صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و هشت - ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و هشت - ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۸

رشد صادرات ایران به روسیه و بلا روس


صادرات محصولات ایرانی به روسیه ۲۱۸۵ هزار تن به ارزش ۹۴۶ میلیون دلار در سال گذشته محقق شد، این مسأله در حالی رخ داد که سال گذشته در مدت مشابه سال 1401 میزان صادرات ۱۴۳۶ هزار تن و به ارزش ۷۵۱ میلیون دلار بود.
اکبر گداری سرپرست دفتر آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران گفت: سال گذشته صادرات محصولات ایرانی به روسیه و بلاروس از لحاظ ارزشی و وزنی رشد داشت. بر این اساس آمار صادرات ایران به روسیه از لحاظ ارزشی ۲۶ درصد و از لحاظ وزنی ۵۲ درصد رشد را تجربه کرد؛همچنین بیشترین درصد رشد صادراتی ایران مربوط به محصولات کشاورزی و محصولات صنایع پتروشیمی و پایه نفتی است.
گداری با اشاره به اینکه آمار صادرات ایران به بلاروس
 ۲۰ میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۴درصد افزایش ارزش دلاری را تجربه کرد، بیان داشت: بیشترین ارقام افزایشی مربوط به صادرات مواردی نظیر کفپوش و فرش ماشینی ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار، پلی‌استایرن (قابل انبساط و سایر انواع) ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار، پلی‌استر یک میلیون و ۴۴۹ هزار دلار، رنگ پودری ۲ میلیون دلار، روغن‌های معدنی یک میلیون و ۱۸ هزار دلار، دارو یک میلیون دلار، کیوی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار، پلاسمای خون ۶۰۰ هزار دلار، پلی‌اتیلن ۳۶۶ هزار و ۴۳۳ دلار، پسته یک میلیون دلار، کشمش ۵۰۰ هزار دلار، رب گوجه‌فرنگی ۳۸۰ هزار دلار، هلو ۳۰۰ هزار دلار بوده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی