مرور

معاون دادستان کل کشور:
لیست ساختمان‌های پرخطر تهران نهایی شد
معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور گفت: «فهرست نهایی ساختمان‌های بلند مرتبه، مهم و ناایمن در پایتخت به دادستانی تهران اعلام شد که تاکنون ۳۲۳ ساختمان پرخطر مورد ارزیابی قرار گرفته است.»
به گزارش ایرنا، غلامعباس ترکی، با اشاره به اقدام‌های معاونت حقوق عامه دادستانی کل کشور در زمینه ایمنی و استاندارد، افزود: «پیرو تعامل با وزارت کشور، بخشنامه‌ای در زمینه لزوم نظارت بر عملکرد کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها و رعایت استانداردهای ایمنی و بهداشتی در ساخت و ساز در شهرها به دادستان‌ها ابلاغ و بر ایجاد سازکارهای نظارتی و فنی مورد نیاز تأکید شد.» ترکی درباره وضعیت بررسی ایمنی بیمارستان‌ها، اظهار داشت: «بیمارستان‌های ناایمن در کلانشهر تهران، مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت. مطابق آخرین آمار، حدود ۴۰ درصد از بیمارستان‌های دولتی (زیرمجموعه وزارت بهداشت) قبل از سال ۱۳۵۰ و حدود ۳۰ درصد بین سال‌های ۱۳۵۰ تا ۱۳۶۹ ساخته شده‌اند. با در نظر گرفتن شاخص‌هایی نظیر سال ساخت، مساحت زیربنا و تعداد طبقات، تاکنون ۵۳ بیمارستان در گروه آسیب‌پذیری خیلی زیاد و ۸۴ بیمارستان در گروه آسیب‌پذیری زیاد قرار گرفته‌اند. مجموع تعداد این دو گروه (۱۳۷ بیمارستان) در اولویت اول مقاوم‌سازی قرار دارند.»
 

معاون دادگستری استان تهران:
تهران در زمینه فوت‌شدگان تصادفات در جایگاه دوم است
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: در این استان با افزایش ۲.۹ درصد و در شهر تهران با افزایش ۶.۶ درصد تلفات انسانی مواجه هستیم و استان تهران در زمینه فوت‌شدگان ناشی از تصادفات در جایگاه دوم کشور قرار دارد.
به گزارش ایرنا، ابوالفضل نیکوکار افزود: در آمار مقایسه‌ای ۱۱ ماهه فوت‌شدگان ناشی از تصادفات در سال ۱۴۰۱ که تعداد آنها هزار و ۳۱۳ نفر بوده است، سهم شهر تهران ۶۷۶ نفر و در سال ۱۴۰۲ که تعداد فوت‌شدگان هزار و ۳۵۲ نفر بوده، سهم شهر تهران ۷۲۱ نفر است.  وی خاطرنشان کرد: در قانون رسیدگـی به تخلفات رانندگـی، تقسیم کار میان دستگاه‌های اجرایی و انتظامی صورت گرفته است و وظایف و تکالیف نیز مشخص است که در صورت اجرای دقیق آن تلفات انسانی و خسارات مادی در استان تهران به طور محسوسی کاهش خواهد یافت. راه‌اندازی سامانه پیامکی اعلام تخلفات رانندگی متصل به دوربین‌های پایش تصویری و نظارت شهری به صورت برخط، اقدام برای حمایت از طرح ۱۰ راهور فاتب موضوع ساماندهی موتورسیکلت از سوی شهرداری و استانداری و دستگاه‌های اجرایی در سطح شهر تهران و تهیه یا تدوین نظام رتبه‌بندی ایمنی خودروها توسط وزارت صمت و سازمان استاندارد با هدف کسب اطلاع خریداران از کیفیت خودروها از جمله این اقدامات است.
 
محدوده‌های ترافیکی شهر تهران بازنگری می‌شود
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران از تمامی دانشگاه‌های دولتی دارای گرایش‌های حمل‌ و‌ نقل یا راه و ترابری دعوت کرد تا در مطالعات بازنگری محدوده‌های ترافیکی شهر تهران مشارکت کنند.
به گزارش فارس، شهریار افندیزاده، با اشاره به اثرگذاری مستقیم و همه‌جانبه سیاست قیمت‌گذاری محدوده‌های ترافیکی بر زندگی شهروندان و لزوم بررسی اثرات اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی در کنار اثرات حمل‌ و‌ نقلی در سطح شهر تهران، گفت: برای انجام این مقوله همیاری و همفکری جامعه علمی و دانشگاهی کشور مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران افزود:  شهرداری موظف است به منظور حفظ محیط‌ زیست و کاهش آلودگی هوا، نسبت به مطالعه و بازنگری در ماهیت و شیوه اعمال محدودیت‌های مکانی و زمانی تردد خودروها در تمامی مناطق شهر متناسب با سطح پیمایش، عوارض ازدحام و آلایندگی و ارائه مدل جایگزین تا حداکثر یک سال پس از ابلاغ برنامه اقدام کند.

معاون وزیر آموزش وپرورش:
بکارگیری نیروی انسانی بدون گزینش در مدارس غیردولتی ممنوع است
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: بکارگیری نیروی‌انسانی فاقد صلاحیت علمی و بدون گزینش در مدارس غیردولتی ممنوع است و عوامل اداری، اجرایی و آموزشی در این مراکز باید مروج و الگوی مطلوب تربیتی برای فراگیران و مراجعان باشند.
به گزارش ایرنا، احمد محمودزاده در نشست هم‌افزایی مؤسسان آموزشگاه‌های زبان انگلیسی اظهار داشت: مؤسسان و مدیران باید مراقب جریان نفوذ در مدارس و مراکز آموزشی باشند تا تربیت فرزندان ما متناسب با روحیات معنوی، اسلامی و انقلابی شکل پذیرد.  وی با اشاره به کنشگری اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در مدارس و مراکز غیردولتی، افزود: مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر‌دولتی باید با اتخاذ تدابیر مناسب برای اشاعه فرهنگ اسلامی و انقلابی گام بردارند. بر اساس قانون، مجوز فعالیت آموزشگاه‌ها و مؤسسات علمی برای آموزش افراد زیر ۲۰ سال باید از سوی آموزش و پرورش صادر شود و این سازمان با توجه به صدور برخی از مجوزهای غیرقانونی از سوی سایر دستگاه‌ها، موضوع را از طریق مراجع ذیصلاح پیگیری خواهد کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی