ ساعت عملیات در جنگل روستای واردمحله ساری پیدا شد. پس از یافتن جسد موضوع به مراجع انتظامی و خانواده این فرد اطلاع داده شد و عملیات خاتمه یافت. تحقیقات برای یافتن علت فوت این فرد آغاز شده است.وی افزود: حضور مسافران و گردشگران در برخی مناطق جنگلی مازندران به دلیل ناآشنا بودن‌شان با محدوده جنگل و مسیرهای دسترسی هر از گاهی منجر به گم‌شدن آنها می‌شود.
 
شلیک مرگبار به مرد دندانساز
 فرمانده انتظامی سلسله از قتل یک دندانساز بر اثر تیراندازی افراد ناشناس خبر داد.
  سرهنگ محمد بوستان‌افروز در این‌باره اظهار داشت: در پی اعلام یک فقره تیراندازی در خیابان ۳۰متری مطهری شهر الشتر، عوامل پلیس آگاهی بلافاصله در محل حادثه حاضر شدند و موضوع به‌‌صورت ویژه توسط کارآگاهان آگاهی این شهرستان در دست بررسی است. پس از حضور عوامل پلیس مشخص شد مردی ۳۲ ساله از ناحیه پهلو توسط افراد ناشناس مورد اصابت گلوله قرار گرفته و توسط اورژانس به بیمارستان شهر منتقل شد که به علت شدت جراحات وارده جان باخت. فرمانده انتظامی سلسله گفت: برخی از کانال‌های مجازی محلی از مقتول به‌عنوان یک دندانپزشک یاد کرده‌اند درحالی‌که بنا بر اطلاعات موثق، این فرد در حال طی‌کردن دوره‌های آموزشی برای دریافت مدرک دندان دندانسازی‌ بوده است.
 
کلاهبرداری 14 میلیارد تومانی با ترفند فروش خودرو
 فرمانده انتظامی استان ایلام از دستگیری کلاهبردار ١۴٠ میلیارد ریالی در شهرستان چرداول خبر داد.  سردار جمال سلمانی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با سوءاستفاده از اعتماد آنها، ١۴٠ میلیارد ریال به بهانه تحویل خودرو از آنها کلاهبرداری کرده است، دستگیری متهم در دستور کار مأموران انتظامی شهرستان چرداول قرار گرفت. در تحقیقات اولیه از مالباختگان مشخص شد متهم با استفاده از شگردهای مختلف و دادن چک، اعتماد آنها را جلب کرده و برای تحویل خودرو، مقدار قابل‌توجهی پول از آنها دریافت کرده است. فرمانده انتظامی ایلام تأکید کرد: مأموران انتظامی شهرستان چرداول با انجام اقدامات پلیسی و نیز سرنخ‌های به دست آمده موفق شدند مخفیگاه متهم را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی طی یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر کنند. متهم در مواجهه با مالباختگان و مدارک و مستندات موجود چاره‌ای جز اعتراف نداشت و به کلاهبرداری ١۴٠ میلیارد ریالی اعتراف کرد.
جستجو
آرشیو تاریخی