فوتبال جهان

حساب آلوز با نیمار صاف شد!
‏از زمانی که دنی آلوز مدافع سابق تیم ملی برزیل و بارسلونا به قید مشروط از زندان ‏آزاد شد، حدود دو هفته می‌گذرد. او با پرداخت وثیقه یک میلیون ‏یورویی زندان را ترک کرد تا منتظر برگزاری جلسه پایانی دادگاهش ‏باشد. ‏آلوز که به اتهام تجاوز در بارسلون دستگیر شده و به زندان افتاده بود، ‏بیش از یک سال را در حبس گذراند اما پیش از آنکه بتواند ‏وثیقه را پرداخت کرده و آزاد شود از طرف دادگاه محکوم شده بود که ‏مبلغ 150 هزار یورو به شاکی پرونده به عنوان غرامت پرداخت کند. ‏در ادامه، رسانه‌ها اعلام کردند که آلوز توان مالی پرداخت این مبلغ را ندارد ‏ولی بعد از مدتی اعلام شد که این مبلغ پرداخت شده است اما در ‏نهایت فاش شد که آلوز این 150 هزار یورو را از پدر نیمار دریافت کرده ‏است. ‏ماجرای پول گرفتن آلوز از پدر نیمار باعث شد بعد از آزادی او ‏شایعاتی مطرح شود مبنی بر اینکه آلوز وثیقه یک میلیون یورویی ‏خود را از شخص نیمار گرفته است. بعد از جنجالی شدن این شایعات ‏نیمار با انتشار بیانیه‌ای آن را تکذیب کرد و مشخص شد که یک ‏شرکت حرفه‌ای پرداخت وثیقه این مبلغ را در اختیار آلوز گذاشته ‏و او هم پس از آزاد شدن این مبلغ را به پدر نیمار ‌‏عودت داده است.


استفاده از فناوری آفساید نیمه‌ خودکار
لیگ برتر انگلیس قدمی رو به جلو در تشخیص آفسایدها برداشت. با اعلام وب سایت لیگ برتر انگلیس، در جلسه‌ای که اخیراً برگزار شد، باشگاه‌ها به اتفاق آرا با استفاده از فناوری آفساید نیمه خودکار در فصل آینده توافق کردند. این فناوری در فصل آینده در لیگ برتر انگلیس استفاده خواهد شد و پس از یکی از فیفادی‌های پاییز، معرفی و آماده استفاده می‌شود. در این فناوری به کمک دوربین‌های ردیاب استادیوم، داده‌های مربوط به حرکت توپ و بدن بازیکنان ثبت می‌شود و سپس با آنالیز داده‌ها و اندام‌هایی که می‌توانند در آفساید قرار بگیرند پیامی به سیستم VAR  ارسال می‌شود که وضعیت آفساید بودن یا نبودن موقعیت را مشخص می‌کند.


گلزن‌ترین مدافع با ضربات سر
دیدار میلان و رم در دور رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا، با برتری ۱-۰ جالوروسی خاتمه یافت. جانلوکا مانچینی در این بازی هم گلی ارزشمند به ثمر رساند. به نقل از اوپتا؛ مانچینی در همه رقابت‌های فصل جاری موفق به ثبت شش گل شده که پنج گل با ضربه سر حاصل شده است. او اولین مدافع در پنج لیگ معتبر اروپایی است که از مرز پنج گل با ضربه سر در همه رقابت‌ها عبور می‌کند. مانچینی در ابتدای هفته مقابل لاتزیو تک گل حیاتی جالوروسی را به ثمر رساند و امشب بازهم یک گل ارزشمند برای تیم جالوروسی ثبت کرد.


رودی فولر اعلام کرد
تکلیف ناگلزمان مشخص می‌شود
قرارداد یولیان ناگلزمان سرمربی تیم ملی آلمان در پایان یورو ۲۰۲۴ با این تیم به اتمام می‌رسد. فدراسیون فوتبال این کشور امیدوار است با توجه به روند امیدوارکننده تیم ملی در بازی‌های اخیر قرارداد ناگلزمان را تمدید کند. با این حال، خود این مربی فعلاً تصمیم نهایی‌اش را اعلام نکرده و به دلیل اینکه چند باشگاه بزرگ علاقه‌مند به جذب او هستند، در حال بررسی قدم‌های بعدی‌اش است. او پیش از این درباره تمدید قرارداد رودی فولر مدیر تیم ملی آلمان و اینکه این موضوع به آینده او مربوط است یا نه، گفته بود: «چیز جدیدی برای گفتن وجود ندارد. رودی باید تصمیم خودش را می‌گرفت. من چیزی به او نگفته‌ام و او هم چیزی به من نگفته است. همه می‌توانند خواسته‌های خود را بیان کنند و نظرات‌شان را با هم تبادل کنند که ما هم همین کار را کردیم. او خودش تصمیم گرفت تمدید کند، نه به این دلیل که من دوست دارم.» این باعث شد که بسیاری فکر کنند ناگلزمان به جدایی از تیم ملی فکر می‌کند اما فولر در مصاحبه‌ای اعلام کرد که هنوز هیچ چیز مشخص نشده است. فولر گفت: «تصمیم اصلی در چند هفته آینده گرفته خواهد شد. تاریخ مشخصی اعلام نشده. این برای یولیان آسان نیست. به عنوان یک مربی جوان، موفق و دوست‌داشتنی، او ابهامات زیادی دارد. این راز نیست که ما دوست داریم با او ادامه دهیم اما او باشگاه‌های بزرگ زیادی برای انتخاب دارد. باید این را بسنجید. مهم نیست که او چه تصمیمی بگیرد، ما او را در یورو خواهیم داشت و امیدواریم که در ادامه هم در کنار ما بماند.»

جستجو
آرشیو تاریخی