صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و هشت - ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و هشت - ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۱۰

سوختگیری عادی در پمپ بنزین‌های پایتخت

‌ برخلاف تلاش‌های بی‌نتیجه برخی رسانه‌های معاند در تصویرسازی غیرواقعی از صف‌های طولانی بنزین در شهرهای ایران، شرایط در پمپ بنزین‌های پایتخت کاملاً عادی و خلوت است.
این تصویرسازی دروغین و غیرواقعی رسانه‌های معاند با هدف طولانی نشان دادن صف‌های پمپ بنزین در پایتخت و برخی نقاط دیگر به دنبال حملات موشکی ایران به رژیم صهیونیستی در بامداد روز گذشته صورت گرفت.
گزارش‌ها نشان می‌دهد که در پی حملات موشکی ایران به رژیم صهیونیستی در بامداد روز گذشته، برخی هموطنان‌مان درشهرهای مختلف برای انجام مراسم شادی به خیابان‌ها آمدند.
این افزایش تردد، نیاز به سوخـتگیری و حضور برخی از مردم در پمپ‌بنزین‌ها را به‌دنبال داشت.
برخی هموطنان نیز در ساعات بامداد و صبح روز گذشته، مراجعاتی به جایگاه‌های عرضه سوخت داشتند.
با این حال، گزارش‌ها نشان می‌دهد که نه در ساعات بامداد و نه در ساعات صبح روز گذشته، به‌هیچ‌وجه شاهد هجوم مردم به پمپ‌بنزین‌ها و شرایط غیرعادی در جایگاه‌های عرضه سوخت نبودیم.
درهمین راستا، سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت گفته است که اخباری که برخی رسانه‌های معاند از صف‌های بنزین در ایران منتشر کرده‌اند، بزرگ‌نمایی و غیرواقعی بوده است.
رضا نواز اظهار داشت: در پی حملات موشکی ایران به رژیم صهیونیستی، برخی هموطنان‌مان در شهرهای مختلف برای شادی و انجام مراسماتی به خیابان‌ها آمدند که این افزایش تردد، نیاز به سوخـتگیری و حضور برخی از مردم در پمپ‌بنزین‌ها را به‌دنبال داشت.
وی با بیان اینکه «شرایط سوختگیری در شب گذشته و صبح امروز با وجود افزایش مراجعه مردم به پمپ‌بنزین‌ها عادی بوده است»، گفت: هم‌اکنون نیز در برخی جایگاه‌های پرتردد عرضه سوخت در برخی کلان‌شهرها، صف‌ سوختگیری داریم اما این میزان تردد و شرایط سوختگیری، کاملاً عادی است و هیچ‌گونه اختلالی در این زمینه وجود ندارد.

توزیع بنزین در کشور طبق روال عادی
از دیگر سو، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز خبر داده است که هیچ کمبودی در ذخایر وجود ندارد و توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد.
جعفر سالاری‌نسب با اشاره به ازدحام در بعضی جایگاه‌های عرضه سوخت پس از حمله‌های موشکی ایران به رژیم صهیونیستی در شامگاه شنبه (۲۶ فروردین‌ماه) اظهار داشت: عرضه سوخت در جایگاه‌های سراسر کشور طبق روال عادی در حال انجام است و کمبودی در زمینه ذخایر و موجودی جایگاه‌ها وجود ندارد.
وی تاکید کرد: کمبودی در زمینه تأمین و توزیع بنزین وجود ندارد و مردم در این باره نگرانی نداشته باشند.

اما میزان مصرف بنزین در کشور چقدر است؟
میانگین مصرف بنزین در فاصله ۲۲ روزه ۲۵ اسفندماه سال ۱۴۰۲ تا پایان روز ۱۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۳، روزانه ۱۱۸ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر بوده است.
بر پایه آمار شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، میانگین توزیع بنزین کشور در سال گذشته، ۱۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر بوده که این عدد در پایان فروردین‌ماه با رشد ۳.۴ میلیون لیتری به ۱۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر رسیده است.
از قرار معلوم در فاصله روزهای بیست‌وپنجم اسفند ماه سال ۱۴۰۲ تا ۱۷ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳، ۲ میلیارد و ۶۷۵ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بنزین در کشور توزیع شد که این عدد در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن (۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۲) با ۲ میلیارد و ۵۶۳ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر، افزایش ۴.۳ درصدی نشان می‌دهد.
بالاترین رقم مصرف بنزین در ایام نوروز مربوط به روز ۲۹ اسفندماه سال ۱۴۰۲ با ۱۵۲ میلیون لیتر بوده  که این عدد رقمی بی‌سابقه در تاریخ مصرف روزانه بنزین کشور به شمار می‌آید.
کمترین رقم مصرف بنزین نیز مربوط به روز ۱۳ فروردین‌ماه امسال با ۱۰۴ میلیون لیتر بوده است.

جستجو
آرشیو تاریخی