صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و هفت - ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و هفت - ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۲

از رسانه ‌ها چه‌خبر؟

پـــاد

احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت، پیگیری میدانی وضعیت دریاچه ارومیه را از نتایج مثبت سفر استانی رئیس‌جمهور به استان آذربایجان غربی دانست و افزود: با تصمیم رئیس‌جمهور و دولت سیزدهم، مدیریت احیای دریاچه ارومیه میدانی شده و با سپردن مسئولیت دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه به استاندار آذربایجان‌غربی، دیگر تصمیمات برای احیای این دریاچه در تهران گرفته نمی‌شود.

 

ایــرنا

رایزنی تلفنی امیرعبداللهیان و لاوروف درباره اوضاع منطقه

وزارت خارجه روسیه روز شنبه از رایزنی تلفنی «حسین امیرعبداللهیان» و «سرگئی لاوروف» وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه درباره اوضاع در منطقه غرب آسیا خبر داد. طرف روس بار دیگر محکومیت شدید خود را درباره حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق ابراز کرد. مسکو تأکید کرد که هرگونه حمله به دفاتر کنسولی و دیپلماتیک که مصونیت آنها توسط کنوانسیون‌های وین تضمین شده و همچنین «قتل‌های سیاسی، قطعاً غیر قابل قبول است». همچنین در تماس تلفنی آنتونیو تایانی وزیر امور خارجه ایتالیا با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، آخرین تحولات مناسبات دوجانبه و منطقه‌ای مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 

خبرگزاری صداوسیما

پیشنهاد راه‌اندازی کانال مالی بریکس به جای سوئیفت

نشست رؤسای کمیسیون‌های سیاست خارجی و امور بین‌الملل مجالس کشورهای عضو بریکس شامگاه جمعه ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ به کار خود پایان داد. از سفارت ایران در مسکو، ابراهیم رضایی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه و عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به نمایندگی از کشورمان در این نشست حضور داشت و در سخنانی با تأکید بر ضرورت عبور از دلار گفت: ضروری است در میان کشور‌های عضو به یک راه‌حل مشترک از جمله راه‌اندازی کانال مالی به جای سوئیفت برسیم. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران افزود: در دورانی که جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه با گروه تروریستی داعش در سوریه مقابله می‌کردند، رژیم اشغالگر قدس به عنوان وزارت بهداشت و امریکا به عنوان نیروی هوایی با داعش همکاری داشتند؛ لذا امیدوارم بتوانیم میان کشور‌های عضو بریکس برای تروریسم دولتی که تهدیدی علیه همه کشورهاست راه‌حل‌های مشترکی ایجاد نماییم.

جستجو
آرشیو تاریخی