صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و شش - ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و شش - ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۲۱

اخبار

کشتی فرنگی عازم قرقیزستان شد
تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا راهی بیشکک شد.پوریا دادمرز در وزن 55 کیلوگرم، امیررضا ده بزرگی در وزن 60 کیلوگرم،ایمان محمدی در وزن 63 کیلوگرم،سعید اسماعیلی در وزن 67 کیلوگرم، محمدرضا رستمی در وزن 72 کیلوگرم، امیر عبدی در وزن 77 کیلوگرم، رسول گرمسیری در وزن 82 کیلوگرم،  ناصر علیزاده در وزن 87 کیلوگرم، محمدهادی ساروی در وزن 97 کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن 130 کیلوگرم نفرات اعزامی به این رقابت‌ها هستند.مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا روزهای 27 و 28 فروردین ماه در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار خواهد شد.

پایان مسابقات کوراش پوریا ولی
نفرات برتر مسابقات بین‌المللی کوراش جام پوریا ولی، مشخص شد.رقابت‌های بین‌المللی کوراش جام پوریا ولی در دو وزن-۹۰ کیلوگرم و +90 کیلوگرم طی روزهای ۲۳ و ۲۴ فرودین‌ماه با حضور نمایندگان ۱۴ کشور دنیا به میزبانی گود چشمه زینل‌خان اسفراین برگزار شد.در وزن ۹۰ کیلوگرم نادیروف از ازبکستانی مقام اول، مسعود قوی‌بازو از ایران مقام دوم و عمررسولف و خاکنظروف هر دو از تاجیکستان مشترکاً سوم شدند.در وزن مثبت ۹۰ کیلوگرم هم محسن حسام‌الدین از ازبکستان مقام اول، آسرورخامیدوف از ازبکستان مقام دوم و شریفجان نظروف از تاجیکستان و آنتون براچوف از روسیه مشترکاً سوم شدند.

3کرسی جهانی برای اتومبیلرانی
سه ایرانی به عضویت کمیسیون‌های فدراسیون جهانی اتومبیلرانی درآمدند. برای نخستین بار در تاریخ این رشته، سه ایرانی عضو کمیسیون‌های جهانی شدند.حسین نبوی در کمیته هیل کلایم، مهرناز جمالی در کمیته محیط زیست و پایداری و سارا حلم‌زاده در کمیسیون بازی‌های الکترونیک فدراسیون جهانی اتومبیلرانی برای دوسال پذیرفته شدند و این موضوع افتخاری برای این رشته در ایران است .   همچنین باتوجه به عضویت مازیار ناظمی رئیس فدراسیون اتومبیلرانی در کمیسیون موبلیتی و فیروزه سید مهدی در کمیسیون زنان فدراسیون جهانی موتورسواری درحال حاضر ایران پنج کرسی بین‌المللی و جهانی در فدراسیون‌های جهانی موتورسواری و اتومبیلرانی دارد.

پنجمی یاران اسفندیار در لیگ والیبال چین
تیم تیان‌جین در لیگ برتر والیبال چین با جایگاه پنجمی به کار خود پایان داد.امیرحسین اسفندیار قدرتی ‌زن تیم ملی والیبال ایران که این فصل در تیم تیان‌جین چین بازی کرد، توانست با برتری مقابل شاندونگ مقام پنجمی لیگ والیبال چین را کسب کند و به کار خود در این رقابت‌ها پایان دهد. به این ترتیب کار ملی‌پوش والیبال ایران در لیگ چین با عنوان پنجمی به پایان رسید و به ایران باز خواهد گشت.

دومین سرداور بین‌المللی تنیس روی میز مشخص شد
پری خلیلی مرندی به عنوان دومین ایرانی، گواهینامه سرداوری بین‌المللی در رشته تنیس روی میز را دریافت کرد.خلیلی مرندی داور باسابقه بلوبج تنیس روی میز ایران به‌عنوان دومین ایرانی موفق شد گواهینامه سرداوری بین‌المللی تنیس روی میز را با گذراندن دوره تخصصی زیر نظر کمیته داوران و سرداوران فدراسیون جهانی (URC) از جمهوری چک به دست بیاورد.
این دوره تحت نظر کمیته داوران و سرداوران فدراسیون جهانی (URC) با تدریس پیتر بوهمسکی از جمهوری چک و رومن ارتگا (مونچو) از کشور اسپانیا و با حضور 11 شرکت‌کننده از کشورهای ایران، آلمان، مقدونیه، لهستان، ایتالیا، جمهوری چک و اسلواکی برگزار شد.
قبل از این، سیمین رضایی تنها سرداور بین‌المللی تنیس روی میز ایران بود اما از این به بعد ایران دو سرداور بین‌المللی در سطح دنیا خواهد داشت.

قرارداد کاپوچیانی با تیم ملی بسکتبال تمدید شد
قرارداد النی کاپوچیانی با فدراسیون بسکتبال تا سال 2025 تمدید شد. النی کاپوجیانی سرمربی ۵۴ ساله یونانی کار خود را از سال ۲۰۰۷ به عنوان دستیار در لیگ بسکتبال یونان و تیم استراس شروع کرد و در تیم‌های پاناتینایکوس، آتنایکوس و پانیونیوس هم دستیاری را تجربه کرد. او در سال ۲۰۱۳ اولین تجربه سرمربیگری خود را در تیم افای اِی یونان پشت‌سر گذاشت و پس از آن در تیم‌های هلینیکوس و المپیاکوس یونان و تیم هومنتمن لبنان هم سرمربیگری را تجربه کرد و از سال ۲۰۱۹ تاکنون هم سرمربیگری تیم پاناتینایکوس یونان را برعهده دارد. او در دوران سرمربیگری خود ۶ بار قهرمان لیگ بسکتبال یونان و ۶ بار قهرمان جام حذفی یونان شده است.تیم ملی بسکتبال بانوان ایران سال ۲۰۲۳ زیر نظرکاپوچیانی به مسابقات سطح ب آسیا اعزام شد و برای اولین‌بار به فینال این دوره از رقابت‌ها صعود کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی