حوادث جهان

سیل ویرانگر در روسیه
وقوع سیل بی‌سابقه در روسیه 130 هزار نفر را بی‌خانمان کرد.
مقامات شهری در اورنبورگ اطلاع دادند که سطح آب رودخانه اورال به بیش از ۱۱ متر رسیده است. در این منطقه بسیاری از خانه‌ها زیر آب رفته‌اند و وضع فوق‌العاده اعلام شده است.
در همسایگی روسیه، قزاقستان هم بشدت از سیل آسیب دیده است. این سیل به عنوان بدترین سیل ۸۰ سال اخیر روسیه ارزیابی شده است.

 بازداشت بیش از 700 قاچاقچی انسان در آلمان
وزیر کشور آلمان اعلام کرد در طول ۶ ماه گذشته از ۱۷ هزار و ۶۰۰ مورد ورود غیرقانونی به آلمان جلوگیری و بیش از ۷۰۰ قاچاقچی انسان نیز در این مدت دستگیر شده‌اند.
«نانسی فزر»، به روزنامه‌های گروه رسانه‌ای «فونکه» گفت: افزایش میزان کنترل‌ها در مناطق مرزی آلمان طی ماه‌های اخیر ظاهراً تأثیرگذار بوده است. وی تغییر قوانین و اجرای سیاست‌های سختگیرانه پیرامون امور مهاجرت و پناهندگی را موفقیت‌آمیز توصیف کرده است.
فزر در این زمینه همچنین از کاهش ۲۰ درصدی میزان درخواست‌های پناهندگی در بازه زمانی مذکور در مقایسه با سال گذشته خبر داد.
وزیر کشور آلمان در مورد امور مربوط به پناهندگی همچنین به اخراج سریع‌تر و نیز تصمیم بر تسریع در فرایند پناهندگی که توسط دولت این کشور اتخاذ شده است، اشاره کرد.او همچنین تأکید کرد ارائه کارت پرداخت برای پناهجویان به جای دادن پول نقد به آنها، باعث جلوگیری از استفاده از بودجه دولتی آلمان برای پرداخت پول به قاچاقچیانی خواهد شد که آنها را به آلمان آورده‌اند یا قرار است بستگانشان را به این کشور بیاورند.
فزر یادآور شد: ما به افرادی که باید از زندگی آنها در مقابل جنگ، شکنجه و قتل محافظت شود، کمک می‌کنیم. اما واضح است کسی که به این حمایت نیاز ندارد، نمی‌تواند به آلمان بیاید و یا باید خیلی سریع‌تر آلمان را ترک کند.

انگیزه عجیب برای طلاق از همسر فوتبالیست
همسر سابق کاکا فوتبالیست معروف جهان با فاش کردن علت جدایی از این بازیکن هواداران فوتبال در سراسر جهان را شوکه کرد
کارولین سلیکو، همسر سابق ریکاردو کاکا، بعد از گذشت چندین سال در مورد علت طلاق از برنده توپ طلای ۲۰۰۷ صحبت کرد.
به گزارش اسپورت بادی، کارولین گفت: «کاکا هرگز به من خیانت نکرد، او همیشه با من خوب رفتار می‌کرد و خانواده فوق‌العاده‌ای به من داد، اما من خوشحال نبودم، انگار چیزی کم بود. مشکل این است که او برای من بیش از حد عالی بود.»
کاربران شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های زیادی به این خبر نشان دادند و شاید یکی از جالب‌ترین واکنش‌ها این بود که: «وقتی مردی که میلیون‌ها دلار درآمد دارد و موفق به شکست دادن مسی و رونالدو در کسب توپ طلا شده با چنین چالش‌هایی روبه‌رو می‌شود، چه امیدی برای ما معمولی‌ها باقی می‌ماند؟»

مرگ 25 پاکستانی در بارندگی‌های سیل آسا
 بارندگی شدید و وقوع رعد و برق در ایالات پنجاب و بلوچستانِ پاکستان جان دستکم ۲۵ تن را گرفت.
به گزارش پاکستان تودی، ۱۷ نفر در پنجاب جان باختند و شمار قربانیان در بلوچستان هم هشت نفر اعلام شده است.
نیروهای امدادی ایالتی در تلاش برای امدادرسانی به مناطق حادثه دیده هستند.
تاکنون چندین خانه در جریان بارندگی‌های شدید و شرایط نامساعد جوی آسیب دیده‌اند و افراد آسیب دیده تخلیه و به مکان‌های امن منتقل شده‌اند.همچنین چندین جاده مسدود شده و عملیات پاکسازی انجام شده است.

نامادری تنها مظنون قتل دختر 18 ماهه
زن امریکایی به اتهام قتل دختر ۱۸ ماهه شوهرش با خوراندن لاک پاک‌کن دستگیر شد.
آیریس ریتا آلفرا، ۱۸ ماهه که با پدرش، جاکوب و همسر دوم او به نام الیسیا ۲۰ ساله زندگی می‌کرد، ناگهان بیهوش شد، پدرش او را بلافاصله به بیمارستانی در پنسیلوانیا منتقل کرد اما ۴ روز بعد او جانش را از دست داد.
در کالبد شکافی جسد کودک لاک پاک کن در خون او یافت شد که باعث نارسایی اندام و در نهایت مرگ او شده بود. همچنین در بررسی‌ها مشخص شد که کودک پیچ فلزی و باتری‌های دکمه‌ای قورت داده است و این اشیا از ماه‌ها قبل از مرگ بلعیده شده بودند.
پلیس بلافاصله از افراد نزدیک به کودک بارها بازجویی کرد و بررسی‌های کارآگاهان حاکی از این بود که نامادری وی پیش از این به ۳ فقره قتل متهم شده و ۵ حمله شدید در پرونده‌اش داشته و اکنون نیز متهم به قتل کودک ۱۸ ماهه است. این زن بزودی در رابطه با اتهاماتش محاکمه خواهد شد.

پرنده‌ای که پلیس انگلیس را سرکار گذاشت
یک پرنده در انگلیس، این روزها به‌خاطر اینکه پلیس را سر کار می‌گذاشت حسابی در فضای مجازی و رسانه‌‎ها به شهرت رسیده است.
ماجرا این است که این پرنده، چنان دقیق صدای آژیر پلیس را درمی‌آورده که افسران پلیس گمان برده بودند که ماشین‌شان خراب شده و سرخود صدای آژیرش بلند می‌شود. مسأله دیگر این بوده که بعد از بلند شدن صدای آژیر پلیس، همکارانشان فکر می‌کرده‌اند مورد اورژانسی خاصی پیش آمده است. اما در نهایت مشخص شد که یک پرنده که بالای یک درخت نزدیک ماشین بوده، صدای آژیر را تقلید می‌کرده است. پلیس منطقه تیمز لندن تأکید کرده بود که این ماجرا شوخی آوریل نیست و واقعاً چنین اتفاقی افتاده است.

حبس به خاطر سرقت هویت
یک امریکایی، سرانجام بعد از اینکه 35سال با هویت مرد دیگری زندگی می‌کرد بازداشت شد و ممکن است به حدود 40سال حبس محکوم شود. دیوید کایرانس 58ساله در سال1988 برای مدت کوتاهی با ویلیام وودز همکار بود و از همان زمان، هویت او را دزدید. در سال‌های بعد، او چنان با پرونده‌سازی‌ و دریافت پستی مدارک در اثبات هویت خود موفق بود که وودز واقعی به‌خاطر اصرار به دزدیده شدن هویتش، به تیمارستان فرستاده شد. وودز قلابی، طی سال‌ها همه جا خود را به این نام جا زده و حتی با این نام ازدواج کرده و فرزندی با همین نام خانوادگی قلابی دارد.
سرانجام با آزمایش دی‌ان‌ای هویت اصلی این مرد فاش شد و او به‌خاطر دروغ به مأموران بانکی و مالیاتی ممکن است به 30سال حبس و دزدیدن هویت یک فرد دیگر، به حدود 10سال زندان محکوم شود.

جستجو
آرشیو تاریخی