صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و هفت - ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و هفت - ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۱۶

از گوشه و کنار ایران

قتل به خاطر یک لحظه عصبانیت
پسر عصبانی که در یک جر و بحث آنی مرتکب قتل شده بود در کمتر از 18 ساعت به همراه 7 نفر از دوستانش از سوی پلیس بندرعباس دستگیر شد.
سردار علی‌اکبر جاویدان فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: در پی وقوع یک فقره نزاع و درگیری منجر به قتل یک جوان در بندرعباس و متواری شدن قاتل و دیگر عاملان قتل، پیگیری موضوع به‌طور ویژه در دستور کار قرار گرفت. در تحقیقات اولیه، مشخص شد مقتول به نام یوسف توسط افرادی ناشناس در اثر ضربات عمیق جسم برنده به ناحیه گردن به قتل رسیده است که با اقدامات فنی و اطلاعاتی در کمتر از ۱۸ ساعت پس از وقوع قتل، ضارب اصلی و همدستان وی در 7 عملیات جداگانه در مخفیگاه‌هایشان دستگیر شدند.
سردار جاویدان خاطرنشان کرد: یکی از متهمان دستگیر شده در بازجویی‌های علمی انجام شده، به‌صراحت به قتل مقتول به علت جر و بحث آنی و بدون هیچ انگیزه قبلی اعتراف کرد که در بازرسی از مخفیگاه متهم، آلت قتاله که هنوز آثار خون روی تیغه آن مشهود بود، کشف و ضبط شد.
 
فوت کارگر در برخورد با نیسان
یک کارگر «پرچم‌زن» در محور جاده‌ای شهرستان رضوانشهر پس از برخورد با خودرو سواری مصدوم شد و جان خود را از دست داد.
این حادثه در روستای «پونل» در محدوده روستای «اردجان» رخ داد. قسمتی از مسیر پیش‌رو به دلیل تعمیر و نگهداری تیرک‌های برق مسدود شده و با علائم هشدار داده بودند، اما کارگر با یک خودروی نیسان برخورد کرد و بعد از انتقال به بیمارستان در اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.
غلامعلی نیک‌فهم، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان ضمن تأیید این خبر گفت: کارگر فوت شده از کارگران پیمانکاری بخش خصوصی طرف قرارداد با اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان بوده است.
نیک‌فهم تأکید کرد: این حادثه در حالی رخ داده که همه علائم و موانع هشداردهنده قبل از شروع عملیات راهداری در موقعیت قرار داده شده بود، اما متأسفانه برخی رانندگان با مشاهده علائم اخطاری برای کاهش سرعت بی‌توجهی می‌کنند.

قدرت نمایی با ضرب و جرح مردم
 اراذل و اوباش آزادراه زنجان – تبریز که با ضرب و جرح عمدی مردم و قدرت‌نمایی باعث هنجارشکنی شده بودند، دستگیر شدند.
سرهنگ ایرج خانی‌پور، جانشین فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: مأموران پلیس امنیت عمومی این فرماندهی به محض اطلاع از وقوع یک فقره ضرب و جرح در آزادراه زنجان – تبریز به‌سرعت وارد عمل شدند و مشخص شد چند نفر از اراذل و اوباش با ضرب و جرح عمدی و تخریب چند خودرو شخصی با سلاح سرد، موجب ایراد خسارت جانی و مالی به افراد شده و با انتشار فیلم خود در فضای مجازی اقدام به قدرت‌نمایی و ایجاد رعب و وحشت در میان مردم کرده‌اند.
وی ادامه داد: مأموران پلیس امنیت عمومی با اقتدار، محل اختفای ۶ نفر از این اراذل را شناسایی و همه آنها را در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر کردند. افراد دستگیر شده با دستور مقام قضایی برای سیر مراحل قانونی به مقر پلیس منتقل شدند.

سقوط مرگبار کارگر در چاه 70 متری
 سقوط یک کارگر به عمق ۷۰ متری چاهی در جنوب تهران جان وی را گرفت.
سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: ساعت ۱۸:۰۴ عصر جمعه، یک مورد حادثه سقوط در چاه به آدرس شهرک ولیعصر اعلام شد و آتش‌نشانان در مدت زمان 3 دقیقه در محل حادثه که یک سوله ۵۰۰ متری متروکه بود، حاضر شدند. در این سوله چاهی به عمق ۷۰ متر حفر شده بود و در انتهای چاه نیز به عمق حدود ۸ متر آب وجود داشت. در بررسی مشخص شد، کارگری 44 ساله هنگام ورود یا خروج، به دلیل خرابی تجهیزات، به داخل چاه سقوط کرده بود که پس از بیرون کشیدن وی، مرگش از سوی امدادگران اورژانس تأیید شد.

خروج قطار باری از ریل
 یک لکوموتیوران بر اثر خروج قطار باربری از ریل مصدوم شد.
 یک منبع کارگری در راه‌آهن به خبرنگار ایلنا گفت: خروج لکوموتیو قطار باربری راه‌آهن ناحیه تهران به همراه چند واگن، منجر به سقوط لکوموتیو به دره و مصدومیت یکی از لکوموتیورانان قطار شد. این لکوموتیوران به دلیل شدت مصدومیت به بیمارستان منتقل شده است.
 به گفته همکاران وی؛ ظاهراً این حادثه در ایستگاه بهرام واقع در شهرستان ری اتفاق افتاده است که در نتیجه آن دیزل ۲۰۲۴ به همراه چند واگن نیز دچار آسیب‌دیدگی کلی شده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی